• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • AlexandraViberg

Jag gjorde vul i v.13 men jag låg redan med benen upp så att säga, så det var väl enkelt.
    En bakåtlutad bör ha börjat rest sig så det är nog inga problem!

• Sömntutan
    sanmal skrev 2012-12-13 08:46:15 följande:
    Det gick ju inget bra på spec Mvc, de är så otrevliga! Där fick jag glatt vänta till slutet på januari då jag har mitt rul, för "lilla gumman, det är säkert inget fel". Bläää på dem!

Ringde en privat mottagning men de hade fullt fram till slutet på januari.
    Sen sökte jag på nätet efter mottagningar som gör ul i vår stad och ännu en privat mottagning dök upp.
    Jag ringde dit och där var det minsann inga som helst problem!
    Ska dit imorgon bitti! Jag blev jätteglad! Men nu är jag mest orolig... Undra vad det ska visa imorgon... Hjälp!! :/
    Skönt att någon kunde ta emot dig. Lycka till i morgon, det kommer säkert gå hur bra som helst.

Äntligen! BF ~8 juni
  • Sömntutan

Tog mitt blodsocker i dag igen. Låg på 7,5 vilket inte är något höjdarresultat. Dock hade jag ätit en lussebulle innan. Blir mer och mer säker på att det är graviditetsdiabetes på G här. På onsdag blir det glukosbelastning och jag är hur nervös som helst. Kul att få diagnosen såhär innan jul. Hur mycket godsaker vill man inte smaka då liksom?

Äntligen! BF ~8 juni
  • sanmal

Sömntutan; tack! Jag hoppas verkligen att du har rätt! Men redigt nervös är jag!

• Kickilina
    kolbodatjej skrev 2012-12-13 09:08:09 följande:
    Är det fler än jag som är jätte trötta fortfarande i vecka 16? Fast jag går på järn tabletter... Någon som har förslag emot det? Ta mera järntabletter eller?
    Käkar du folsyra också? Om inte, gör det. Har man låga nivåer av folsyra spelar det ingen roll hur mycket järn man stoppar i sig, kroppen tar inte upp det så bra ändå.
  • Sagolina

På mig gjorde de vul i 11+2 och kollade sen ännu med vanligt ul. Beror lite på hur fostret ligger på vilket sett de ser bäst. Är överviktig och har bakåtlutad livmoder, men det syntes nog ändå riktit bra på ul.
    Däremot fick de ingen bra titt på moderkakan med ul, då den ännu sitter så långt ner, men med vul såg de den jättebra.(kollade att den satt fast ordentligt i livmodern, så att blödningarna inte berodde på att moderkakan höll på att lossna...)

• Mj1983

Jag gjorde vanligt ul i vecka 9+0. Dom får trycka hårt på magen men det går.

Vägrar göra vul...

• Mj1983

Hos privata kliniker slipper du om du säger till

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~