• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Acantha

Känner med er som nojjar och gör detsamma själv. Kan liksom inte tro att vi äntligen ska få fler barn.  Igår hade jag mindre fosterrörelser och magen kändes hård och stum. Då kommer oron direkt.
    Sonen vaknade av en mardröm vid 4, när jag la mig ner efter att han somnat om kände jag båda två böka runt där inne, och nu sen jag gick upp är de också pigga.

Känns lite jobbigt att de är två där inne då det är så större risk för komplikationer, känns inte som om man kommer kunna slappna av förrän de är ut och kanske inte ens då beroende på när de kommer. Fast samtidigt är jag så lycklig över mina tvillingar.     

• sanmal

Det gick ju inget bra på spec Mvc, de är så otrevliga! Där fick jag glatt vänta till slutet på januari då jag har mitt rul, för "lilla gumman, det är säkert inget fel". Bläää på dem!

Ringde en privat mottagning men de hade fullt fram till slutet på januari.
    Sen sökte jag på nätet efter mottagningar som gör ul i vår stad och ännu en privat mottagning dök upp.
    Jag ringde dit och där var det minsann inga som helst problem!
    Ska dit imorgon bitti! Jag blev jätteglad! Men nu är jag mest orolig... Undra vad det ska visa imorgon... Hjälp!! :/

• kolbodatjej

Är det fler än jag som är jätte trötta fortfarande i vecka 16? Fast jag går på järn tabletter... Någon som har förslag emot det? Ta mera järntabletter eller?

• em77

Ska på samtal i jan ang. Snitt eller föda vaginalt..har fött båda mina tjejor vaginalt men hade en väldigt tuff å omtumlad andra förlossning så snitt å har jag propsat på innan.. Men jag vet inte nu. Vet ju att det bästa är vaginalt men jag vet inte om jag fixar det.. Rädd att det ska bli som sist. Någon som har erfarenhet av snitt???

• sanmal

Kom och tänka på en sak.. Gör man vanligt eller vaginalt ultraljud i v 12 (11+5)? Hur stor roll spelar det om man är väl vadderad? ;) jag är överviktig, så det är därför jag frågar :)

• Lillpluttan

Kolbodatjej:

Jo här är en till! Går in i v.15 på lördag och är jämt trött! Tog prover på mvc sist men mitt järnvärde är bra (126) så det är inte därför.. Längtar som en tok till UL i mitten av. Januari. Har inte sett den lille någon gång än så jag längtar som en tok!!

• gorek86
    sanmal skrev 2012-12-13 10:43:50 följande:
    Kom och tänka på en sak.. Gör man vanligt eller vaginalt ultraljud i v 12 (11+5)? Hur stor roll spelar det om man är väl vadderad? ;) jag är överviktig, så det är därför jag frågar :)
    Man gör ett vanligt :) Jag var iväg på kubtest igår och fick då se den lille sparka omkring därinne, å va häftigt det va!
  • mytol
    sanmal skrev 2012-12-13 10:43:50 följande:

Jag är oxå väl vadderad . Bilderna på överviktiga kan bli lite suddigare än på smala personer. I mitt fall så var det inte alls suddigt och man såg jättebra. Jag hade dock inte kissat innan på många timmar så min livmoder var väl upplyft, vilket underlättade för bm som gjorde det.
  • sanmal

Tack för era svar, mytol och gorek86! :) ska jag låta bli att kissa innan alltså, om det underlättar? :)
    Nån som vet om en bakåtlutad livmoder spelar nån roll då? :P

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~