• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Sömntutan
    Sömntutan skrev 2012-12-13 21:45:05 följande:
    Dock såg jag nu på hemsidan att de har fått in massor av fint till killar också...LYCKA!!
    Eller nja, jag såg ju nu att många bilder är ju på samma vara. Finns fortfarande inte så mycket till killar. Men gissa om jag kommer att handla där om det blir en tös denna gång
    Äntligen! BF ~8 juni
  • Zora

Okej, behöver lite hjälp.. Jag har ett ex som jag var tillsammans med i 5 år (sambo) och det tog slut i mars. Vi har hela tiden sagt att vi ska prata igenom varför det blev som det blev, men det har inte känts som vi varit redo för det än. Jag har ju träffat en annan och det vet han inte om och han vet naturligtvis inte heller att jag är gravid, vilket inte var min plan att bli men tydligen kan man inte bestämma över allt här i världen :) Nu börjar fler och fler få reda på att jag är gravid och tids nog kommer han att få höra det, antingen av någon gemensam bekant eller så kommer någon skriva på Facebook och han kommer se det. Frågan är om jag borde höra av mig till honom och berätta? Skriva ett mail kanske där jag bara berättar hur det ligger till och att jag vill att han ska höra från mig och inte på omvägar. Samtidigt så har han ju inte med det att göra, så det kanske är bättre att bara låta det vara och låta honom upptäcka på ett eller annat sätt senare? Oavsett när han får veta så tror jag han kommer tycka att det är jobbigt eftersom vi haft så mycket tillsammans. Jag tycker det känns rätt jobbigt hela situationen.. Vad tror ni är bäst? Ska jag höra av mig eller strunta i det?

• Zora

Men ååh.. Ursäkta den kompakta texten, men radbrytningen verkar i nye fungera när man skriver på surfplattan :(

• AlexandraViberg

Zora: klart han inte kommer känna sig svin nöjd med situationen och kanske bli ledsen. Men jag tycker inte du måste berätta något. Nu är inte jag och dotterns pappa nyseparerade på något sätt men jag skiter i hur han får veta. Känner inte att jag behöver berätta. Så det får dottern göra om hon känner för det. Vet inte hur ett sånt mail/samtal skulle gå till ändå.

Men räkna med att han inte blir nöjd. En tjejkompis hade samma problem, hennes ex blev super ledsen såklart. De hade ett barn tillsammans redan dock som var två år så hon berättade själv för honom eftersom sonen var lite för liten. Ja, hur som. Detta känner du bäst själv! :)

• Sömntutan

Zora: hmm, jag tror inte att jag skulle ha berättat. Vet inte om det skulle kännas bra att ringa upp ett X och berätta att man är gravid. Precis som du skriver så är det ju inte hans sak. Vet inte heller om jag som fd. skulle uppskatta ett sånt samtal. Skulle nog heller få reda på det på ett annat sätt så jag kunde reagera som jag ville.

• flagnell

Hur är det med ert illamående?

Jag spyr fortfarande och på spec.mödravården i måndags tog de prover, och ringde idag lite skärrade och ville att jag skulle komma in då jag ligger så lågt i kalium (2,3). Så efter lite övertalning från min sida fick jag vänta till imorgonbitti att komma in och få dropp... det känns lite hopplöst just nu, för det är bättre än tidigare, men då tog de inga prover, för då måste det ha varit lägre ändå.

• AlexandraViberg

Flagnell: läskigt men bra att få dropp ändå! Det ville jag ha för nån vecka sen men lyckades börja få i mig och behålla. Jag kräktes dagligen hela maginnehållet pga min huvudvärk! Illamåendet i övrigt gick över för några veckor sedan, bara huvudvärksillamåendet kvar. Verkar inte ge med sig heller.

Hoppas du får må bättre sen iallafall!

• Sömntutan

flagnell: oj då, det lät inge vidare. Tycker så synd om er som mår så dåligt. Mådde också skit i början, men får nån vecka sedan vände det och nu mår jag bra. Bara när jag blir för hungrig som jag mår lite illa. Hoppas droppet hjälper dig nu och att du snart mår bra. Själv går jag bara och väntar på att få göra min glukosbelastning så jag får svar på om jag har graviditetsdiabetes eller inte. Skitdrygt att behöva vänta på att få ett svar.
    Annars har jag foglossningen från hell just nu. I går kväll efter en promenad trodde jag att jag skulle gå sönder. Vart ska det här sluta liksom? Och vi som ska åka till Sundsvall för vår årliga julweekend idag. Kommer bli måååånga pauser i julklappsletandet.

• Ung Mamma 91

Zora : jag tycker du ska berätta det. Så han kan gå vidare han också och inte tror något annat. Visst kommer han bli besviken men det är ju det bästa för er alla :)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~