Inlägg från: Madelen21 |Visa alla inlägg
  • Madelen21

~* Juni Bebisar 2013 *~

mytol: nämen va?? ta av liggdelen för å fälla ihop den??
    oj oj d lät ju knöligt...

Ja jag är fast i syskonvagns djungeln.... känner att jag nog faktiskt måste ha en vagn me delbara sufletter alltså 2 separata sufletter och eftersom att jag vill att barna sitter bredvid varandra så finns inte så mkt å välja på faktiskt...
    Måste åka å prova emmaljunga monkeyn fast ja tror den blir för tight.. men prova ska jag... men d lutar åt babytravel las vegas. 

• Madelen21

carrossk: Ja det är skitsvårt.. ja vill inte ha babytravel dublin just för att barnet får ju lov å sitta framåtvänt så tidigt.. har haft en sån förut men sålde den. Jag skulle gärna ha en emmaljunga men min son är ganska lång å tror han kommer slå i huvvet i sufletten.. alternativen är just nu emmaljunga monkey eller las vegas.. las vegas finns i butik nu föresten, iaf i min babyproffsaffär, ring din å hör om den finns... hon på min affär sa att d va 2 v leverans beroende på hur d såg ut på central lagret... 

nu ska jag å barna göra bulldeg :) 

• Madelen21

Okej, ja jag har bara tittat på den i butik men inte provat just därför att ja tycker den såg jäkligt smal ut.. däremot andra emmaljunga syskonvagnar typ emmaljunga twin citycross såg väldigt rejäl å bred ut...
    Fast då har ju den en suflett å den kommer inte funkar för oss.. Å jag vet inte hur jag ser på de där me svängbara små hjul fram.... hmm... rena djungeln... ska nog ner på stan i morgon igen å då ska ja säga åt min sambo att vi går in å kollar vagnar igen å kollar va som finns.... 

• Madelen21

caroliin: han fyller 3 i sommar. mätte han just mot vår mätsticka och han är mellan 90-91 lång.
    Jag sålde en gammal emmaljunga syskonvagn och den slog han inte i huvvet på sufletten så kanske kanske d kan bli en emmaljunga iaf då :)
    Ska kika runt på blocket lite... Babytravels vagnar är ju rekommenderade för upp till 15 kg.. men vi har även haft en babytravel dublin förut å min dotter satt i den längre än 15 kg å d va då inga problem...
    Men som sagt ska gå in på min babyaffär å kolla i morron. 

• Madelen21

carrossk:  Jag gillar inte heller vagnarna där den ena sitter bakom den andra.. ja vill ha dom breve varann så man ser dom... min son är 90 cm lång ( mätte han hemma mot mätsticka) hade en äldre emmaljunga syskonvagn som jag gjorde mig av med just för ja tyckte den var så gammal.. vill ha nåt nyare fräshare... men vad... ja det är frågan dt.,.. lär ut å kika mer å om d inte blir babytravel las vegas så blir d nåt begagnat för å lägga så mkt pengar på en ny vagn känns inte värt... ska vi ha en emmaljunga så ska ja prova i affärn först å se om han får plats me huvvet under sufletten först å sen köpa begagnat. för dom är ju så dyra ( runt 7000) nya.. å d känns för mkt pengar vi ska nog dessutom byta till större bil (buss) så... ja vi får se hur d blir..

idag smög sig den enorma tröttheten på igen :( Inte kul... kanske börjar få lågt blodvärde lr nåt... ska till bm 12 feb på koll så får väl se då då..

• Madelen21

caroliin: vad för typ av emmaljunga syskonvagn har du och vilken årsmodell?? hur lång är ditt barn som åker i den nu, tänkte på 4åringen? min son som blir 3 i sommar är 90 nu (mätt efter vår mätsticka hemma)
    vill ju gärna ha emmaljunga.. har du m fast lr svängbara hjul? 

• Madelen21

Är d någon mer än jag som drabbats av grym trötthet? Jag fick det idag... Har bakat 3 plåtar me bullar å ätit lunch å mitt upp i allt blev ja så jäkla trött... å är fortfarande... är i v 20 idag och ska till bm på koll 12 februari... undra om det kan ha nåt m järnet å göra...

ska slappa en stund å kika runt på syskonvagnar mm  :) 

• Madelen21

cj2: ok vad ska det ligga på ungefär? 
    Ja jag vet inte va ja har iomed att ja inte har nån tid hos bm förens 12 februari...
    men ja nåt är d för såhär trött har ja inte varit sen i början av graviditeten... 

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~