Inlägg från: Madelen21 |Visa alla inlägg
  • Madelen21

~* Juni Bebisar 2013 *~

babylei: Ja sant.. ja har några såna velour dräkter fast dom är typ 62.. mina barn blir ju jämt så stora så räknar inte me att denna lär va mindre än 4 kg heller... så storlek 50 känns lönlöst å köpa... köper 56 å uppåt.

å min dotter tjatar ihjäl sig på mig... vi ska äta på mc donalds...

"mamma när ska vi äta på mc donalds" mm... ååå  haha...
    ska ju även testa syskonvagn idag :)
    ska bli spännande å se hur den nya babytravel las vegas är :) Hoppas d kan vara nåt för isf så blir d nog en sån....

nåt ja undrar över är hur den är i snö.... hm... ja vi får kika runt lite  å se :) 

• Madelen21

valborgs: Den var helt underbar å köra!! å vi prova m sonen i å han var nöjd å glad å sitta i den å skratta när pappa körde runt han i affärn :)  för oss känns det så rätt me en sån vagn... emmaljungan prova vi inte ens... den såg så simla trång ut för den är ju så tillpluffsad i sitt tyg mm. ett tips är å åka å prova själv å ha barnet med som ska åka med bäbis :)

• Madelen21

sonaten ja tur att man inte äter när man sover.. fast ja vaknar å går upp åå kissar på nätterna å ofta så blir d av att gå in i köket dricka vatten å äta nåt :)
    nyss ätit kycklingsallad å 1 godisbit :)

Shoppat åt bebben idag lägger in bild i morron... nu ska jag lägga mig är så trött :/

• Madelen21

sitter här å plötsligt får ja telefonsamtal av nå okänt nummer som.. ja svara å d är nån jäkla utlänning å sen skickar han sms å säger att han känner mig,,, fy fan va obehagligt... ja har ingen aning om vem det är :/

• Madelen21

alla är olika va gäller shoppa åt bäbben... 
    ja shoppa lite igår

-  byxor på pop
    -hjälm mössa pop
    strumpor pop

ett sett på hm me body byxor och mössa
    2pack byxor m fot
    2 mössor

har ju massor som jag ska tvätta upp också,,,

lär köpa en byrå att ha bebbens kläder i...

såg att nån alla redan börjat ställa ordning m spjälsäng å grejjer..sånt gör då inte jag förens ja i maj kanske nån gång. våran bäbis kommer sova inne hos oss och det gör minsta sonen också.. ska bara ändras om lite å pyssla så blir det jättebra.. helst av allt hade ja velat måla om eller tapetserat om vårt sovrum först men ja.. d får vi se hur d blir me den saken... för de tar sån tid..

• Madelen21

mytol

bussgods kostar 510 kr å det är ett fast pris för barnvagn... men be henne kolla upp m sitt ombud å be dom väga va den kostar... ja skulle ha skickat en syskonvagn å de skulle gå på 590 me bussgods men nu blev d aldrig av då hon som skulle ha den fick en sjuk dotter å visste inte om hon behövde den.. men ja lyckades sälja den till en annan tjej ist.

men be henne kolla upp m bussgods ombud... man kan packa in den i sopsäckar tex.¨

• Madelen21

Babylei: absolut d va klantigt av mig att säga så.. tyckte bara d var så himla obehagligt att få ett samtal följt av massa sms som gjorde att ja blev så himla rädd å satt å verkligen skakade....
    smsen ja fick var vem jag var å att han kände mig å jag blev så satans rädd....

förlåt mig för att jag skrev så :/ men d va pga ren rädsla...

När vi fick vårt första barn fixa vi i ordning hennes rum å så..
    min minsta som är 2½ år har inget eget rum än... vi funderar väl lite på hur vi ska göra med den saken... antingen så ska vi flytta upp vårt sovrum å dottern ska få ta vårat som är bra mkt större än hennes å så får sonen ta hennes... fast då är d lite pyssel... i dotterns nuvarande rum behövs tapetseras om lika som i vårt sovrum vi har nu... neh vi har det nog som vi har det nu tills senare...

Nu ska jag klä mig å göra dag idag blir det nog semmelbak :) -14 grader kallt ute så blir en innedag. 

• Madelen21

baby lei:
    personen i fråga skrev typ vem jag var å jag fråga samma tillbaks å han sa att han kände mig typ.. ja sa att ja inte känd honom å å sen sa han att d va hans kompis som ringt...

men kom på sen att ja hade annons på blocket på en syskonvagn å den blev såld å  d ringde en utlänsk kille å ja är ganska säker på att d va samma nr så ja misstänkeer att d va den,.. men rädd som ja var så sa ja åt dom å sluta å sa att om dom inte slutar så polisanmäler ja det....

var så rädd att jag skakade i hela kroppen å kunde knappt somna... men tack å lov inget mer efter det...

händer nåt igen då byter ja telefon nr... ush....

Nog om det..... nu ska jag göra en semmeldeg å baka semlor å när degen jäser ska ja städa å sen försöka ta bild på mina inköp igår å lägga in här :) 

• Madelen21

mina barn har inte sovit hela nätter förens 1½ och 2 år...
    Så jag tycker att så länge dom inte sover hela nätter så får dom sova i vårt rum :)
    min älsta dotter som är 5 vill absolut inte sova i sitt rum.... vet inte va det är.... hon har pratat mkt om spöken mm.. å hur mkt ja än förklarat för henne att d finns inga spöken så funkar d inte... men jag tror att jag ska ta å sanera rummet å ta bort ganska mkt saker som inte används... måste först ut å köpa typ flyttkartonger å lägga allt i.... Känns som en storrensning skulle behövas för fy fasen va mkt grejjer d blir alltså.. å hon leker ju typ inte me nått... haha.-.. men minste sonen han är hel tokig i sina bilar och traktorer å fick en bilmatta i julklapp som han flitigt leker med :)

Ska ta å fundera å planera för hur vi ska ändra om i vårt sovrum lite :)
    men nu ska här bakas semlor :) 

• Madelen21

ThereseJohansson: Men det är ju gööör gott :) gillar man inte mandelmassan så kan man ju alltid ta me vanilj istället.. jag föredrar med vanilj jag...

har en semmeldeg på jäsning nu....

sitter å funderar över dotterns rum skulle vilja göra om och köpa nåt bra förvaringssystem.. trofast från ikea tror jag... å så skulle ja nog ha haft en eller 2 byråer istället för garderoben som tar sån jäkla plats...

i vårt sovrum behöver vi en till byrå till bäbis... vi har serien MALM från ikea vill såklart ha lika...

mkt man vill.. känner för å boa å fixa å dona alla redan, nån mer som känner lika? 

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~