Inlägg från: Madelen21 |Visa alla inlägg
  • Madelen21

~* Juni Bebisar 2013 *~

Gomorron tjejjer

Hoppas att alla mår bra.
    Själv vakna jag me stans huvudvärk... inte kul...
    bara jag å lilla sonen vaken så vi myser i soffan å ser på bolibompa..
    idag ska jag försöka fixa lite med allt möjligt inne när sambon och dottern ska lasta av vår släpvagn med ved.

Är sjukt trött å igår kväll 20.30 ställde ja mig å baka blåbärspaj för att ja blev så sugen.. när den va klar va ja så trött så ja gick å la mig för ja orka inte äta av den.. har ju kvar idag istället då.
    Igår bakade jag 30 semlor så nu har jag ju på lager ett tag framöver :)
    ska göra en skinkstek till middag idag också så jag har fullt upp :)

längtar eftre att ta fram bäbiskläder å börja tvätta upp.. men ja har ingestans å ha dom än så ja lär vänta..
    Lär köpa en byrå.. satt å kika på ikea igår men frakten går ju på nästan 500 kr..

å vårt närmsta ikea ligger i valbo å det är en bit dit... ää vi får se :)

• Madelen21

Min dotter född 07 ville ha en lillasyster men det blir en lillebror... Hennes reaktion när jag sa det var att hon vill inte ha någon lillebror (hon har ju redan en  född 2010). Men tillslut så förklara jag att sånt kan man inte bestämma... å efter en stund och att vi pratat lite så tyckte hon ändå att det var okej.. Lilleman som är född 2010 förstår inte så mkt än.. Han kommer med kramar och säger iaf bäbis när vi pratar om magen :)
    Han verkar iaf glad och det är skönt :)

Bf 19 juni. 

• Madelen21

Ja d blir mysigt me 3 barn.. när vi fick nr 2 så fyllde dottern 3 år 7 dagar efter... å nu är jag beräknad 19 juni och sonen blir 3 i augusti så det blir lite tätare denna gång. Men det känns alles lagom bra ålders skillnad.

• Madelen21

valborgs: spännande ska ni kolla kön?  vilken tid har du?

alexandra: min dotter vägde 4060 och 54 lång, jag vägde exakt lika mkt när ja föddes :) Min son vägde 4378 å ja tror knappast att denna lär väga så mkt mindre :) kommer nog ligga på runt 4 kg skulle ja tro :) 

• Madelen21

valborgs: skönt me en morgontid så slipper man vänta hela dagen :)
    Vilket datum har du bf nu? Jag fick ju ändrat så nu är det den 19e... Dock hoppas jag inte på övertid så de blir en midsommar aftons bäbis...Men d blir ju som de blir.. har gått över m båda två mina första 3 dagar och andra 9 dagar... Riktigt jobbigt när de var så varma somrar då 07 och 10... känns ganska skönt å få i juni nu så har nog inte den värsta värmeböljan hunnit slå till än.

idag åkte mina plastbackar fram m babykläder storlek 56..Jag å dottern har gått igenom och sorterat ut lite och i morgon ska ja tvätta det... känns lite tidigt men är så sugen ju :)
    Måste köpa en byrå att ha bäbisens kläder i.

Har hittat 2 namn som jag fastnat lite xtra för å det är Elias och Liam.
    Övriga förslag är
    Lukas
    Edvin
    Melwin
    Axel
    Hugo
    Anton

• Madelen21

theresejohansson: jag köper inget i storlek 50 för ja får så stora barn.. har köpt lite i 56 nu men kommer inte köpa så väldit mkt då jag redan har mkt kläder.

• Madelen21

Etangen: jag höll på sätta upp en gardin igår å stå me händerna ovanför huvvet för länge det var drygt... mina armar ville inte alls...

här har jag en rensardag... jag håller på å går igenom en garderob/skåp i min dotters rum me allt möjligt skit i och kastar massvis mä skräp.. så jäkla skönt... men snart är det dags å klä sig å gå å hämta hem henne.. hon har beställt tårta idag eftersom hon har namnsdag... men ja tror hon får nöja sig m chokladpudding grädde å maränger efter maten :)

• Madelen21

grattis valborgs :)
    Jag har börjat mitt boande nu... Idag har ja rensat ur en garderob i dotterns rum med allt möjligt jox i.. både pyssel grejjer spel pussel mm... kastat sånt som var trasigt och skapat ordning å reda... skönt att ha gjort sånt när hon inte var hemma.. sen tvättat lite bäbis kläder...
    Jag skulle behöva en till byrå i mitt sovrum... problemet är att jag inte har plats så nu vet ja inte var ja ska göra av bäbisens kläder... sonen har en byrå m sina kläder.. en låda har jag gjort tom så att lillebrors kläder få ligga där så länge :)

Håller på m middag och har gjort chokladpudding till dessert... min dotter har namnsdag idag å ville ha tårta men nej d blev choklad pudding grädde å maränger:)

• Madelen21

Baby lei: Ja pust å stånk säger jag... Nu har jag rensat i dotterns rum hela dagen å än är det inte klart...
    Ska dammsuga nu å fixa det sista.. barna roar sig m bolibompa :) 

• Madelen21

känner igen mig i att bebisen slutar så fort man ska känna me handen hehee.. fast jag har ju fått känna några gånger å blivande storasyster också :)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~