~* Juni Bebisar 2013 *~
mytol nej ja har ingen erfarenhet av sånt men d lät ju bra... Jag brukade ha en filt över sonen och dölja bröstet med så folk inte skulle glo så förbannat mkt :)
mytol nej ja har ingen erfarenhet av sånt men d lät ju bra... Jag brukade ha en filt över sonen och dölja bröstet med så folk inte skulle glo så förbannat mkt :)
missme: inte graviditetsklåda då?
jag fick också ta prover när ja vänta sonen pga klåda... vet att ja fick klåda speciellt på magen så d blev ett sår som klia nå hemskt..
har klåda nu också ibland men int lika jobbigt som m dom andra än så länge...
Ja är sjukt trött idag och håller på å rensar mm.. är så trött... blää...
Sitter å kollar igenom baby kläder mm å tvättar å fixar massa grejjer...
cindy03: Härligt å höra fler som boar :)
jag har också tagit fram kläder som ja tvättar.. har ändrat om så min minsta har fått en egen liten hörna i vårt sovrum så att han är förberedd när bäbisen kommer sen.
Skötbordet har ja framme redan då mitt 2a barn använder blöja och vi har ett väggskötbord från ikea väldigt smidigt när man fäller upp det mot väggen. Kul å kolla på vagn. Vi har varit å kollat på syskonvagn å vi får se om d blir den vi har kollat på.. lär nog dit å prova lite mera :)
Sitter här å funderar över hur vi ska lösa allt med utrymme här hemma...
Funderar om dottern ska få flytta upp sitt rum och vår 2 åring ta hennes rum (mer plats i vårt sovrum)
Men d rummet ja tänkte dottern kan ha är gästrum nu.. å då har vi inget gästrum :/ hmm känns som huset är för litet... haha.. på övervåningen har vi 2 små rum å en ganska stor hall som vi nyss renoverat (målat vitt och satt upp fondvägg) sen en toa och förråd.
nere har vi 3 rum varav vårt sovrum å dotterns rum å vardagsrum kök tvättstuga och toa... hmm får ta å prata m min sambo få se om han har någon ide... Känns som att man har för mkt prylar överallt också... å d vet ja ju att vi har... sambon tjatar väl om det dagligen haha.... Rensa å släng... slänga ja... haha...
Slänga är lättare sagt än gjort... ja är den som sparar och frågar om nån annan vill ha istället innan jag kastar...
åå här sitter man å jamlar... näää hur vore d om man tog tag i allt istället :)
vår övervåning skulle behöva stor röjas... tror ja ska ta tag i det nu.... igår höll ja på i dotterns rum hela dagen å sen på kvällen i sovrummet.. idag har ja tvättat bäbiskläder mm...
Nää dags å göra lite nytta igen då innan middags dags :)
cindy03: när vi vänta dottern var ja helt inne på emmaljunga för att d va det alla hade typ... men d sluta me en teutonia spirit s 3 (trehjuling)... Mot min vilja egentligen... Å den var inte bra i snö.. ananrs en bra vagn... sen har jag bytt bort den mot en brio happy som jag sedan bytte bort igen mot en emmaljunga haha.. Vagntokig yes i am :) Hoppas ni blir nöjda oavsett köp. Blir d ny vagn för dig? första barnet? för oss är d 3e barnet :)
gomorron allihopa...
Nyss inkommen från en minst sagt kylig promenad till dagis m dottern... Ja tyckte hon kunde va hemma idag när termometern visade - 22 men nej... hon blev hysterisk.. d va bara på ta på sig full mundering å knata iväg det.. sonen tyckte inte d var så vidare när vi gick hem... d visa sig att hans vantar satt inte på riktigt så nu är han kall om händerna... blir å värma hans händer nu.. dom satt på fast händerna hade han inuti overallen.
Suck för kyla... Nää blir en inne dag och bara göra d jag känner för/orkar med.
Kickilina: D var ett tag sen jag såg dig i tråden eller så är d jag som missat dig :)
Känner du av din lillkille mkt nu? igår kände ja typ inget på hela dagen å inte ens när ja lagt mig så då börja ja fundera... men sen idag så har jag känt flera ggr :) Ja han lär väl vila sig mellan varven också :) hihi...
Jag har börjat boa så smått... eller snarare så rensar jag å kastar massa skit å det är så jäkla skönt :)
I måndags åkte dotters rum på stor rensning, lika bra å passa på när hon inte va hemma :)
Sen har jag ändrat om i vårt sovrum så min minsta har fått en liten egen plats me sin säng där han ska sova och tro de eller ej första natten han sov där somna han 17.30 på kvällen... min första tanke.. jaha nu vaknar han nog vid 21 å sen är d kört fram till 12... men tji fick jag.... han sov hela natten till 7 på morgonen :)
har börjat leta fram bäbis kläder å tvättat upp å gjort plats i en byrå...
är ju halva tiden kvar men ja kunde inte låta blir alls :)
Näää nu lär ja sätta fart å fortsätta :)
sofie och laura:
Välkommen hit :)
Första riktigta sparken som jag kände utanpå magen kom förra veckan 15/1 dagen före mitt ul.
Innan dess har ja känt små buffar sen kanske v 15 eller nåt... ungefär som me mina andra två.
går in i v 20 i morgon.
Ser att ni pratar bärsele.. Jag har en begagnad från babybjörn en svart som jag köpte när ja vänta mitt första barn, tror ja köpte den på tradera för typ 200. Det är ingen ergo modell utan en klassisk lr va man ska säga så ser den ut å den har varit bra tycker jag... känner inte för å köpa nån nyare som kostar skjortan. så den får allt hänga me till denna lilla prins oxå :)

Caliphora det låter ganska rimligt, allt kostar så är det.
När vi vänta första barnet så kunde jag tänka mig begagnad vagn fast helst ny, å vi köpte ny som kosta 7200 och babyskydd köpte vi på rea å kosta kanske 900 säng köpte vi på ikea.. fast jag tror inte vi klara oss mä 12 tusen.. har faktiskt ingen koll... fast d är ju skillnad när man väntar första mot om man har fler innan...
Jag har inte tänkt köpa så mkt nya kläder för att jag har redan en hel uppsjö.. Dessutom är jag en sån som gillar tradera mm å tycker om å fynda så :)
Självklart köper man väl nåt nytt när man hittar nåt :)
Dock är vi ute efter syskonvagn å d finns ingen begagnad som uppfyller mina krav... Så det blir den största utgiften nu, troligen den nya babytravel las vegas för 4000 kr. Den var bra på det viset att man kan ha älsta barnet vänt framåt och bäbis emot sig vilket känns bra tycker jag.. man kan även ha båda emot sig om man vill... fast ja jag är lite osäker än... Måste tillbaks till babyproffsen igen å känna å testa lite :)
Nää dags å klä sig å bege sig ut i denna härliga kyla (inte härligt) å hämta dottern på dagis :)
mytol va bra att du fyndade :) vilken årsmodell är den? brukar stå på chassit längst ner vid varukorgen på sidan där.