• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • ThereseJohansson

Energin, vart tog den vägen?? Fredag när jag slutade jobbet såg jag fram emot att vara ledig i 2v..lördag vaknade jag förkyld och är det än men känner mig sååå rastlös men samtidigt så tar jag inte tag i nått för det känns som energin är på botten! Så just nu känner jag att jag lika gärna kunde ha jobbat imorgon för då hade jag ju gjort nått vettigt iaf...

• Madebyday

Känner mig så ogravid att jag blir galen!! :/ Inga rörelser eller fladder inifrån, inget illamående eller symptom alls, till och med de nattliga toalett besöken har upphört. Är i v 17, 16+1. Tycker att jag borde känna något...
    Hade en galet jobbig diarré som började natten till julafton, men som äntligen upphört. Efter allt man läser om alla på olika ställen så kan man ju inte bli annat än nervös :-S

• sarabengtsson

Längtar som en tok efter sparkar, känner oxå bara lite fladder. Snart dax för rul, ska bli så kul och se vad det är för pyre. Köpte lite kläder på polarn idag

¤¤Amor vincit omnia et nos cedamus amori¤¤
  • em77

Phuu.. Har precis byggt ihop ett playmobil hotell, tog flera timmar!! Fy bubblan .nu soffläge framför Frölunda-Rögle!!

Om man inte känner ngt fladder.. Lägg er ner å drick iskallt vatten..!! Brukar funka för mig när man e nojjig å inte känt ngt på ett tag!! Då flyttar sig ofta bebben å det känns som en liten puff.

Heja Frölunda ))). Trevlig kväll alla!!!

• mytol
    Sömntutan skrev 2012-12-26 12:43:52 följande:
    Mytol: men om ni gravida gillar gorgonzolasås så är det ju inga som helst problem att äta det. Uppvärmd ädelost är fritt fram för gravida.

De e min kompis som e bm som står för varmrätten och som även hon e gravid som sa att vi fick ett annat alternativ. Att den blir uppvärmd gör den ju inte pastöriserad eller om de nu e opastöriserad den ska vara?
  • em77

Man kan äta gorgonzolasås om den upphettas ordentligt, då dör listeria bakterierna..!! Den infon fick jag av min bm.!! Men som sagt, inget facit men jag har läst det oxå.. Men viktigt att se till att den kommer över en viss temperatur å inte bara tro att det e "grönt" för att den e smält!

• mytol

Googlade lite på uppvärmda mögelostar å hitta på livsmedelsverkets hemsida att det är ok om den blivit tillagad "bubblande hett". Jag kommer inte hänga över deras axel och övervaka tillagningen så jag väljer hellre grönpepparsåsen, dessutom är det en av mina favoritsåser oxå så det gör mig inget.

• sanmal

I ungefär vilken vecka har ni varit/är i, som känt/känner fladder/puffar/att bebisen kittlar på insidan?

Jag vill oxå känna nåt från den lill*

• Hjärtat3
    JAG HITTADE DEN!!!

Hej alla! Jag lägger upp en länk här från youtube från min absoluta favorit bland youtubare och bloggare. Hon tipsar om krämer för preggomagar för att förebygga bristningar.  Gravid

">

Och här kommer en länk till sidan där jag hittade krämen och beställde. Överlycklig!!! Många menar på att det beror på hormoner och grejer men jag tänker ändå använda den för jag tror inte det handlar bara om det. Solig 

https://eleven.se/mama-mio-skincare-tummy-rub-stretch-mark-butter-12616.html

Hoppas det är ett användbart tips för någon mer! 

• ThereseJohansson

Kände det rätt tydligt i slutet av v16...tyckte då det kändes mot ljumsken mer men det var nog jag som lokaliserade det dåligt :) nu känns det mer som det fladdrar på rätt ställe :)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~