• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Solrosen82
    AlexandraViberg skrev 2012-12-25 14:11:42 följande:
    TantS: jag fick också en bola! Av maken!

Dottern trodde först inte att det var sant att hon skulle bli storasyster och tyckte att det tror hon när hon ser det. Så vi visade ul bild och sen dess plingar hon med halsbandet för att kontakta barnet och pratar med den! Önskade den god jul och sa att hon älskade den osv. Mycket mer ömhet över detta än vad vi trodde. Så det känns super! Skryter över bebisen till alla :P

Vi fick lite verktyg, en kanvas på dottern, 5000 som går till baby relaterat. Timrå IK baby kläder och sådär! Dottern däremot! TUR att hon ska få vårt rum efter RUL och vi flyttar till det tomma rummet, för gosse.. Hon fick så vansinnigt med grejer att de fysiskt inte får plats i rummet nu. Blir så trött.. En Ikea påse och typ fyra Ica kassar. Hon kommer ju knappast använda allt.. Lite väl mycket sak hysteri i mnl familj.. :P

Men en fin jul även om jag blev tok allergisk mot pappas katter som vanligt.. Fast begränsat med mediciner iom graviditeten.. Nös och snöt mig igenom!

Åh va skönt att dottern blev glad :) Hon beter sig ungefär som våran. Känner på magen, pinglar med bolan och ska prata om magen så fort nån hälsar på ;) Ibland blir det nästan för mycket. Men jag är väldigt glad att hon är så glad över att få ett till syskon :)

Här har halsbrännan börjat smyga sig på så jag tar omeprazol för att slippa och de funkar bra. Annars mår jag väldigt bra och är mkt piggare! Nu efter helgerna tänkte jag ta tag i träningen och kosten mer, har varit lite slö nu några veckor ;)
  • AlexandraViberg

Therese: ja precis! Är nog likadant! :)

Solrosen: ja men precis så! Hur gammal är din? Min fyller 6 i februari! :)
    Gulliga små barn! :)

• Sandraa L

Har inte varit här på flera veckor, så tänkte hoppa in och säga god jul! =) V. 15 i morgon och rul den 28/1 så vi längtar för fullt här hemma :) 

• Tessss

Är det fler som känner sig konstant mätta? Får tvinga mig själv att äta, annars kan jag gå en dag utan mat för jag blir inte hungrig :(

• mytol

Jag är oxå i de berömda spökveckorna. Förutom att ja tror mig känna bebis en del så har jag ömma bröst å lite illamående nån gång ibland. Men mår egentligen himla bra just nu, förutom den besvärliga foglossningen. Julen hos oss har varit helt toppen.

• Madelen21

Jag är i v 16 nu å har ännu inte fått tid för rul....
    Undra hur länge ja lär vänta på d då.. börjar bli otålig :) 

• ThereseJohansson

Madelen21: jag fick min kallelse i torsdags och ska dit den 7/2, då i v20 så var alltså i mitten av v17 då jag fick den...kände mig också otålig ringde till och med BM v16 för att kolla så hon skickat remissen :)

• Pellefanten

Hoppas ni alla haft en fin jul! För mig blir det sängen och försöka sovs strax för i morgon väntar första jobbdagen på 2 månader :) tjohooo.

• AlexandraViberg

Mytol: ja jag TROR mig känna jag med. Men senaste dagarna har jag bara känt vibrationer runt kejsarsnittet ungefär.. Så inte lika säker och därför såklart lite nojjig :/

• Sömntutan

Härligt att se att julen varit bra för de flesta. Själva hade vi det lugnt och skönt. Dock har jag varit väldigt trött. Trodde detta skulle vara över, men det känns som jag skulle kunna sova i flera dygn. Sen tycker jag magen har ökat väldigt i volym bara den senaste veckan. Vet inte om jag kan skylla på julmaten/ godiset heller då jag inte varit sugen alls. Speciellt inte på sötsaker.
    Börjar fundera på om det är nån infektion i kroppen eller om man kan bli såhär trött om man har järnbrist? Men kommer den så här tidigt? Är i v.16+3 idag.
    Idag ska vi åka till min mamma och fira minijul där. Vi bor ca 30 mil ifrån varandra, så det blir en liten biltripp.

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~