• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • 2003ett lycko år

Hoppar in här med. Väntar mitt andra och sambons första barn den 2 juni så gick in i v 18 på julafton. Har rul 10/1 pga att vi åker till dalarna imorgon kväll. Det rör och flyttar på sig i magen. Även min dotter på snart 10 har känt den lille. Mår just nu inge vidare för jag håller på att sluta med mina mediciner men ska va fri ii mitten utav januari. Annars går det bra. Använder bäckenbälte pga att mina muskler i nedre rygg inte håller i hop. Men i v4 börjar jag i en grupp vattengympa som sjukgymnasten på mvc har. Annars så händer inget speciellt här.

• Mj1983

Jag kände bebisen i vecka 18 med första, känt sen v 14 nu med andra. Är i vecka 15 nu. Känns inte på utsidan än.

• Mj1983

Det första vi ska göra efter ul är att köpa nåt litet plagg

Om bebisen ni visar vad den är dvs :-P

Läääängtar!!!!!!

• mco

Idag när jag låg på rygg bullade det upp en hård kula på höger sida nedanför naveln. Den var bara där en stund så det måste varit bebisen väl?
    Är i 14+5 idag.

• mytol

Med första kände jag en sak i v 14, sen dröjde det ända till v. 20 som jag kunde säga att jag faktiskt kände bebis. Nu med andra så kände jag samma buff i v.14 som med första men sen även fladder å rörelser sen v.15. Är nu i vecka 17 och kan känna både buffar å rörelser. Kanske för att man känner igen det från första som man vet att de e bebisen. De e ju inte helt olikt vissa tarmrörelser.

• FFiNorrland

Min son och sambo har känt bebis röra sig(fr förra veckan), när jag ligger ner känner man min livmoder väldigt väl och hur bebis förflyttar sig samt hur livmodern arbetar på med sammandragningar (gick in i v 17 igår, 16+1 idag). Bebis sparkar till lite nu och då men det känns än så länge bara som små puffar! Hur ligger er livmoder? Min är två fingrar nedanför naveln (enligt mig högt upp föra att vara i 16+) Detta känner man väl om man ligger ner på rygg. Kram på er

• mco

Mina tarmar känner jag väldigt tydligt sen innan andra graviditeten så att det var dem vet jag att det inte var :) vad kan det vara annars?
    Är bebisen tillräckligt stor för att kännas så väl? De blev som en stenhård liten kula.

• AlexandraViberg

FF: min med! Tyckte också det verkade högt för veckan. V.17 nu, läst att den är vid naveln v.20. Därför jag tyckte det var rätt nära med nån cm från naveln.

• FFiNorrland

Alexandra, har du gjort ul och fått bekräftat att du "bara" bär på en? Jag börjar tro på två, ul på fredag - så vi får se då... Spännande! Annars är den nog bara så hög för att vi fött/varit gravida tidigare

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~