• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • LillStrumpan82

Hej tjejer! Har någon av er ett bra tips på nyårsmeny? Älskar oxfilé i vanliga fall men vägrar äta den genomstekt. Fläskfilé känns lite tråkigt, så gärna tips på något annat Hummer funkar inte, sambon är allergisk.. Hade tänkt mig någon slags toast med creme fraîche, rödlök, löjrom och räkor till förrätt, men har ingen aning om vad jag ska hitta på till varmrätt och efterrätt! Skriv era bästa tips

• Kickilina

Fint att höra att ni haft härliga jular! Min har också varit god! Även om det blev många utbrott så när familjen kommer tillsammans. Och med en ammande nyförlöst syster, en gravid (jag), hysteriska kids samt en mycket trött mormor så blev det mycket känslor och vilda diskussioner. Samtidigt är det något som jag tycker är positivt i min familj. Vi säger vad vi tycker och sen blir vi vänner igen

Nu skall vi packa oss i bilen och ta oss till svärföräldrarna och hela släkten på den sidan för det årliga annandagsfirandet med julmat (nähä...) och innebandy i gympasalen (det behövs efter mina extra julkilon...)

kram på er!

• mytol
    LillStrumpan82 skrev 2012-12-26 09:40:19 följande:
    Hej tjejer! Har någon av er ett bra tips på nyårsmeny? Älskar oxfilé i vanliga fall men vägrar äta den genomstekt. Fläskfilé känns lite tråkigt, så gärna tips på något annat Hummer funkar inte, sambon är allergisk.. Hade tänkt mig någon slags toast med creme fraîche, rödlök, löjrom och räkor till förrätt, men har ingen aning om vad jag ska hitta på till varmrätt och efterrätt! Skriv era bästa tips

Toast Skagen är ju nästan alltid ett säkert kort. Till varmrätt kommer vi i år köra på fläskfilé då vi är två tjejer som är gravida, till det blir det hasselbackspotatis, grönpepparsås (till oss gravida) och gorgonzolasås med lite primörer. Till efterrätt kommer vi ha choklad- och Tobleronefondue med färska frukter och minimarshmallows.
  • LillStrumpan82

Gorgonzolasås är ju himla gott Varför inte äta det ni som är gravida också? Eller ni kanske inte gillar smaken? Det lutar mest åt fläskfilé för oss också, finns inte så värst mycket mer festligt känna det som. Kanske skulle köpa sig ett fondue-sätt, det är ju ruskigt gott med chokladdoppad frukt!

• Sömntutan

Mytol: men om ni gravida gillar gorgonzolasås så är det ju inga som helst problem att äta det. Uppvärmd ädelost är fritt fram för gravida.

• Caroliin

Jag känner också bebisen. Känner riktigt starka buffar även sambon har sett när magen hoppar till av bebisen :) en vecka och en dag kvar till rul nu :)

T - 090207. M - 110506. BF - 130609.
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~