• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • AlexandraViberg
    2003ett lycko år skrev 2012-12-29 22:26:24 följande:
    Igår "fyndade" vi ett par söta strumpor och babyfilt med luva på när vi besökte lager 157 idag va vi fyndade i fyndhörnan på clas ohlsson ett babygym för 99 kr dock ingen matta under men fint ändå. Kul att handla så tråkigt att det är så långt kvar till bebis kommer. Kan säga att mitt bäckenbälte är mitt allt. Hade det inte igår och då gjorde det jävligt ont å idag hade jag det åå mina muskler mår mycket bättre å man känner bebis mer. :)
    Åh, ja jag vill boa massa NU! Känns som att det enda jag tittar på, på internet är baby relaterat!
    Har en inköpslista som jag skrivit och allt.

Vi hittade ju ett billigt skötbord idag, som blir en hylla sen, hensvik från IKEA. Vi slog till och nu står den i vårt blivande sovrum (alla ska byta rum för vi ska bo i rummet som har en stor öppning från vardagsrummet så barnen får rummen med dörrar) och ser söt ut! Jag vill börja köpa massa nu, men har lovat att inte köpa stora saker förrän efter RUL! Men nu är det inte länge kvar dit.
    Har tid 10/1! :D

Men bebiskläder och sånt har jag och igår köpte jag spjälskydd! Tänker inte utgå från att det ska gå åt fanders längre, är medveten om att bebisen i teorin kan dö när som helst i magen, även under förlossningen. Men det vill jag inte utgå från eller tänka på.

Så efter RUL börjar boandet i vilket fall! Vi känner att dottern måste hinna komma in sig i sitt nya rum och inte känna att det hände bara för att bebisen ska komma. :)
    The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
  • sarabengtsson

Jag har känt fladdrade i magen ett tag nu men ikväll fick även maken en puff! Lycka! Sonen var inte lika uthållig så fick inte känna...men han lär nog bli puffad på tids nog.

¤¤Amor vincit omnia et nos cedamus amori¤¤
  • AlexandraViberg
    sarabengtsson skrev 2012-12-29 23:01:26 följande:
    Jag har känt fladdrade i magen ett tag nu men ikväll fick även maken en puff! Lycka! Sonen var inte lika uthållig så fick inte känna...men han lär nog bli puffad på tids nog.
    Tyckte jag kände en puff nyss, tror inte att det finns tarmar just där på magen iallafall! :O
  • Sömntutan

Förra veckan kände jag fladder i stort sett varje dag. Denna vecka har jag inte känt något: . Dock har min mage krånglat en hel del vilket såklart kan vara en orsak till att jag hela tiden tror att det är magen och inte bebben. Kan inte med ord beskriva hur mycket jag längtar till ULet nu. Är nervös hela tiden. Tycker inte magen växer alls och som sagt så känns inte bebben så mycket heller. Går in i v.18 i morgon.

Äntligen! BF ~8 juni
  • Friiidaaay

Alexandra - jag hoppas det :) Åh jag tror att jag kanske möjligtvis också har känt något. Är det möjligt i 13+6? Det kändes igår och jag tänkte inte mer på det, men idag kom samma känsla. Att det typ killar lite på insidan..? Svårt att förklara, men tarmarna brukar inte killas ;)

• AlexandraViberg
    Sömntutan skrev 2012-12-29 23:37:04 följande:
    Förra veckan kände jag fladder i stort sett varje dag. Denna vecka har jag inte känt något: . Dock har min mage krånglat en hel del vilket såklart kan vara en orsak till att jag hela tiden tror att det är magen och inte bebben. Kan inte med ord beskriva hur mycket jag längtar till ULet nu. Är nervös hela tiden. Tycker inte magen växer alls och som sagt så känns inte bebben så mycket heller. Går in i v.18 i morgon.
    Jag tycker min mage har krympt sen i början på veckan.. Men den ligger kanske annorlunda nu för mig.
    Kände mer fladder i början på veckan jag med..
    Friiidaaay skrev 2012-12-29 23:41:01 följande:
    Alexandra - jag hoppas det :) Åh jag tror att jag kanske möjligtvis också har känt något. Är det möjligt i 13+6? Det kändes igår och jag tänkte inte mer på det, men idag kom samma känsla. Att det typ killar lite på insidan..? Svårt att förklara, men tarmarna brukar inte killas ;)
    Ja jag kände som ett kittlande/fladdrande för några veckor sedan men bestämde mig inte för att det verkligen var bebisen förrän förra veckan någon gång. Beror ju helt på kroppsform på en själv och om moderkakan ligger i vägen eller inte osv. :)

• Sömntutan
    Friiidaaay skrev 2012-12-29 23:42:11 följande:
    Sömntutan - när har du UL? Borde vara ganska snart om du intar v.18 imorgon :) Kommer gå kanoners!
    Den 9:e intar jag britsen på Spec. MVC. Tack för uppmuntran .
    Äntligen! BF ~8 juni
  • Sömntutan
    AlexandraViberg skrev 2012-12-29 23:44:25 följande:
    Jag tycker min mage har krympt sen i början på veckan.. Men den ligger kanske annorlunda nu för mig.
    Kände mer fladder i början på veckan jag med..

Ja jag kände som ett kittlande/fladdrande för några veckor sedan men bestämde mig inte för att det verkligen var bebisen förrän förra veckan någon gång. Beror ju helt på kroppsform på en själv och om moderkakan ligger i vägen eller inte osv. :)

Ja jag har ju en del vaddering på magen sen innan så det kan ju spela in en del också. Känner mig enbart fet fortfarande. Haha, tillslut kommer man nog vara less på sin mage, men just nu vill jag inget hellre än att få den där runda fina bebbemagen.
    Äntligen! BF ~8 juni
  • AlexandraViberg
    Sömntutan skrev 2012-12-29 23:50:23 följande:
    Ja jag har ju en del vaddering på magen sen innan så det kan ju spela in en del också. Känner mig enbart fet fortfarande. Haha, tillslut kommer man nog vara less på sin mage, men just nu vill jag inget hellre än att få den där runda fina bebbemagen.
    Jag förstår dig till fullo! Ville ha min så fort vi plussade och visa hela världen att vi lyckats! :P

Jag ser gravid ut när jag står upp och när jag ligger så står det upp en del men när jag sitter så ser jag bara tjockis ut om jag inte lutar mig bakåt.. Får passa på att luta sig framåt nu, för det kommer nog inte gå lika bra sen ;)

Du ska se att bebisen mår bra fast du inte känner den så väl hela tiden :)
    De kan väl ligga och sparka inåt i kroppen och då känner man nog inte det lika väl nu som om den sparkar utåt! Finns ju massa håll att trycka åt :)
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~