• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Kickilina
    Bebislängtar skrev 2012-12-29 14:43:14 följande:
    Kickilina: jag är på ortopeden nattetid, sjuksköterska :) drömyrket i framtiden är just bm på förlossningen, men man kanske ändrar sig efter att ha fått barn?! :)
    Glömde fråga...hur har det gått för dig att jobba natt nu när du är gravid??
  • AlexandraViberg

Kan man få ensidig foglossning?

Idag fick jag väldigt ont på vänster sida, typ bak på rumpan/svank och mot sidan av höften, fast inte riktigt så långt upp som på höften utan en bit ner.. Gör verkligen ont där nu och har varit så nån timme..
    Känns konstigt att det bara är på ena sidan och funderar på om det är foglossning eller något annat?

The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
  • tantS

Där har jag också ont ibland. Särskilt när jag reser mig upp.

Btw v 18 idag och bebis har sparkat hård spark inatt :)

• AlexandraViberg
    Friiidaaay skrev 2012-12-29 20:22:34 följande:
    Vad har ni tjejer för erfarenhet av angelsounds..? Jag är såååå sugen på att skaffa mig ett, men törs inte riktigt eftersom jag är så förbannat nojjig..
    Lyssnade i v.14 och hittade direkt! Lyssnade häromdagen också eftersom mina symptom varit borta ett tag. Bra att ha om man vet att man inte kommer att nojja sönder om man inte hittar det.

TantS: men konstigt att det bara är på ena sidan men det är väl kanske som det ska :P

KUL! Kände något jävligt hårt också igår men vet inte om det var det eller något annat.

Har knäppt till två gånger när jag andats in, funderar på om det är mitt snitt, för det var i höjd med det båda gångerna och det gjorde lite ont samtidigt..
  • Friiidaaay

Alexandra - Vad skönt att det gick fort att hitta! Det är väll just det jag är orolig för, att om jag inte hittar dom så kommer jag börja grina eller något annat dumt.. Kanske kan få min BM att lyssna om jag ringer henne. Risken blir nog att jag missbrukar den där jäkeln. Men samtidigt om man hittar, så kan den kanske ge en lite lugn.. Jag vettefasen alltså :P

• AlexandraViberg
    Friiidaaay skrev 2012-12-29 20:38:09 följande:
    Alexandra - Vad skönt att det gick fort att hitta! Det är väll just det jag är orolig för, att om jag inte hittar dom så kommer jag börja grina eller något annat dumt.. Kanske kan få min BM att lyssna om jag ringer henne. Risken blir nog att jag missbrukar den där jäkeln. Men samtidigt om man hittar, så kan den kanske ge en lite lugn.. Jag vettefasen alltså :P
    Ja alltså risken är ju påtaglig, jag hittade inte i v.13 men var medveten om att det var lite svårare då och nu senast hittade inte maken det (han vågar inte trycka riktigt) men jag hittade på en gång när jag vinklade dopplern. Men jag såg att han vart riktigt orolig där under tiden.

Men vilken vecka är du i? Tror bebisen börjar ha svårt att "gömma" sig för dopplerna nu. BM sa att dom inte lyssnar förrän v.18 då de i princip alltid hittar.
  • Friiidaaay

Alexandra - Jag går in i vecka 15 imorgon, så jag tänkte jag skulle ringa BM på onsdag och kolla om det finns möjlighet att få komma dit om någon vecka och lyssna. Annars köper jag nig nog ett eget och hoppas på det bästa :P

• 2003ett lycko år

Igår "fyndade" vi ett par söta strumpor och babyfilt med luva på när vi besökte lager 157 idag va vi fyndade i fyndhörnan på clas ohlsson ett babygym för 99 kr dock ingen matta under men fint ändå. Kul att handla så tråkigt att det är så långt kvar till bebis kommer. Kan säga att mitt bäckenbälte är mitt allt. Hade det inte igår och då gjorde det jävligt ont å idag hade jag det åå mina muskler mår mycket bättre å man känner bebis mer. :)

• AlexandraViberg
    Friiidaaay skrev 2012-12-29 21:05:43 följande:
    Alexandra - Jag går in i vecka 15 imorgon, så jag tänkte jag skulle ringa BM på onsdag och kolla om det finns möjlighet att få komma dit om någon vecka och lyssna. Annars köper jag nig nog ett eget och hoppas på det bästa :P
    Om du uttrycker oro kanske det inte är helt omöjligt :)
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~