• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Sömntutan
    AlexandraViberg skrev 2012-12-29 23:52:45 följande:
    Jag förstår dig till fullo! Ville ha min så fort vi plussade och visa hela världen att vi lyckats! :P

Jag ser gravid ut när jag står upp och när jag ligger så står det upp en del men när jag sitter så ser jag bara tjockis ut om jag inte lutar mig bakåt.. Får passa på att luta sig framåt nu, för det kommer nog inte gå lika bra sen ;)

Du ska se att bebisen mår bra fast du inte känner den så väl hela tiden :)
    De kan väl ligga och sparka inåt i kroppen och då känner man nog inte det lika väl nu som om den sparkar utåt! Finns ju massa håll att trycka åt :)
    haha, ja sen är det ju en massa vaddering som den ska försöka sparka igenom också .
    Äntligen! BF ~8 juni
  • AlexandraViberg
    Sömntutan skrev 2012-12-29 23:54:28 följande:
    haha, ja sen är det ju en massa vaddering som den ska försöka sparka igenom också .
    Hahaha! Äsch äsch! ;)

Tänkte tipsa alla om denna, tycker den är super när man ska få en uppfattning om vart bebisen är och hur stor den är just nu! Man kan dra i spaken och stanna ungefär där man är i graviditeten! :)

www.msichicago.org/whats-here/exhibits/you/the-exhibit/your-beginning/make-room-for-baby/interactive/

(Där ser man också att den än så länge inte har jätte mycket synlig yta av magen att sparka på och det blir mer sådan yta i livmoderns som vätter mot magen utan hinder om bara nån vecka!) :)
    The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
  • tantS

Sömntuta - spark igår va mellan "B"et. Vid naveln! Du får snart känna. Innan idag upptäckte vi att hela magfläsket vibrerade efter att jag nyst när bebis härjade. Gillar inte mammas nysar :)

Alex - kunde inte göra timelinen med mobilen. Ska prova imorgon!

• AlexandraViberg

Nä jag tror inte att det går på mobilen, har aldrig provat!

Har en till bra här: www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/

Lär inte heller funka på telefonen, fungerade inte ens i firefox för mig, var tvungen att gå in i explorer, men också häftig illustration av utvecklingen! :)

The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
  • LillStrumpan82

Hej! Båda länkarna funkar med Puffin. Ni som har smartphone kan ladda ner och kopiera över länkarna dit Det är en webbläsare som klarar att visa flash! Vaknade precis och kände att magen är helt sned, bebis har gosat upp sig på vänstersidan. Mysigt! Går in i vecka 16 idag.

• Madebyday

Sömntutan:
    Jag har precis som du, en del vaddering på magen och har jätte svårt att känna rörselser. Har BF 10 juni och har inte känt några rörelser än. Känner mig mest tjock...visserligen fick jag höra av två vänner i mitten på december att det börjar synas, kul att andra kan se men jag själv ser bara en stor fläskig mage.
    Inge kul att lägga upp magbilder när man ser ut som man gör, och aldrig kommer få den där extremt fina gravidkulan till mage :/

• SunnaLiv

Ja va ju nyss gravid,men har ändå inte kännt nåt direkt som jag skulle säga e bebis :-/.... magen bullar upp sig ibland o blir sne o det e ju bebis...men inte kännt direkt nån puff :(.... Går in i v 18 om några dagar.Mitt RUL går av stapeln den 18.1 så det är ett tag till.Drömde inatt super skevt,att ja väntade trillingar och att en skulle varit död,så de va tvungen att ta ut den,men när de väl gjort det va det en helt perfekt frisk normal stor bebis! Tycker ni alla har fått så fina magar där i bild tråden och tycker det ska bli super kul ni som ska ta reda på kön o har RUL snart :) ja e så nyfiken på andra hihi fastän att ja själv ska hålla mig ;*

• SunnaLiv

Madebyday: men så ska du inte känna!! Alla former bär upp sina gravidmagar så vackert!tycker du gott ska fota,posa o njuta av din mage.Mer vaddering eller ej så är det vackert <3 sist gjorde ja en vacker gipsmage som hyllning till min knodd som låg o grodde där inne.Kommer göra en denna gången oxå även om ja snart e uppe på slutvikten från min förra graviditet ;*

• Mjj83l

Denna yrsel!!

Mina värden är normala ändå blir jag så yr! O då kommer illamåender direkt

Vad beror denna yrsel på?

• Acantha
    Madebyday skrev 2012-12-30 08:04:17 följande:
    Sömntutan:
    Jag har precis som du, en del vaddering på magen och har jätte svårt att känna rörselser. Har BF 10 juni och har inte känt några rörelser än. Känner mig mest tjock...visserligen fick jag höra av två vänner i mitten på december att det börjar synas, kul att andra kan se men jag själv ser bara en stor fläskig mage.
    Inge kul att lägga upp magbilder när man ser ut som man gör, och aldrig kommer få den där extremt fina gravidkulan till mage :/
    Med sonen kände jag som du, det var först runt veck 20-24 som magen började bli rund och fin. Jag har gått ner mycket (även om jag har en del kvar) så jag har extra skin. Blev aldrig en så rund och fin magen, men pga överskottshud, inte pga vikten. Ge det några veckor, så ska du se att din mage blir vacker!

Denna gången har jag två där inne och är snart lika stor som i v40 med sonen. Ser fram emot att fylla ut mitt överskott av hud och få en giganstisk mage. I v30 kan ni nog få se mag bilder på mig. 
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~