• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • AlexandraViberg

Märker hur mycket mer ilsken man kan bli när man är gravid..

Fick världens jävla sepe utbrott på att jag inte kom in på parkeringen igen. Vi betalar för en parkering varje månad, hela året. Under 1 år så händer det iallafall en gång i månaden (oftast mer) att folk ställer sig som idioter på sina parkeringar så vi faktiskt inte kommer in på våran för att alla står för tajt.
    Och om vi mot förmodan kommer in så kommer vi inte UR bilen, roligt sen med babyskydd.
    Vi har skrivit brev till ansvarige flera gånger som försöker få andra att ställa sig annorlunda men hjälper inte.. pensionärer som aldrig använder sina bilar har de bästa parkeringarna som faktiskt sköts om medan vi barnfamiljer får kriga på de övre parkeringarna..

Så vi har fått stått på vägen och har fått böter där två gånger..

Idag så kommer man inte ens upp för infarten till parkeringen för att det är så förbannat mycket blöt snö (vi har även fyrhjulsdrift så ni kan föreställa sig hur mycket skit snö som behövs för att vi inte ska komma upp) och ingen har tagit bort det? Vafan gör vaktmästaren på fritiden undrar jag? Man ska fan kunna komma in på sin parkering man betalar för.. Alltid är det något. Fick ett jävla psykbryt när jag inte kom in nyss och tok tutade utanför husen. Varför vet jag inte, det hjälpte ju inte. Men vafan..
    Så står på vägen igen och det är tur att maken är ledig idag för nu är han ute och skottar! Tänker inte betala parkeringen denna månad, för har fått stå på vägen 10 gånger bara i december och nu ska vi behöva skotta fram infarten! (runt sin egen bil är ok enligt mig men inte infarten)
    På detta hade vi ingen värme i lägenheten i två veckor denna månad..

Nä, jävligt arg är jag.. :P

The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
  • SunnaLiv

Själv ska jag inte ta reda på kön.Men må tro att jag e nyfikna på vad ni väntar!!!! :))) ni får lägga ut magbilder och kön ;), sägs ju att breda runda magar e flickor o höga "spetsiga" magar e pojkar.På mig stämde det verkligen.Hade en pluttig hög mage som satt rak fram på magen :))

• AlexandraViberg
    SunnaLiv skrev 2012-12-30 19:18:29 följande:
    Själv ska jag inte ta reda på kön.Men må tro att jag e nyfikna på vad ni väntar!!!! :))) ni får lägga ut magbilder och kön ;), sägs ju att breda runda magar e flickor o höga "spetsiga" magar e pojkar.På mig stämde det verkligen.Hade en pluttig hög mage som satt rak fram på magen :))
    Min mage var en pojkmage enligt ALLA men ut kom en tjej ;D
    The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
  • Carolina81

Hej tjejer! vi bor i Holland just nu, och har galler framst Hollanska vagnar som Bugaboo, jooltz osv. Men da vi kommer ha ratt tatt mellan sonen och bebis sa  behover vi en dubbel. Kollade forst pa Bugaboo donkey, men den ar riktigt bred. Far inte in den genom var ytterdorr. I Holland ar allt sa grymt tajt :)

Sa nu funderar vi pa en baby jogger city select. Anledningen till att jag gillar den ar att man kan ha bebis narmast sig och det storre barnet kan fortfarande ha utsikt fram. Trots det ar vagnen inte lang. Den ska aven vara smidig pa sa satt att nar jag tex lamnar av sonen pa dagis, sa tar jag loss hans sate och sedan ser vagnen ut som en vanlig liggvagn igen tydligen. 

Nagon som har erfarenhet av denna vagn? 

• Alicantina
    SunnaLiv skrev 2012-12-30 19:18:29 följande:
    Jag ska inte heller ta reda på kön!  Mina två första magar var spetsiga o höga men det var två tjejer;)
    nu har jag en bred mage och vi får se vad det blir nu.  Lääängtar till början på juni när det är dags! 
  • em77

Men fy, AlexandraViberg,förstår om ni är förbannade!! Stå på er om att inte betala hyra för parkeringsplatsen. ( försök å deala till er mer än en månad)Tröttsamt värre, å som du säger, ibland kan man väl pressa ut sig själv men att få ut en bilbarnstol sen e ju inte ens möjligt om det e så good luck!!

• em77

Hade rund mage med nr 1 och spetsig med nr 2. Allt var annorlunda, hjärtljud, hur jag mådde mm men det blev två tjejor. En lugn å en mega busig.. ).

• AlexandraViberg

Em77.. Ja vi har skickat fyra mail om detta denna månad.. Sa rakt ut att vi ville ha avdrag men inget hände. Så nu tänker jag helt enkelt inte betala in. Vi är en förening på två hus, tre portar.. 20 familjer. Så är ju ingen stor förening. Plus att vi redan har den allra sämsta platsen.

Nä nu är det nog, svarar de inte nu tar jag mina grav hormoner och tar det face to face!

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~