• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Lillsnöret
    AlexandraViberg skrev 2013-01-08 15:02:10 följande:
    Lillsnöret: kul att du hittar hit! Vad fick du för migrän medicin? Den jag fick funkar inte alls.. :(
    Sandomigrin heter tabletterna. Jag tar 1 tablett 3 gånger om dagen, varje dag.
    Innan jag började med dom så överdriver jag inte om jag säger att jag hade migrän 5 dagar i veckan, nu har jag inte haft det på 2 veckor (började med dom innan jul precis), har känt av lite vissa dagar men det har aldrig brutit ut utan det har försvunnit igen.
  • AlexandraViberg

Vet hur det känns, hade huvudvärk dagligen, blev migrän 4-5 gånger i veckan med kräkningar i 8 veckor. Hormonerna sjönk i v.16 och nu har jag bara vanlig huvudvärk men det är ju nog!

• Lillsnöret
    AlexandraViberg skrev 2013-01-08 15:12:21 följande:
    Vet hur det känns, hade huvudvärk dagligen, blev migrän 4-5 gånger i veckan med kräkningar i 8 veckor. Hormonerna sjönk i v.16 och nu har jag bara vanlig huvudvärk men det är ju nog!
    Ja det är mer än nog!
    Jag lider av migrän i vanliga fall också så jag är van med huvudvärk men det förstör så mycket av vardagen!
    Som tur är slipper jag migrän med kräkningar, har inte kräkts en enda gång under graviditeten så lite tur har jag haft iallafall.

• Lillsnöret
    AlexandraViberg skrev 2013-01-08 15:23:53 följande:
    Ja jag men men migrän 1-2 gånger om året! Har kräkts upp hela magen vid varje migrän anfall! Sjukt.. :(
    Usch :( Skönt att den biten är över iallafall, trist bara att huvudvärken är kvar!
    Hur mår du annars? 
  • regnskogen

sjukt nervös inför RUL imorgon, ska vara där 15.30 :) Hoppas att allt ser bra ut, och att vi får veta könet :)  

• Solrosen82

Em77: Ja det var skönt att provet var bra :) Jag sa till att vi inte ville veta kön så det stod inget om det i brevet ;)

Hjärtat3: Jag använde Otrivin när jag blev förkyld och jag tyckte det brände mer än vanligt, efter några dagars användning så blödde jag ur näsan. Ringde vc i fredags för jag hade så ont i bihålorna och då tipsade läkaren om Rhinocort Aqua. Köpte det receptfritt på Apoteket och igår kändes det nästan som att jag var helt bra, fri från huvudvärk också. Köpt Nasin och Nezeril också, mkt snällare mot näsan :)

• Madelen21

solrosen82:
    när ja vänta andra barnet fick ja bihålsinflammation. ringde vc å fick tid å träffa en sköterska som också tipsa mig om rhinocort Aqua.. köpte å testa å dan eftr var d 10 ggr värre.. ringde sjukvårdsupplysningen och fick en tid på mitt lasarett på öron näsa hals mottagningen och fick träffa en läkare och han såg direkt kraftig bihålinflammtion och jag fick pencillin.. sen prata han om att spola bihålan... om d inte blev bättre.. fast som tur va så gick d över å ja slapp det...

men ja har hört att d är lättare att få bihålsinflammation när man är gravid. 

• hurskadetgå

Hörde att man inte ska använda nässpray pga ökad risk för att barnet får gomspalt. Har tyvärr ingen källa på det men när jag hade besvär med nästäppa och huvudvärk nu strax före jul p.g.a. trodde ev. det var bihåleinflammation gick jag till vårdcentralen. Läkaren kunde inte se något annat än vanlig nästäppa men rekommenderade inte nässpray utan Nasoline vilket är koksaltlösning som man sköljer näsan med genom att spruta in det i ena näsborren så det kommer ut i andra, detta ska vara bakteriedödande. Finns på apoteket, sprutan och koksalt att blanda med vatten - sådan lösning går ju att göra själv också förstås. Jag tyckte det hjälpte och har inte vågat använda nässpray även om Otrivin verkar ju okej med tanke på vad FASS skriver. 

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~