• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • elinile

Ena dagen är jag helt säker på att jag vill veta och nästa velar jag. Blir lika glad för vilket som, men på något sätt är jag ändå mer nyfiken denna gång. Tror nog lite på triss i tjejer här med, det tror de flesta som gissat, men man vet ju aldrig...

Vi försökte spana både jag o mannen när vi gjorde UL, han sa som så att han tittar gärna om han ser något själv, men vill inte att bm säger något med risk för en felbedömning. Men åker man på köns-ul så får man ju ett väldigt säkert resultat, 99,98% enligt Selbing i Linköping.

Tösen som fyller 6 i mars vill absolut inte ha en lillasyster till iaf, men jag tror hon blir lika glad för det också när den väl kommer ut, för hon längtar enormt mycket. Nu hoppas jag att hon snart får känna lite sparkar. Jag känner ganska mycket nu, men inte så tydligt utanpå magen än. Tydligen ligger moderkakan i framvägg denna gång och då dröjer det väl lite längre innan man känner utanpå?   

• Baby Lei

Idag är det dags för RUL.. Jag är så otroligt nervös. Känner att hela julen har varit färgad av det här datumet.. den 10 januari.. och nu är det dags.. Usch och fy.
    Jag är livrädd för att barnet ska ha dött därinne i magen och att allt bara visar sig vara en enfaldig dröm.

Finns det någon mer som känner så eller är det bara jag?? Det känns så otroligt jobbigt. 
    Det är klart att min oro kommer från den långa resan som det har varit för oss att komma så här långt. Det är en liten IVF bebis vi väntar på nämligen.

• cj2

Baby Lei. jag satt och grät innan mitt rul i väntrummet.

• Hannathu
    Baby Lei skrev 2013-01-10 11:47:11 följande:

Idag är det dags för RUL.. Jag är så otroligt nervös. Känner att hela julen har varit färgad av det här datumet.. den 10 januari.. och nu är det dags.. Usch och fy.
    Jag är livrädd för att barnet ska ha dött därinne i magen och att allt bara visar sig vara en enfaldig dröm.

Finns det någon mer som känner så eller är det bara jag?? Det känns så otroligt jobbigt. 
    Det är klart att min oro kommer från den långa resan som det har varit för oss att komma så här långt. Det är en liten IVF bebis vi väntar på nämligen.

känner så väl igen mig från förra graviditeten som oxå var en IVF (väntade på det den här gången med men det tog sig av sig själv, tack vare 17kg viktnedgång)
  • AlexandraViberg

Baby lei: vi ska snart åka på RUL, inte nervös att den dött, känner den i magen men nog jävla nervös att den är svårt sjuk så..

• Acantha

Hemma från Smvc och är nu sjukskriven till den 10/2. Allt såg iofs bra ut men han tyckte ändå inte att jag skulle jobba med dessa SD och riskera att det blir värre. Smärtan är foglossning, så även den hoppas vi ska lugna sig med tiden.
    Vi fick även se våra pyren, bara en snabb titt, men vi såg deras hjärtan slå! Tyckte dock att skillnaden mellan dem såg mindre ut. Men vi får se på tisdag

• cj2

Är nyss hemkommen från BM. Fick höra hjärtljudet. det låter ju verkligen som en häst som galopperar! :)
    BM blev impad av att jag hade mina vanliga byxor på mig. :)

Där emot måste jag få i mig way more järn. Järnrik mat, några ideer?

• Hannathu

blodpudding
    Mörkt kött

grönsaker är bara att glömma även om de innehåller en hel del järn så tar man bara upp någon procent (max 3%) av järninnehållet medan man tar upp 30-50% av hemjärnet som finns i animalier

• cj2

blodpudding.. ja det är ju gott också.. får nog bli det till middag i dag..

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~