• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Amye

Förstår dig:( aldrig kul att åka på sånt...

Ebba,My,Sally,Hannes,Charlie och lilla DU i magen BF 26/6-2013
  • Oreos
    Madelen21 skrev 2013-01-12 08:57:13 följande:
    Ååå fy fasen.. jaha bara å vänta på att övriga familjen ska bli sjuk å nu då....
    Som sagt så hoppas jag att jag får d idag lr i morgon så d hinner gå över till onsdag... jag har ul då juh å jag har ju gått å väntat å längtat....

Typiskt. Hoppas att ni andra klarar er!
  • Madelen21

Ja jag hoppas också att vi klarar oss... Jag blir alltid så sjuk att jag blir liggande i 24 timmar....
    Skulle faktiskt bli förvånad om jag klara mig denna gång :( Tur vi har handsprit hemma.. sprita sprita.... tvätta händer noga noga...

kolla tempen igen på honom nyss å den har knappt gått ner alls... från 38,8 till  38,2 typ....
    Men gav ju supp kl 7.... kl åtta va han på pottan å nog sjutton lär en supp ha smält på en timme.... såg då inga rester från en supp iaf...

Nästa gång han får supp får jag nog kombinera ipren m alvedon.. hört d ska ha bättre effekt... lär först kolla så vi har det hemma...

Nån som vet om ipren är bättre febernersättande än alvedon??
    sambon jobbar hela dagen idag till kl 16 å jag har så fruktansvärt ont i ryggen å är sjukt trött.. kul helg :/ 

• em77

Jag sover oxå som en kratta MissMe83, drömmer å vaknar till och kan inte somna om.. Och oavsett hur lite el,hur mkt vatten jag dricker under dagen/kvällen så springer jag på toa ofta..tröttsamt!!!

• cj2

GAH! Något har hänt i natt! ställde mig på vågen och den visar plus TRE kg! Har inga byxor som går på nu.. fan hade ju jeans igår! usch jag vill inte gå upp i vikt. det är jätte läskigt! Gick upp 30 kg med bägge mina stora. vill inte göra det denna gång!

• mco

Åh, är det tarmarna som håller på att knö eller? Vaknat varje morgon i veckor nu av att jag har magknip.. Ibland behöver jag gå på toa och ibland inte..

• cj2

Var på taco middag i går och har ökat min dos med järntabletter. Så magen är väl i ärlighetens namn inte så glad på mig just nu!

• MissMe83

Em77: jag behöver inte kissa så ofta längre men vaknar av foglossning, spänningar i magen å mardrömmar *suck*
    Sov jätte bra fram till v 13 sen började det klydda

• Nina76

[quote=68330469][quote-nick]Madelen21 skrev 2013-01-12 09:29:47 följande:[/quote-

Nästa gång han får supp får jag nog kombinera ipren m alvedon.. hört d ska ha bättre effekt... lär först kolla så vi har det hemma...

Nån som vet om ipren är bättre febernersättande än alvedon??

sambon jobbar hela dagen idag till kl 16 å jag har så fruktansvärt ont i ryggen å är sjukt trött.. kul helg :/ [/quote]

Stackars er som får ha det så på helgen. Ipren är mycket mer effektivt mot feber. Vår dotter är högtempare och får ofta uppemot 40 graders feber. Det första som barnakuten frågar oss när vi kommer in eller ringer är om hon fått Ipren, för det är det enda som hjälper då. Dessutom är det effektivare om du kan ge flytande istället för suppar. Ipren smakar som väldigt god apelsinsaft och Panodil är ännu godare med sin jordgubbssmak.

Hoppas att han mår bättre snabbt och att ni andra håller er friska.

• Madelen21

Nina76:

Ja han har 38,5 nu och han sover.... ska ge honom vid 12 och då blir det flytande ipren och supp alvedon för det är det enda jag har hemma... Får be sambon att gå in å handla hem mer när han åker från jobbet... 

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~