• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Madelen21

Barn me mycke grejjer... Känner igen mig.. Dottern har en kojsäng, typ loftsäng fast inte så hög å under där är ett bra ställe att gömma alla leksaker.. fast tanken var ju att man skulle ha haft en madrass under så hon kunde ha kojja där men rummet är liksom lite litet... Lär ta å rensa nån dag ja mä.. plocka undan sånt som inte leks med. Men ja måste köpa flyttkartonger först å lägga ner det i..

Valborgs: Ja okej, vi får nog gå till babyproffsen å kolla å prova mm.. Jag tycker den verkar bra då man kan välja hur man vill ha barnen.. Tex så kan älsta få åka framåtvänd å minsta mot mig mm.. bra att inte barnet får åka framåtvänd så tidigt...

Annars har ja funderat på emmaljunga double monkey men många säger den är så liten i sittdelen... Ah ja vet inte.. En enda djungel.. haha.. får nog lov å ut å kolla lite sen efter ultraljudet... Antingen blir d ny babytravel den va ju bra pris på komplett 4000 va som menas m komplett... 

annars blir d nåt begagnat.. har även funderat på en herqules twin raptor...  

• Emf79

Tänkte bara tipsa om basson duo syskon vagn ;)
    Känner flera stycken som jag en och de har varit mycket nöjda

• Zora

Alltså.. Jag har funderat en massa på mitt förlossningsdatum och blir inte riktigt klok ju mer jag funderar. Enligt BM (och sista mens) blev jag beräknad till 28/5. På KUB beräknades jag till 1/6 och på RUL till 23/5. På RUL sa hon att det tidigare UL:et troligen är mer rätt, men många jag har pratat med säger att RUL är det man ska gå på... Jag har ju tänkt att gå hem från jobbet ungefär 2 veckor innan Fl och det blir ju lite svårt att planera (tycker jag) när datumen är så olika. Det blir ju inte lättare att försöka klura ut när den blev till när min sista mens var helskum., den kom nämligen runt 1,5 vecka tidigare än normalt och så har den aldrig någonsin betett sig tidigare. Så vad ska jag gå på för datum egentligen? Får väl höra vad min BM säger om saken när jag ska dit nästa gång..

• AlexandraViberg
    Zora skrev 2013-01-12 20:14:32 följande:
    Alltså.. Jag har funderat en massa på mitt förlossningsdatum och blir inte riktigt klok ju mer jag funderar. Enligt BM (och sista mens) blev jag beräknad till 28/5. På KUB beräknades jag till 1/6 och på RUL till 23/5. På RUL sa hon att det tidigare UL:et troligen är mer rätt, men många jag har pratat med säger att RUL är det man ska gå på... Jag har ju tänkt att gå hem från jobbet ungefär 2 veckor innan Fl och det blir ju lite svårt att planera (tycker jag) när datumen är så olika. Det blir ju inte lättare att försöka klura ut när den blev till när min sista mens var helskum., den kom nämligen runt 1,5 vecka tidigare än normalt och så har den aldrig någonsin betett sig tidigare. Så vad ska jag gå på för datum egentligen? Får väl höra vad min BM säger om saken när jag ska dit nästa gång..
    Min fråga är NÄR du var på rul, alltså vecka och dag?
    The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
  • Zora
    AlexandraViberg skrev 2013-01-12 20:58:13 följande:
    Min fråga är NÄR du var på rul, alltså vecka och dag?

Jag var på RUL i v 18+5 om man utgår från KUB, och 20+0 enligt vad hon skrev på lappen vi fick från RUL.
  • Sömntutan
    AlexandraViberg skrev 2013-01-12 19:40:47 följande:
    Maken började gråta häromdagen också! Många känslor här hemma :P

Men känns som att det var självklart att det skulle bli den här lilla och det hade ju inte varit så om vi lyckats tidigare!
    Jag känner flera gånger om dagen i magen och blir så glad och nöjd varje gång! :)
    Vet inte om det är det som gör att det inte känns verkligt än, alltså att min man inte är speciellt "intresserad". Jag tror han har ännu svårare att ta till sig det hela då det är jag som bär på bebis. Han är inte den som visar känslor i första taget, vilket ibland kan vara en aning frustrerande. Inte att han inte bryr sig, så är det absolut inte. Han är världens snällaste och den mest omtänksamma man kan tänka sig. Åh det är så svårt att förklara.
    Sen var det ju jag som mest ville ha nummer tre också. Detta gör att jag känner att jag inte vill prata så mycket om det, vilket kanske också gör att det blir mer overkligt. Vi har inte diskuterat några namn, inte köpt några kläder, ja inte pratat så mycket om det alls. Låter som vi har ett skitförhållande, men så är det inte. Bara detta som känns lite jobbigt. Ska nog ta det med honom.
    Äntligen! BF ~23 juni
  • AlexandraViberg

Hmm, tänkte om du var längre gången eftersom de börjar växa lite mer individuellt i ungefär v.20.
    Jadu, då är det svårt att veta, men om hon själv sa att det kanske var bättre att lita på tidigare ul så kanske det är bäst att göra det.

Jag är riktigt fundersam jag med, för i 12+0 var jag på vul hos min fertilitetsläkare och då sa han att den exakt var 12+0 i längd och allt och det stämde ju PRECIS. Så det är lite skumt att den växt mindre sedan dess, trots att jag bara flyttades 4 dagar så :P

Men för oss var huvudet mindre än medel men lårbenet var som det skulle så hon gick på det eftersom hon sa att bebisen verkade ha mitt huvud, lite litet ;)

Men ja, din mens var ju konstig också. Fråga BM vad hon tror är mest rimligt :)

• AlexandraViberg

Känner mig as fånig som börjar bli irriterad på att maken sitter och dricker vin på kvällarna på helgen :P
    Och kommer och ska kramas och luktar äckel vin! kräks! :P

• Zora
    AlexandraViberg skrev 2013-01-12 21:42:13 följande:
    Hmm, tänkte om du var längre gången eftersom de börjar växa lite mer individuellt i ungefär v.20. Jadu, då är det svårt att veta, men om hon själv sa att det kanske var bättre att lita på tidigare ul så kanske det är bäst att göra det. Jag är riktigt fundersam jag med, för i 12+0 var jag på vul hos min fertilitetsläkare och då sa han att den exakt var 12+0 i längd och allt och det stämde ju PRECIS. Så det är lite skumt att den växt mindre sedan dess, trots att jag bara flyttades 4 dagar så :P Men för oss var huvudet mindre än medel men lårbenet var som det skulle så hon gick på det eftersom hon sa att bebisen verkade ha mitt huvud, lite litet ;) Men ja, din mens var ju konstig också. Fråga BM vad hon tror är mest rimligt :)

Hmm.. Ja jag får fråga BM nästa gång. Jag tror iallafall att det datum som jag fick på RUL är det som kommer stå i min journal, eller vart dom nu skriver det. För om jag fattade det rätt skrev hon 23/5 och sen sa hon att hon skulle göra en anteckning om att jag fått ett annat datum på KUB också. Min BM får väl bestämma vad som är rimligast.
  • AlexandraViberg

Ja det är ju en veckas skillnad, kanske kommer fram till vad som är rimligast med tiden, sf mått osv! :)
    Hoppas det löser sig till det bästa!

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~