Madelen21 skrev 2013-01-12 13:10:56 följande:
alexandra: jag har oxå varit super förkyld å jävlig nästäppa... prata då m min bm om d där m nezeril å hon sa då att d va inte nå fara å ta d längre än 10 dagar.. men nu är d bra här iaf...
i natt vakna vi här av sonen som spydde å min första tanke var ju såklart magsjuka men har int blivi nå mer å hög feber har han.. så troligen berodde d på feber.. nu har ja lyckats få ner tempen till 37,4.. känns bra..
Ja jag kör nezeril men tycker inte det hjälper så mycket eftersom det mest rinner och nezeril är mest mot nästäppa och nästäppan får jag bara på natten när jag ligger ner och verkan av nezerilet hinner försvinna flera gången så jag vaknar och måste ta mer :(
På dagen är den lönlöst eftersom det forsar som vatten ur näsan då! Suck! Brukar inte vara förkyld såhär ofta. i v.8 trodde jag och sköterskan på VC att jag skulle dö mer eller mindre. Orkade inte ens hålla i vattenglaset.. :P
Dottern hade magsjukan för en månad sedan ungefär, precis innan Lucia. Hon skötte det super bra denna gång, märks att hon börjar bli lite äldre. Första kom på golvet men sen var resten i hinken och hon låg på madrass framför tvn och inget gnäll alls! I vanliga fall så skriker hon för att hon HATAR att kräkas men nädå, nu var det ingen fara, bara kräkas sen somna. Så det började vid 7 och hon sov till och från till 11-12 sen var hon hur pigg som helst! Värsta snabba sjukan!