• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • gorek86

Nån mer än jag som har börjat läcka mjölk? Är i vecka 18 och inatt vaknade jag av att det va lite blött på bröstet och på lakanet..
    Det måste ha varit mjölk va eller är det nåt annat tror ni?? Känns liten tidigt att börja komma mjölk redan?? :)

• Madelen21

alexandra: jag har oxå varit super förkyld å jävlig nästäppa... prata då m min bm om d där m nezeril  å hon sa då att d va inte nå fara å ta d längre än 10 dagar.. men nu är d bra här iaf...

i natt vakna vi här av sonen som spydde å min första tanke var ju såklart magsjuka men har int blivi nå mer å hög feber har han.. så troligen berodde d på feber.. nu har ja lyckats få ner tempen till 37,4.. känns bra.. 

• Hjärtat3

Uderbart med sjuka barn.
    Jag har torkat spya halva natten jag. :( Sonen har fått vinterkräksjukan.
    Inte nog med det, han hann inte på toa utan spydde över kanten på sin loftsäng. Och som alla andra barn har han alla sina prylar på golvet.... Just saying.
    Jag va på väg att spy själv. Kräks 

• NamliBecca

Ni som har gått med i fb-gruppen: Har det synts på er timeline att ni har gått med? För jag vill inte att det ska "komma ut" på fb ännu. Men eftersom gruppen bara är closed och inte hemlig så undrar jag hur det har fungerat för er andra???

• Madelen21

hjärtat 3: ush då... ja ja trodde ju d va d min son hade oxå... men troligen inte d inte blivit nåt mer.. troligen var d pga hans höga feber... han vill inte äta så värst men han dricker alla fall...

• Hjärtat3
    Madelen21 skrev 2013-01-12 13:24:28 följande:
    hjärtat 3: ush då... ja ja trodde ju d va d min son hade oxå... men troligen inte d inte blivit nåt mer.. troligen var d pga hans höga feber... han vill inte äta så värst men han dricker alla fall...
    Det är samma här. Nu ligger han och zippar vatten och blåbärssoppa. Men tyvärr hade han otroligt bra aptit igår kväll och tryckte i sig 1/4 familjepizza.
    Han är ju 11 år så han äter ju mer än jag.
  • Madelen21

hjärtat 3: Oj oj. d va ingen liten portion då..
    Min son är piggare nu tack vare att jag gav ipren supp kl 11 å hon på 1177 sa att hon tyckte int ja skulle ge för nåt för att barn har högre temp än vuxna lr nåt... jävla snack.. han va påverkad juh.. klart han skulle ha...
    Men tydligt är iaf att ipren suppar är bättre mot feber än alvedon... så d har ja lärt mig..

Å iomed att han inte spytt nåt mer sen 12 inatt är d ju knappast magsjuka... han har ju ätit massa chips förut å druckit vatten... å han har inte diarre... d är väl nåt förkylnings grejs skulle ja tro... 

• Hjärtat3
    Madelen21 skrev 2013-01-12 13:40:24 följande:
    hjärtat 3: Oj oj. d va ingen liten portion då..
    Min son är piggare nu tack vare att jag gav ipren supp kl 11 å hon på 1177 sa att hon tyckte int ja skulle ge för nåt för att barn har högre temp än vuxna lr nåt... jävla snack.. han va påverkad juh.. klart han skulle ha...
    Men tydligt är iaf att ipren suppar är bättre mot feber än alvedon... så d har ja lärt mig..

Å iomed att han inte spytt nåt mer sen 12 inatt är d ju knappast magsjuka... han har ju ätit massa chips förut å druckit vatten... å han har inte diarre... d är väl nåt förkylnings grejs skulle ja tro... 
    Låter som det.
    Min pojk var ett "öronbarn" när han va liten, hade öroninflammation jämt. Men enda symtomen han visa var kostigt nog att han kräktes. Tempen kom först efter nån dag. Varje gång! 
  • AlexandraViberg
    Madelen21 skrev 2013-01-12 13:10:56 följande:
    alexandra: jag har oxå varit super förkyld å jävlig nästäppa... prata då m min bm om d där m nezeril  å hon sa då att d va inte nå fara å ta d längre än 10 dagar.. men nu är d bra här iaf...

i natt vakna vi här av sonen som spydde å min första tanke var ju såklart magsjuka men har int blivi nå mer å hög feber har han.. så troligen berodde d på feber.. nu har ja lyckats få ner tempen till 37,4.. känns bra.. 
    Ja jag kör nezeril men tycker inte det hjälper så mycket eftersom det mest rinner och nezeril är mest mot nästäppa och nästäppan får jag bara på natten när jag ligger ner och verkan av nezerilet hinner försvinna flera gången så jag vaknar och måste ta mer :(

På dagen är den lönlöst eftersom det forsar som vatten ur näsan då! Suck! Brukar inte vara förkyld såhär ofta. i v.8 trodde jag och sköterskan på VC att jag skulle dö mer eller mindre. Orkade inte ens hålla i vattenglaset.. :P

Dottern hade magsjukan för en månad sedan ungefär, precis innan Lucia. Hon skötte det super bra denna gång, märks att hon börjar bli lite äldre. Första kom på golvet men sen var resten i hinken och hon låg på madrass framför tvn och inget gnäll alls! I vanliga fall så skriker hon för att hon HATAR att kräkas men nädå, nu var det ingen fara, bara kräkas sen somna. Så det började vid 7 och hon sov till och från till 11-12 sen var hon hur pigg som helst! Värsta snabba sjukan!
    The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
  • Kickilina

Hej! Och här är man i fjällen och njuter av snö, -16 och sol! Har dock blivit dunderförkyld jag med och ögoninflammation. Dotter kräktes första kvällen och vi var beredda att åka hem, delar hus med vänner men så blev det inget spy mer, halleluja!
    Madelen, har slutat att köra Alvedon/panodil på kidsen när de Hr feber, tycker det inte hjälper. kör bara Ipren. Kanon! Nu ska det ut och hårdtränas med dottern i backen, sista skiddagen idag!

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~