• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Etangen

Allt gick superbra på RUL igår, vi blev flyttade men inte framåt som med mitt första barn utan bakåt, två dagar bara men det är ialla fall närmare ;)

• Baby Lei
    Etangen skrev 2013-01-12 10:48:33 följande:
    Allt gick superbra på RUL igår, vi blev flyttade men inte framåt som med mitt första barn utan bakåt, två dagar bara men det är ialla fall närmare ;)

Grattis! Vad härligt!!
  • Madelen21

ush det är jobbigt m sjuka barn :( Sitter här i soffan m min minsta som är kokhet.... Nu ska jag ge honom ipren och alvedon samtidigt.. vet att dom sa d på 1177 en gång när jag ringde att det är bättre att kombinera för att man får bättre effekt då...

• 2003ett lycko år
    Madelen21 skrev 2013-01-12 11:13:12 följande:
    ush det är jobbigt m sjuka barn :( Sitter här i soffan m min minsta som är kokhet.... Nu ska jag ge honom ipren och alvedon samtidigt.. vet att dom sa d på 1177 en gång när jag ringde att det är bättre att kombinera för att man får bättre effekt då...

blöt å sval handduk på panna och handleder så lite kläder på som möjligt och sedan försöka ge vätska. min dotter hade sin första feberfria dag igår på hur länge som helst. fick dock penicillin i måndags efter en vecka då med hög hög feber innan hade den bara pendlat lite upp å ner. ja ipren ska ta bort febern bättre än alvedon om barnet inte har astma för då ska du inte ge ipren ska
  • Madelen21

prata me 1177 nyss å hon sa där att man inte ska ge båda sorterna samtidigt utan om man har provat me tex alvedon och d inte funkar så kan man prova ipren vilket jag nu gjort.. han fick nyss ½ ipren supp enligt doseringen och hoppas febern går ner  me detta... ja vätska får han iaf i sig vilket är det viktigaste.
    men hon på sjukvårdsrådgivningen var så jäkla dum tycker jag...

Hon sa: ja men om han har 38,5 tycker inte jag du ska ge febernersättande... men herrgud han är ju påverkad av febern.. klart han måste ha nåt mot det... ibland kan man ju undra va det är för folk man får prata me på andra sidan....

Jaja bara å hoppas febern sjunker nu... sambon ska handla mer alvedon och ipren när han åker hem från jobb..
    Nu ska jag ta hand om min sjukling och fixa lunch åt mig och dottern. 

• 2003ett lycko år
    Madelen21 skrev 2013-01-12 11:30:30 följande:
    prata me 1177 nyss å hon sa där att man inte ska ge båda sorterna samtidigt utan om man har provat me tex alvedon och d inte funkar så kan man prova ipren vilket jag nu gjort.. han fick nyss ½ ipren supp enligt doseringen och hoppas febern går ner  me detta... ja vätska får han iaf i sig vilket är det viktigaste. men hon på sjukvårdsrådgivningen var så jäkla dum tycker jag... Hon sa: ja men om han har 38,5 tycker inte jag du ska ge febernersättande... men herrgud han är ju påverkad av febern.. klart han måste ha nåt mot det... ibland kan man ju undra va det är för folk man får prata me på andra sidan.... Jaja bara å hoppas febern sjunker nu... sambon ska handla mer alvedon och ipren när han åker hem från jobb.. Nu ska jag ta hand om min sjukling och fixa lunch åt mig och dottern. 

låter som samma person som min sambos brors tjej fick prata med förra veckan på 1177 i dalarna . hon ringde nämligen dit då deras son hade feber för första gången och ville ha råd. men fick bara snäsiga svar å att 38,4 inte va feber å behövdes behandlas fastän han va påverkad. vet när vi va i dalarna under påsklovet förra året så vart min dotter jätte dålig i över 40graders feber å ont i kroppen ringde då 1177 men fick till svar att vi skulle åka hem till våran hemkommun istället å söka hjälp där. lätt liksom när båtarna hem va fullbokade hela påskhelgen.
  • Madelen21

Nu har sonen fått ipren vid kl 11 och efter det ville han ha CHIPS :P
    Han fick det och åt och drack bra.. inge mera spya... tycker d är knepigt men men verkar funka bättre m ipren. 

• Etangen

nu är jag här med en barnvagnsfråga igen, vi var och kollade lite smått igen på barnvagnar i trollhättan
    vad tycker ni om 2ME San Fransisco?

• AlexandraViberg

Ja dunderförkylningen från helvetet!! Ligger helt utslagen, kan knappt andas. Förkylningsastma och super täppt i näsan, är glad att jag överlevde natten :P

Var jätte förkyld i v.8 också.. Jäkla dåligt immunförsvar. :(

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~