• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Solrosen82
    Sömntutan skrev 2013-01-12 21:41:55 följande:
    Vet inte om det är det som gör att det inte känns verkligt än, alltså att min man inte är speciellt "intresserad". Jag tror han har ännu svårare att ta till sig det hela då det är jag som bär på bebis. Han är inte den som visar känslor i första taget, vilket ibland kan vara en aning frustrerande. Inte att han inte bryr sig, så är det absolut inte. Han är världens snällaste och den mest omtänksamma man kan tänka sig. Åh det är så svårt att förklara.

Sen var det ju jag som mest ville ha nummer tre också. Detta gör att jag känner att jag inte vill prata så mycket om det, vilket kanske också gör att det blir mer overkligt. Vi har inte diskuterat några namn, inte köpt några kläder, ja inte pratat så mycket om det alls. Låter som vi har ett skitförhållande, men så är det inte. Bara detta som känns lite jobbigt. Ska nog ta det med honom.

Karlar fattar ju inte till 100% förrän barnet kommer ut. Min man var heller inte så sugen på trean och jag funderar då och då på om han känner sig tvingad. Nu är ju barnen så glada över det att han blir mer positiv. Men han är inte lika engagerad som med första barnet. Antar att det minskar ju fler barn man får. Jag tycker att du ska prata namn, kläder m.m. med han så han får en anledning att tänka på att det kommer en bebis på 5 mån. :)

Angående feber och barn. Dottern får alltid spy när hon får hög feber. När hon var mindre trodde vi alltid att hon fått magsjuka, men sen lärde vi oss att det var feberns fel. Vi ger Ipren då barnen är väldigt påverkade av febern och dottern får lite tidigare för att hon inte ska spy. Hjälper inte Ipren så ger vi panodil också.

Känner sparkar flera ggr per dag och ibland känns de utanpå magen. På UL låg bebis med fötterna neråt och det stämmer bra med sparkarna för de känns oftast långt ner i magen. :)
  • Sömntutan
    Solrosen82 skrev 2013-01-12 21:59:50 följande:

Karlar fattar ju inte till 100% förrän barnet kommer ut. Min man var heller inte så sugen på trean och jag funderar då och då på om han känner sig tvingad. Nu är ju barnen så glada över det att han blir mer positiv. Men han är inte lika engagerad som med första barnet. Antar att det minskar ju fler barn man får. Jag tycker att du ska prata namn, kläder m.m. med han så han får en anledning att tänka på att det kommer en bebis på 5 mån. :)
    Angående feber och barn. Dottern får alltid spy när hon får hög feber. När hon var mindre trodde vi alltid att hon fått magsjuka, men sen lärde vi oss att det var feberns fel. Vi ger Ipren då barnen är väldigt påverkade av febern och dottern får lite tidigare för att hon inte ska spy. Hjälper inte Ipren så ger vi panodil också.
    Känner sparkar flera ggr per dag och ibland känns de utanpå magen. På UL låg bebis med fötterna neråt och det stämmer bra med sparkarna för de känns oftast långt ner i magen. :)
    Jag har frågat honom 1000 ggr om han känt sig tvingad, men han säger bara att han aldrig skulle göra något mot sin vilja, så jag måste ju tro på honom. Saken är den att det var han som en dag kom hem från jobbet och sa: "Nu har jag funderat hela dagen på detta med en till och det är väl bara att köra".
    Äntligen! BF ~23 juni
  • Madelen21

Ja jag har lärt mig nu att ipren är det enda som funkar på min sons feber iaf just idag.
    Nu tror jag knappt han har nån feber tack vare en  ipren supp :)
    Nu ska jag sova tro jag. 

• mytol
    Zora skrev 2013-01-12 21:56:00 följande:
    Hmm.. Ja jag får fråga BM nästa gång. Jag tror iallafall att det datum som jag fick på RUL är det som kommer stå i min journal, eller vart dom nu skriver det. För om jag fattade det rätt skrev hon 23/5 och sen sa hon att hon skulle göra en anteckning om att jag fått ett annat datum på KUB också. Min BM får väl bestämma vad som är rimligast.

Om inte din bm tycker annat å du inte redan fått ditt moderskapsintyg så tror jag att det är det datum du fick på rul som kommer stå på moderskapsintyget som du skickar in till försäkringskassan.
  • Sömntutan

Min yngsta son får också feberkräkningar och det enda som hjälper är Ipren. Alvedon funkar inte.

Äntligen! BF ~23 juni
  • Amye

min karl är inte heller så intresserad förens bebis är ute Då får jag knappt hålla och gosa han är mer tokig i bebisar än jag Jag vill gärna att dom blir 4 månader direk%t

Ebba,My,Sally,Hannes,Charlie och lilla DU i magen BF 26/6-2013
  • AlexandraViberg

Tror att min make pratar mer med bebisen än mig, men vi är båda väldigt intresserad. Han har älskat barn sen alltid och är gudfar åt sina brorsdöttrar och vi har velat ha barn ett tag och detta är hans första så det är super stort för honom :P

Var kanske därför han började gråta häromkvällen, jag visste knappt hur jag skulle bete mig eftersom jag just då inte hade den där uppenbarelse känslan själv :P
    Men det gick bra.. bara klappa lite på honom! Haha

The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
  • Premismamma

Någon med småbarn som ska köpa tvilllingvagn eller syskonvagn nu när bebis kommer? 

Vilken vagn ska man välja?  

• MissMe83

Någon mer än jag som tycker det ska pillas på magen hela tiden? Gör inget om nära vänner eller familj klappar men när ytligt bekanta eller liknande ska börja klappa utan att fråga börjar det bli jobbigt . Vet att det är av omtanke men blir min mage allmän egendom när den börjar puta?
    Vad tycker ni?

• AlexandraViberg
    MissMe83 skrev 2013-01-12 22:51:55 följande:
    Någon mer än jag som tycker det ska pillas på magen hela tiden? Gör inget om nära vänner eller familj klappar men när ytligt bekanta eller liknande ska börja klappa utan att fråga börjar det bli jobbigt . Vet att det är av omtanke men blir min mage allmän egendom när den börjar puta?
    Vad tycker ni?
    Oj! Har inte hänt mig än faktiskt!
    Minns att jag förra gången började säga att det kostade 5 kr per klapp :P

Nä, jag tycker de ska fråga först iallafall och att man kan säga ifrån!
    The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~