Inlägg från: Madelen21 |Visa alla inlägg
  • Madelen21

~* Juni Bebisar 2013 *~

2003 ett lyckoår: försäljningen är på söndag 24 mars kl 9.30-13.30

jag hade tänkt att jag inte skulle lämna in något denna gång, men jag tror jag ångrat mig, ska nog plocka ihop lite endå, för det blir så otroligt mycket kläder mm... allt tar en enorm plats!! 

• Madelen21

2003 ett lyckoår: ja va kul! jag har plockat ihop 2 ikea bagar som ska lämnas in till försäljning, tänkte ju inte att ja skulle först men va fasen bra om kläderna kan komma till användning av andra.. det tar ju sån himla plats, vet du vad ni väntar?? jag har mest stoppat i flick kläder här eftersom vi väntar en kille :)

• Madelen21

2003 ett lyckoår: okej, ja det är jättekul å gå å kolla på såna där dagar å så är det kul å gå på loppisar å tycker jag. Jag älskar ju barnkläder så jag har mängder hemma... ska som sagt lämna in lite men mestadels flick kläder använda av ett barn. så ja hoppas få ihop en liten summa :)

• Madelen21

gomorron alla mammor/blivande mammor!!
    Hoppas att alla mår bra, eller iaf så bra man kan må just nu :)
    här är  det sjukstuga igen, minsta sonen är sjuk förkyld grönt snor lite allmänt kinkig. Å så lös i magen igår kväll.. men inget mer sen efter igår.. vi hade planer på öppna förskolan idag men nej de skippar vi. tittar man ut blir man deprimerad för det snöar :(

Idag ska jag och barnen roa oss å rensa förrådet.. har så sjukt mycket barnkläder som inte används/är för små.
    till helgen ska vi lämna in på klädbytardag, så jäkla skönt å göra det, förra året tjäna jag ihop 1000 kr på det. Kanon tycker jag. ska sortera i storleks ordning tänkte jag för å få mer ordning.

I övrigt mår jag ganska bra det går upp å ner, vissa dagar är jag så sjukt trött å har noll energi... andra dagar hur mycket energi som helst. bäbis bökar som en tok. nästa v ska jag på bm besök.
    92 dagar kvar till bf idag( har bf 19e juni) så idag är 3 månader fast ja kolla å 19 juni är nog en torsdag.

näää dags å sätta fart! 

• Madelen21

vår graviditet var planerad, det tog väl sisådär 7 månader innan plus. jag hade nästan gett upp hoppet å jag minns så väl när ja tog testet på kvällen innan förväntad mens å där var svagt positivt, jag blev helt till mig och trodde inte de va sant... ja sprang ut från toan å var helt till mig å sambon fatta direkt! dottern fråga mamma va är det.. å jag bara sa: vi ska få en bäbis :) haha... ja ja kunde inte hålla mig :) tog jättemånga tester innan ja fatta att det faktiskt var sant :) 

rensa förrådet var det ja... suck ja orkar inte   :( har plockat lite mer till helgens klädbytardag istället å nu sitter jag här igen :) men måste försöka mig på att städa å kolla upp vad som bör handlas hem för idag är storhandling på eftermiddagen.

på fredag fyller min pappa år så då ska jag bjuda honom på middag å då tänkte jag laga bakad potatis med nån god röra och så nötkött till... jammi, funderar mest på lövbiff eller annat nötkött.

alla ni vad har ni för graviditets sug?
    mina har varierat väldigt mycket. för ett tag sen var det gräddbakelser/chokladpudding, allt med grädde till. Nu har jag fått ett nytt begär å det är olw jordnötter mmm så gott det är... å så räkmacka hade ja för nån vecka sen, glass, läsk, ja bara massa onyttigheter :)

med första barnet var det jordgubbar, tur nog var jag gravid på sommaren då å hon föddes i augusti. andra barnet var väldigt blandat precis som nu :) andra barnet var nog mycket coca cola.

tänk va olika det kan vara. blev sugen på massa frukt igår typ äpplen apelsin mm.. ska köpa å göra fruktsallad tror jag :)

• Madelen21

vi kommer få ny bil i maj en familjebuss en ww sharan å där är golvet plant bak så där kan man ha bilstolen i mitten vilket är bra.

• Madelen21

jag är oxå jäkla trött igen.. fast för min del kommer det å går... vissa dagar har ja mer energi än andra...
    jag å mina barn tog en promenad till vår lokala ica butik.. var så äckligt sugen på jordnötter :) min nya gravid craving å så blev de bacon å brocoli paj felix åt mig barna har redan ätit potaitsbullar, så nu har jag först ätit en bacon å brocoli paj å sen en risi frutti å än är ja sugen på nåt å äta :) sjukt ju.. ja inte undra på att man går upp 600 gram på 3 dagar haha :) nu ska ja dammsuga å torka golv å hänga tvätt mm sen när sambon komme hem ska vi iväg på storhandling på willys. 

• Madelen21

sagolina: fy sjutton här har vi snöstorm å 6 minus men känns mer som minus 20... burrrr......
    jag ska nu till å dammsuga nedervåningen å om 1 timme är de dags för lunch igen. ja man har alltid å göra.. ush.. när man har barn som river till så :) 

• Madelen21

missme83: välkommen till klubben, jag är oxå konstant hungrig... men bäbis behöver det... jag äter när jag är sugen. frukost runt 8 å nyss fm fika, om en timme lunch sen hämta dotter på dagis 14 å före de lär väl nå mer slinka ner... å så middag å nåt mer efter det å kvällsmat.. fasen känns som man inte gör annat än å äta :) förra veckan när ja vägde mig en dag och igen efter 3 dagar hade jag gått upp 600 gram på 3 dagar :) Jisses :) men som sagt bäbis behöver det så ät å njut :) jag oroar mig inte för vikten, nåt jag däremot helst inte vill är att få en bäbis på över 4,3 kg.... min nr 2 vägde mer än nr 1 och förlossning nr 1 var värre än nr 2 och ändå vägde han mer.... hoppas denna kan landa på 4 kg eller strax under 4. mina barn har vägt 4060 och 4378. övertid med båda, första 3 dagar och andra 9 dagar.

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~