Inlägg från: Madelen21 |Visa alla inlägg
  • Madelen21

~* Juni Bebisar 2013 *~

jag har ju bf 19 juni och midsommarafton 21... ja ska göra allt för att bäbis ska komma före midsommar :) när vi väl är där :)

• Madelen21

happymom: vi har en babybjörn bärsele och den tycker jag är bra. Köpte begagnad när vi vänta första barnet och den har vi använt en del. Fast mina barn har varit väldigt nöjda å ligga ner i tex vagnen. mina barn har varit vagn barn alltså sovit i vagnen när dom varit små förutom nattetid såklart... men ja tycker själv det är rätt smidigt å lägga i vagnen vagga lite å sen somnar dom ofast :)

• Madelen21

happymom: var de du som skulle till leksand nu i helgen?? minns inte vem de var som skulle dit och jag talade om angående klädbytardagen i morgon.. jag har lämnat in mängder med kläder och hoppas få mycket sålt. ska dit på försäljningen i morgon å handla lite åt mina barn :)

• Madelen21

monika84: ja jag har 2 barn och båda två vet. min minsta är 2½ år och han förstår inte så mycket fast han vet nog endå för magen är stor å i morse la han sin hand på min mage å bäbis sparka på hans hand :)

• Madelen21

monika 84: min son fyller i augusti och min dotter också, dottern blir 6 den 13 augusti och sonen 3 den 7 augusti :) övertid med båda barnen. första 3 dagar andra 9 dagar denna hoppas jag blir före bf 19 juni. när har du bf?

• Madelen21

monika84: okej, ja jag hoppas min kommer före oxå för det blir midsommar när ja har bf. 19 juni är en torsdag å midsommarafton 21a.. hoppas få fira midsommar hemma med bäbis :)

• Madelen21

jag har börjat känna lite oro för förlossningen nu...  mina barn har varit ganska stora och jag känner oro för att få denna kanske blir större än dom första 2.. ska till bm på onsdag å ta upp detta med henne då å fråga om jag kan få ett tillväxtultraljud lite längre fram... rädslan beror bland annat på en total sfinkter ruptur med första barnet.

förlossningsbrev är jättebra att skriva. bm har ett papper man kan fylla i där det står typ

erfarenheter från tidigare förlossning
    rädslor
    smärtlindring mm

jättebra att skriva i en sån å ta med sig in när det är dags för det är inte säkert man är kapabel å tala om hur man vill ha det när man kommer in å har enorm smärta.

• Madelen21

Jag vill föda vaginalt trots rädsla och en total sfinkterruptur första gången och stora barn. Jag väljer inte snitt för att jag får stora barn. Min son vägde 4378 när han föddes bf +9 och dottern 4060 bf+3 är rädd att denna ska bli större än nr 2. med barn nr 2 gick förlossningen bra och jag behövde inte sys efteråt, var ju livrädd när jag skulle få honom att det skulle bli sån bristning igen. lite så kan jag känna nu oxå... jag vill gärna få ett tillväxt ultraljud för att se vad jag har att vänta mig, hur stort barnet kan tänkas bli. Men det kan man väl inte veta förens ja inte vet jag typ nån vecka innan kanske? Jag ska ta upp detta med min bm på onsdag när jag ska dit. sen ska jag be henne om en födelseplan att fylla i.

Oh i morgon ska jag få gå å klippa mitt hår, jäklar va skönt de ska bli.. har beslutsångest över hur jag ska ha det bara :) Hur är era bäbisar nu i magen? Mycket aktivitet? Är dom vakna mer på någon speciell tid på dygnet?
    Min är extra vaken på kvällen :)Så har båda mina barn varit. Så jag räknar nästan med att få en kvällspigg bäbis.. Båda mina barn är kvällspigga och somnar sällan före 20.
    Näää nu så är de sovdags!!

• Madelen21

sagolina: här är det ungefär lika som för dig, att bäbis vaknar tidigt och är vaken sent.. ibland är jag vaken kl 5 å har svårt att somna om trots att jag är gör trött.. idag vakna jag 06.52... barnen sover än så det är så lugnt å skönt... oftast är bäbis mest vild i magen på kvällen, så har mina andra barn oxå varit och det har hållt i sig kan jag säga, pigga på kvällen, svårt att få dom somna i tid, blir ofta 20 eller 21  innan dom somnar. Men ibland så somnar dom tidigare.. Mina barn ha heller inte börjat sova helt på nätterna förens efter 1½ år.. Så jag vet väl vad jag eventuellt har att vänta mig:)

Ååå solen skiner - 9 grader kallt och jag ska till frissan å klippa mig! fasen va skönt!!!
    Min kusin är hemma så hon ska komma å va mä barna under tiden ja ä hos frissan, för å ha 2 vilda barn mä till frissan är bara å glömma. 

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~