Inlägg från: Madelen21 |Visa alla inlägg
  • Madelen21

~* Juni Bebisar 2013 *~

Baby lei: tack tack! Det du säger om att inte ha för mycket saker, där har vi största problemet för oss :)
    Men jag håller på lite undan för undan. igår kväll tex mina barn var vakna sent till 21 för ja dom var för pigga helt enkelt så jag passa på å dra fram dammsugaren å dammsuga rejält i sovrummet å byta gardiner.

dagens att göra:
    -städa klart i sovrummet
    -städa badrummet
    - göra klart inför morgondagens klädbytardag
    - garnera tårta
    -tvätta
    -laga mat
    -övrigt.  

• Madelen21

pernilla74: ja jag är hemma med vårdnadsbidrag och det är ju bara 3000 kr men det är ett gemensamt beslut vi tagit. Jag får även hela barnbidraget så 5250 kr  i månaden får jag och han får ut runt 30 tusen i lön okej denna månad fick han 21 för att han varit sjuk mm.. men han betalar alla stora utgifter och jag handlar mat. men när jag inte har pengar då handlar han mat.  Men nu är det klädbytardag i helgen å faaan ja vill dit å handla åt mina barn.
    men vi får se hur det blir *suckar*

måste börja beta av min att göra lista nu 

• Madelen21

vi har 2 nu så barnbidraget är 2250 om de va de du undra?? väntar ju vårt 3e barn nu i juni.

• Madelen21

solrosen82: ja jag fick ett mail en dag  å läste också om den tjejen, de kan inte ha varit nå vidare å föda en sån stor bäbis... 

jag ringde idag angående mina stödstrumpbyxor som gick sönder efter 1 dag... får tyvärr inga nya utan jag får laga dom.. jäkla dåligt.... annars har jag gjort en lista på vad jag ska göra idag och nu är den snart avbetad. bara några saker kvar. 

• Madelen21

solrosen82: Oj oj, mina har vägt 4060 och 4378 så jag hoppas inte denna väger mer än så.
    Ja det har blivit en repa  på hälen, men hon som ja pratade med sa att det inte påverkade funktionen eller va man ska säga. så jag får väl ta nål å tråd å sy några stygn.

Idag har jag gjort en lista med "att göra saker" och betat av.

2 saker återstår väl men den ena får vara till i morgon eller nästa dag. jag måste faktiskt vila lite också.
    kl 16.30 måste jag börja med middag  och före dess hade jag tänkt duscha och kolla över barnens sommarskor dom hade förra året, tänkte lämna in till försäljning på kläbytardagen i morgon tror jag. ja om jag hittar på skorna dvs :)

vad har alla för sig under helgen?

Jag ska i morgon 11.30 lämna in saker på klädbytardagen till försäljning och sen inget mer planerat i morgon. på söndag är det försäljning få se om jag ska dit å handla eller inte... i vilket fall som helst ska jag dit å hämta det som är kvar och pengarna jag fått ihop. rätt bra med klädbytardagar, här funkar det så att man lämnar in och en ganska stor grupp mammor har hand om försäljingen, ganska bra man behöver inte vara där själv :) 

• Madelen21

happy mom: jag har såna mängder med kläder.. jag sparar det finaste ifall att :) men jag har bara tvättat upp pojk kläder. men har massa neutralt oxå

• Madelen21

solrosen82: Ja de var mig en stor bäbis du fick. Jag hade en jättejobbig förlossning första gången å fick total sfinkter ruptur. andra gången gick bra och mycket fortare å ingen bristning alls. men oron finns ju att spricka sådär igen... men jag försöker att inte tänka så...  utan att de kommer gå bra. nåt ja är rädd för är sugklocka och att bli klippt... låter så fruktansvärt otäckt.. ush...  jag hoppas denna förlossning går lite snabbare än andra gången.. Den tog 6 timmar om man räknar från att vi kom in( 9 om man räknar från när värkarna börja)
    hade gärna haft en förlossning som gick snabbt på nån timme, de hade varit bra! fast samtidigt vill inte jag att det ska gå för fort heller....

har ni börjat fundera över förlossningen något??
    Det har jag, funderar hur det kommer bli denna gång mm.
    smärtlindring vet jag sen innan att jag ska ha lustgas och bad å helst inte epidural.
    bad och lustgas har jag klarat mig med förut så det borde gå bra denna gång också hoppas jag.
    dom säger ju att trean kan bli lite knöligare förlossning, vill inte skrämma någon men min bm sa så förut... kanske är fler som hört så... hjälp mina ögon går i kors... nu måste jag sova!! gonatt allihop!

• Madelen21

kickilina: haha va roligt det lät att trosorna är för små :) hihi!! har aldrig haft det problemet nån gång när ja varit gravid.. första gången köpt jag mamma trosor :)

sofie och laura: dille på mössor säger du, välkommen det har jag också, inte bara åt bäbis utan åt mina större kids också :) Jag har köpt en sån pop hjälm mössa åt bäbis en blå vit randig. har så mycket efter mina andra barn så jag behöver ju inte köpa så mycket i klädväg men det blir ju lite endå :)

vad jag ska köpa före bäbis kommer:

-Blöjor
    -Amningsinlägg
    - Nappflaska? ( jag kommer ju amma) så vet inte om de behövs, fast bra om amningen knölar å man behöver ge baby semp.

jag har redan
    -kläder
    spjälsäng
    skötbord
    bilstol
    vagn
    babygym
    bärsele
    badbalja
    sängkläder
    filtar

ja jag har allt... tror jag... är det något man saknar kan man ju alltid köpa i efterhand... 

åå idag är det inlämning på årets klädbytardag ååå ja längtar, känns bra att få lite koll på vad som finns innan försäljningen i morgon :) ska dit å fynda lite då tänkte jag. å hoppas sälja massor.

• Madelen21

sagolina: ja du vad som är nödvändigt att ha hemma... babyolja är bra att ha i badet för barnets hud
    googla lista vad som behövs för bäbis så kanske du får fram någon lista. 

• Madelen21

solrosen82: Jaa fy... nej jag har inga extra ultraljud eller så för att kolla storlek på barnet... fast egentligen skulle jag vilja det... ska kanske ta upp det med min bm nästa vecka  när ja ska dit... men jag tror och hoppas att det inte ska bli några problem, med tanke på att andra barnet var större än första och jag klara mig utan bristning, eller jag fick en liten bristning men inget som behövde sys.

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~