• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • mco

em77: Jag vet att de kommer att erbjuda det idag på mitt RUL. Är dock känslig för sånna undersökningar så jag säger nog nej.

• Elfwinter84

Em77: jag hade inte fått info hos bm men fick det på rul och tog självklart chansen! Det är ju ett sätt att förhindra att förlora barnet, drt handlade ju tydligen om riktigt för tidigt födda alltså ca v 22 och framåt. Jag hade 3,5 cm lång tapp och det var fullt normalt.

• Baby Lei
    em77 skrev 2013-01-18 09:41:32 följande:
    När jag skrev in mig hos bm fick jag lite info ang. En studie dom gör nu ang. För tidigt födda bebisar. Tänkte inte mer på det men igår när jag var på RUL:et så tog hon upp det i slutet av undersökningen. Och frågade om jag hade hört om det och om jag kunde tänka mig att vara med.. Öhh javisst sa jag och vips fick jag byta rum å fick ett vul där dom mätte livmoder tappen. Så nu vet jag att min e 5 cm å det är ingen större risk att jag föder för tidigt! Var inte förberedd på det och det verkar inte vara många som stället upp då hon blev förvånad när jag sa ja. Ngn mer än jag som har gjort detta??? Eller fick frågan på sitt RUL?

Jag fick inte frågan, men hade också gärna gjort mätningen.
    em77 skrev 2013-01-18 09:47:16 följande:
    niki23gtr ska det vara!!!
    Hur söker man fram bilden? Kan du lägga upp en länk?

• Baby Lei
    MissMe83 skrev 2013-01-18 07:44:02 följande:
    Nu ska vi iväg på rul!! åååh vad spännande. Sedan äter vi tårta och firar mannens födelsedag :-kr

Tummar hålles! Ett stort lycka till!
    Madelen21 skrev 2013-01-18 08:13:36 följande:
    Missme83: lycka till spännande :)

idag ska vi iväg på shopping här.
    Blir bäbis kläds shopping å storhandla mat på willys..

ska köpa en pop hjälm mössa...
    vad tycker ni kan en pojke ha röd/vit randig mössa??
    Jag själv tycker det då min son har haft det...
    pop har ju antingen marinblåvit eller rödvit randig..

Sen har ja sett så gulligt på åhlens som ja kanske ska shoppa :)
    vi får se va ja hittar på :) 
    Såklart en pojke kan ha en röd vit mössa! Det låter fint tycker jag!

• MissMe83

En liten kille ligger i min mage precis som vi trodde. Blev flyttad 3 dagar så byter v på fredagar istället för sönd. Bf 14/6 v 20 idag. Allt var så perfekt

• Baby Lei

Idag gick jag in i den första veckan på den 6 månaden! Tiden tickar på...
    Vecka 21 idag alltså och över 50% av graviditeten är avverkad.
    Vet inte vem härinne det var jag pratade med om att berätta för sitt ex om graviditeten?
    För mig var det viktigt att göra det, då vi delat så många fantastiska år tillsammans, trots att det inte blev vi tillslut. Han blev genuint glad för min skull. Han har redan två barn (mina bonusbarn) och unnar verkligen mig att få bli förälder. Det känns så fantastiskt. En stor sten föll från mina axlar. Han mår bra, jag mår bra, vi har nya kärlekar i våra liv och livet lever väl med oss. Livet går vidare. Glad

• Kickilina

Em77; vad jag vet så är det en studie som görs i Gbg. Jag tackade nej...kändes lite taskigt men vi fick en så sen ultraljudstid och eftersom vi hade en upplärling under RUL:et så kollade de dubbelt hela tiden vilket gjorde att det hela tog så lång tid så jag tackade nej och rusade till förskolan istället

• Madelen21

tack allihop för att ni också tycker pojk kan ha röd å vit mössa... få se va ja hittar på när ja shoppar idag..
    var till min ica affär å skulle inte ha så värst mkt...

hem följde 4 semlor
    glass
    hallon
    mjölk
    smörgåstårta en liten bit
    grillad kyckling
    bacon
    kinamix
    baugette,,,
    ja just ja... Tulpaner oxå :)

man ska inte va hungrig på allt möjligt när man handlar :)
    Lunchen idag blir kycklingsallad å efterrätten blir en smoothie me vanilj glass hallon och mjölk :)
    Gravidsug är hemskt... haha... men äta bör man ju :)

Dagen då vi var på vårt ul på kvällen fick dottern känna bäbben sparka utanpå magen.. hihi.. hon fatta nog int riktigt.... :) 

• Suey

Jahopp, då har mamma-hormonerna satt in och jag antar att detta bara är början... 

Sitter och håller tillbaka gråten på jobbet när jag tänker på hur min sambo tar vår lilla vovve till dagmatten på morgonen kl halv 7, medans jag ligger kvar i sängen. Hur han (vovven, inte sambon) har sin lilla ryggsäck på sig och att jag badade honom igår så att han ska vara fin till dagis! *bölar* Hjärtat brister lite vid tanken...

Jo, gjorde mitt RUL på Östra i Gbg och ställde upp i studien, har tydligen perfekt längd på livmodertapp, sköterskan var helt i extas. Så, öh, det kändes ju bra :) Inte nog med att allt såg så bra ut med bebisen, den där infon gjorde ju min dag Flört

• regnskogen

Kickilina - du var väl BM i denna tråd? :) jag har en fråga som jag har klutat på ett litet tag. I min släkt är det ganska vanligt att de nyfödda inte vill amma, eller så har mjölken på mödrarna tagit slut ca efter 1 vecka. De har då varit tvungna att ta ersättning till bebisen. Det jag nu undrar är: eftersom jag läcker en hel del bröstmjölk, undrar jag om man kan pumpa och sen frysa in och sen ta fram det när han är ute? :p eller är jag helt ute och cyklar? Jag är rädd att lilleman inte kommer vilja ha den första "viktiga" maten i hans liv eller att jag inte får ut något.. Kram! Och till er andra, jag kan stolt berätta att det är en HAN nu :D min lilla prins! Pojkvännen kände honom sparka utanpå magen också, vilket smile han fick och efteråt började han störtgråta av lycka. Helt underbart

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~