• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Madelen21

ni som fått reda på att ni väntar pojkar vad är ni sugna på??
    alltså har ni nån cravings??
    MIn är semlor och bakelser i mängder haha.. å glass.. :) 

• MichelleRagnarsson
    Hej, kommer ifrån bildtråden och måste få fråga. Gick in i vecka 18 idag och har sån sjuk magknip som verkar komma i samband med tarmarna. Om jag sätter mig på toaletten och det råkar komma en fis när jag ska kissa gör det sjukt ont. Kan inte strecka på ryggen utan går som ihopkupad. Vad beror denna smärta på? Den ligger som lite lite till vänster och i livmodern. 

Vore evigt tacksam för svar om det är något "normalt" eller om jag bör kontakta vårdcentral.
  • MichelleRagnarsson
    cj2 skrev 2013-01-17 13:31:04 följande:
    förstoppning kanske? jätte vanligt med tarmproblem!
    Nej, är inte förstoppad men det gör som ont. Samma sak på morgonen om jag vaknar och är kissnödigt, då har jag jätteont tills jag sätter mig på toaletten, det minskar ju mer urin som kommer ut. Låter säkert helknasigt men nu har det som gått över till molande värk/mensvärk. Vill som intala mig att det är växtvärk, men när man håller på att sacka ihop av smärta känns det som att det gått för långt, fördelen är att den smärtan inte håller i sig så länge. Vet inte om det beror på att jag är uppe i en hetsig och stressig tentaperiod och äter lite dåligt. 
  • Baby Lei
    louise1983 skrev 2013-01-17 08:57:20 följande:
    Missme83: jag hade feber, nära 39 under jul å nyår. Var såklart jätterolig men all sjukvårdspersonal jag frågade sa att bebisen inte blev påverkad. Såklart var det bra att hålla ner febern om den drog iväg!

Jag också! Och jag fick samma besked från min läkare. Ingen fara på taket alltså. En vanlig förkylning eller influensa påverkar inte graviditeten.
    Mjj83l skrev 2013-01-17 10:30:29 följande:
    Hade inga problem med inskolning av dottern när hon va 3 år.
    Tvärtom, dom sa att hon va så trygg o säker isig själv. Och en vilja av stål

Det fick vi höra ofta...
    -"ju längre dom går hemma desto svårare blir inskolningen"
    Och en klassiker:
    -"hon kommer att bli efter i utvecklingen om hon inte går på dagis"
    Vi har motbevisat det. BIG TIME

Vi har gjort allt när hon tydligt visat att hon är redo, sova i eget rum, lämna blöjan, börja på dagis, lämna nappen osv.
    Vi läser av hennes signaler.
    Vad duktiga ni är!

Ta Alvedon om du får hög feber, drick mycket och vila. Precis som vanligt alltså. (men undvik Ipren och liknande såklart!)

• Baby Lei
    Madelen21 skrev 2013-01-17 11:26:53 följande:
    Hej tjejjer
    åå mina riktiga cravings är verkligen semlor.. åååå va gott.. har just ätit semla å d va verkligen super gott...
    Nu ska jag ta å röjja upp här får främmande kl 13 å sen ikväll kommer en tjej å köpr min syskonvagn.. är i behov av en annan modell å ska ut å kika i morron :) 

Åhhh Gud!! Jag älskar semlor, och nu har ju Valhallabageriet börjat sälja sina.. De godaste jag NÅGONSIN ätit!!! Jag döör godhetsdöden :) hahaha!
    Elfwinter84 skrev 2013-01-17 11:26:53 följande:
    Ultraljudet gjort och allt såg bra ut. I magen ligger en liten kille =)
    Grattis! Vad mycket killar vi får här inne! Visst är det underbart att allt ser bra ut så här långt!! Hurra hurra!
    cj2 skrev 2013-01-17 13:17:20 följande:
    äter för övrigt niferex och aco gravid.. men jag tänkte bara dricka en berocca nu för att det är så gott! Kan väl inte vara farligt?
    Jag hade varit lite försiktig med att överdocera vitaminer som gravid. Särskilt som du redan äter gravid-vitaminer.
    Och dubbelkolla att det inte är a-vitaminer i Berocca!
    MichelleRagnarsson skrev 2013-01-17 13:45:03 följande:
    Nej, är inte förstoppad men det gör som ont. Samma sak på morgonen om jag vaknar och är kissnödigt, då har jag jätteont tills jag sätter mig på toaletten, det minskar ju mer urin som kommer ut. Låter säkert helknasigt men nu har det som gått över till molande värk/mensvärk. Vill som intala mig att det är växtvärk, men när man håller på att sacka ihop av smärta känns det som att det gått för långt, fördelen är att den smärtan inte håller i sig så länge. Vet inte om det beror på att jag är uppe i en hetsig och stressig tentaperiod och äter lite dåligt. 

Jag tycker att du ska kolla upp så att det inte är en urinvägsinfektion. De kan ju te sig lite olika, och är inte så bra att gå och dra på för oss preggosar. Bättre kolla en gång för mycket!

• cj2
    Baby Lei skrev 2013-01-17 13:52:48 följande:

Åhhh Gud!! Jag älskar semlor, och nu har ju Valhallabageriet börjat sälja sina.. De godaste jag NÅGONSIN ätit!!! Jag döör godhetsdöden :) hahaha!
    Grattis! Vad mycket killar vi får här inne! Visst är det underbart att allt ser bra ut så här långt!! Hurra hurra!

Jag hade varit lite försiktig med att överdocera vitaminer som gravid. Särskilt som du redan äter gravid-vitaminer.
    Och dubbelkolla att det inte är a-vitaminer i Berocca!

Jag tycker att du ska kolla upp så att det inte är en urinvägsinfektion. De kan ju te sig lite olika, och är inte så bra att gå och dra på för oss preggosar. Bättre kolla en gång för mycket!

Har kollat det är inte a vitamin.. klart att jag inte vill överdosera.. men en tablett? GAH! har stått och suktat efter det där röret i flera veckor.. ska nog slänga det!
  • Baby Lei
    cj2 skrev 2013-01-17 13:54:14 följande:
    Har kollat det är inte a vitamin.. klart att jag inte vill överdosera.. men en tablett? GAH! har stått och suktat efter det där röret i flera veckor.. ska nog slänga det!

Hahaha, En tablett gör säkert ingenting, frågan är väl bara om du nöjer dig med det sen.. hahaha! :)

Gravidcravings är inte att leka med.. 
  • cj2
    Baby Lei skrev 2013-01-17 13:55:18 följande:

Hahaha, En tablett gör säkert ingenting, frågan är väl bara om du nöjer dig med det sen.. hahaha! :)

Gravidcravings är inte att leka med.. 
    haha mina granny smith är slut och mina apelsiner är slut! Måste ha något surt!!!
  • Sagolina
    cj2 skrev 2013-01-17 13:56:58 följande:
    haha mina granny smith är slut och mina apelsiner är slut! Måste ha något surt!!!

Haha, jag har citronsaft på standby i kylskåpet för mina akuta måste-få-något-surt-attacker:P Ett glas citronvatten brukar vara ganska bra på att dämpa behovet!
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~