• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • cj2
    Sagolina skrev 2013-01-17 14:03:44 följande:

Haha, jag har citronsaft på standby i kylskåpet för mina akuta måste-få-något-surt-attacker:P Ett glas citronvatten brukar vara ganska bra på att dämpa behovet!
    Har ingen citron! Men hittade några stackars mandariner i kylskåpet som nu kan betrakta sig som uppätna! :P
  • Baby Lei
    Sagolina skrev 2013-01-17 14:03:44 följande:

Haha, jag har citronsaft på standby i kylskåpet för mina akuta måste-få-något-surt-attacker:P Ett glas citronvatten brukar vara ganska bra på att dämpa behovet!

Jag är också helt inne på surt och syrligt. Jag pressar en hel citron i ett glas vatten.. mmmmmm...
  • Hannathu
    MichelleRagnarsson skrev 2013-01-17 13:45:03 följande:
    Nej, är inte förstoppad men det gör som ont. Samma sak på morgonen om jag vaknar och är kissnödigt, då har jag jätteont tills jag sätter mig på toaletten, det minskar ju mer urin som kommer ut. Låter säkert helknasigt men nu har det som gått över till molande värk/mensvärk. Vill som intala mig att det är växtvärk, men när man håller på att sacka ihop av smärta känns det som att det gått för långt, fördelen är att den smärtan inte håller i sig så länge. Vet inte om det beror på att jag är uppe i en hetsig och stressig tentaperiod och äter lite dåligt. 

låter som när jag haft urinvägsinfektion som gravid - är helt annorlunda än när jag inte är det
  • Elfwinter84

Mina cravings har varit citron och saltlakrits :)
    Firade det lyckade rul:et med att köpa mammakläder till mig och lite bebiskläder åt den lille :)

• cj2

Jag har fortfarande mina vanliga byxor! Är i vecka 21 nu med tredje ungen.. jag bär liksom mina barn på insidan till typ vecka 27. Då SMÄLLER det till och allt blir gigantiskt!

• em77

Är så glad å lättad efter ett lyckat RUL.. Nu kan jag äntligen slappna av lite å släppa lite av oron. Phuuu!!! Är så impad av hur grundligt dom gick igenom allt!! Var inte i närheten av att få så mkt info för 6

• em77

Men what!!! Haha. Då tar jag det igen. Den infon man fick på RUL för 6-9 års sedan är inte i närheten av det man får idag. Så kul!!!

• mytol
    MissMe83 skrev 2013-01-17 08:45:04 följande:
    Å nä! Mannen har fått influensa och jag vaknade inatt med ont i halsen. Jag som va säker att jag klarat mig. Hur mår bebis av febe??
    Min bm sa att jag inte skulle vara rädd för å ta alvedon om ja fick hög feber för att bebisen kan bli påverkad av hög feber... Så knapra på å håll den nere.
  • flagnell
    Micapela skrev 2013-01-16 13:42:31 följande:
    Hej! Jag hittade nyss hit. Jag ska få en liten tjej 12 juni! Är det någon här som kommer ifrån Sthlm, norra sidan? Sen undrar jag om någon kan vara gullig och förklara alla dessa förkortningar!
    Jag att du fick några förklaringar, men tänkte lägga till 

TUL = tilläggsultraljud

Jag är också från Järfälla från början, men bor i Spånga nu sedan några år (innan dess Uppsala, Kapstaden och Huddinge efter att jag flyttade hemifrån)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~