• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • mytol
    Skriver samma som i fb tråden, hemkommen från RUL. Allt såg finfint ut med bebisen, samma bf som tidigare 10 juni.
    Bm såg könet tydligt och vi behövde inte titta bort lång stund alls .

Dock så låg min moderkaka precis på gränsen till öppningen så vi kommer få titta på bebis igen i v.32 den 16 april för å se att den växer med livmodern 1 cm uppåt, 99,9% att den gör det.
    Nästan alla mina kompisar som går å gått på samma klinik har fått kommit tillbaka i v 32 av samma anledning så jag tror att hon är en bm som är väldigt noggrann och tar det säkra före det osäkra vilket jag tycker är jättebra. Skulle den inte göra det och det blir ett planerat snitt så är det så även om min dröm är att förlösas vaginalt igen.

Det enda som betyder något är att bebis mår bra å det gör den!

Både jag å sambon tyckte att bm höll på å försäga sig på slutet. Hon prata om bebis och sa "Ho den ser jättefin ut och allt är precis som det ska". Så nu blir de en lång väntan å se om "Ho" var en felsägning på hon .
  • flagnell
    Mjj83l skrev 2013-01-16 12:08:28 följande:
    Här är lite "what to do" :
    Se över er ekonomi!! Sänka lånekostnader? Storhandla? Sälja av saker? Billån? Sänka bensinkostnader? Boende? El?
    Vi klarade oss genom att snåla med föräldradagarna, göra en livsstila förändring ang ekonomin, välja att bo billigare, sälja av saker, och vårdnadsbidraget.
    Allt går om man bara vill!

Det är möjligt om man är två Mjj83I eller fler föräldrar, som ensam med en boendekostnad på 5000kr/mån i en tvåa (kan inte bo mindre), utan vare sig bostads, bil eller studielån, storhandlar bara och jobbar heltid och behöver bilen till och från jobbet. Jag kan spara pengar i vanliga fall, men nu varit sjukskriven sedan oktober pga illamåendet och kommer att studera hela våren helt utan inkomst där jag använder mina sparpengar från tidigare under hela våren. Det innebär att jag inte kommer att ha en krona kvar av mina besparingar när jag är klar (behöver bilen till universitetet också då det inte är skäligt för mig att åka hemifrån kvällen innan då jag måste åka innan första bussen går för att hinna dit i tid till morgonens första lektion kl 8).

Kommer inte lida under föräldraledigheten, men den blir inte längre än fullt uttag på de dagar som en får hel ersättning för räcker till. Vårdnadsbidrag på 3000 kr räcker inte långt och inte ens till hyra, och jag tänker inte riskera att inte kunna betala hyran för att vara hemma länge.

Jag beundrar de som kan vara hemma länge, för mig är det dock inte möjligt, vare sig ekonomiskt eller rastlöshetsmässigt. 

• Kickilina
    MichelleRagnarsson skrev 2013-01-17 13:28:31 följande:
    Hej, kommer ifrån bildtråden och måste få fråga. Gick in i vecka 18 idag och har sån sjuk magknip som verkar komma i samband med tarmarna. Om jag sätter mig på toaletten och det råkar komma en fis när jag ska kissa gör det sjukt ont. Kan inte strecka på ryggen utan går som ihopkupad. Vad beror denna smärta på? Den ligger som lite lite till vänster och i livmodern. 

Vore evigt tacksam för svar om det är något "normalt" eller om jag bör kontakta vårdcentral.
    Du borde ta dig till MVC och lämna morgonurin, låter som en urinvägsinfektion!

Är nu hemma igen efter dagens RUL! Allt såg bra ut och Vide var ännu mer underbar idag, var ska detta sluta
  • Alicantina
    em77 skrev 2013-01-17 14:59:34 följande:
    Är så glad å lättad efter ett lyckat RUL.. Nu kan jag äntligen slappna av lite å släppa lite av oron. Phuuu!!! Är så impad av hur grundligt dom gick igenom allt!! Var inte i närheten av att få så mkt info för 6

Va skönt! Tog ni reda på kön?
  • MissMe83

Jag må vara sjuk men bebis verkar må bra fick min första riktiga kick vid naveln nyss. Innan har det varit buffar men nu var det en kick som kändes på magen och syntes shit vad häftigt!! Och så konstigt det känns ha ha

• em77

Grattis Kickelina till dig oxå!! Ja shit vilken sten som släppte.
    Alicantina- det är en liten tjej till, gjorde fvp så fick reda på det då .

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~