• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Madelen21

valborgs: spännande ska ni kolla kön?  vilken tid har du?

alexandra: min dotter vägde 4060 och 54 lång, jag vägde exakt lika mkt när ja föddes :) Min son vägde 4378 å ja tror knappast att denna lär väga så mkt mindre :) kommer nog ligga på runt 4 kg skulle ja tro :) 

• Valborgs

Madelen: kl 10 har vi tid, så behöver ju inte vänta hela dagen imorgon oxå, som tur är :)
    Känner mig som ett barn på julafton nu.. ;)
    Ja, vi ska kolla kön, om den vill visa :)

• Caliphora
    Solrosen82 skrev 2013-01-20 20:49:10 följande:
    Att föda barn är bland det häftigaste som finns och för mig är mardrömmen att måsta snittas. Tror t.o.m att jag skulle testa att föda i säte än att snittas. Med sonen var jag nära att rullas till operation för att moderkakan inte ville släppa. Och det vill jag heller inte vara med om. Så förhoppningsvis så blir jag igångsatt denna gång så att bebis inte blir lika stor och livmodern lika uttänjd. Jag vill mysa med bebis och inte ligga på operation. :)
    Moderkakan släppte inte för mig heller - synd att mitt sjukhus här i England tycker att operation är för dyrt och läkaren rev ut den istället. Hej, Livmodersinfektion!

En av tjejerna som hade samma BF med min första fick snitt när hennes pojke bestämde sig för att sparka igenom livmodertappen vid 34 veckor. 
    Ibland har man inget val, liksom. 
  • Madelen21

valborgs: skönt me en morgontid så slipper man vänta hela dagen :)
    Vilket datum har du bf nu? Jag fick ju ändrat så nu är det den 19e... Dock hoppas jag inte på övertid så de blir en midsommar aftons bäbis...Men d blir ju som de blir.. har gått över m båda två mina första 3 dagar och andra 9 dagar... Riktigt jobbigt när de var så varma somrar då 07 och 10... känns ganska skönt å få i juni nu så har nog inte den värsta värmeböljan hunnit slå till än.

idag åkte mina plastbackar fram m babykläder storlek 56..Jag å dottern har gått igenom och sorterat ut lite och i morgon ska ja tvätta det... känns lite tidigt men är så sugen ju :)
    Måste köpa en byrå att ha bäbisens kläder i.

Har hittat 2 namn som jag fastnat lite xtra för å det är Elias och Liam.
    Övriga förslag är
    Lukas
    Edvin
    Melwin
    Axel
    Hugo
    Anton

• Valborgs

Madelen: har bf 17 juni nu. Men gått över 10 och 8 dagar innan, så gissar på att det blir så nu med. Men hade varit kul om den fötts den 16e då båda mina döttrar är födda den 16e, fast i mars o dec :) min mamma och syster fyller oxå den 16e.. :)

Så mysigt det är att börja kolla alla kläder, jag har alla mina utlånade, mest vinterkläder iofs och syskonbarnet använder fortfarande 50, fast hon är 2,5 månad, så lär nog dröja innan hon vuxit ur 56 :)

Många fina namn där, Liam är jättefint! Vi har haft jättesvårt med namn denna gång. Inget som känns klockrent ännu. Så ska bli skönt att bara lägga energi på tjej- eller killnamn sen..

• ThereseJohansson

Vet inte om jag skrivit det i denna tråd innan men det lutar åt att våran lille kille kommer heta Vincent :)

Vad köper ni för storlek på bebiskläderna?? Är rädd att köpa för litet/för stort...är ju första barnet för oss...får kanske köra på det säkra och köpa från storlek 50-62 :P

• Solrosen82
    AlexandraViberg skrev 2013-01-20 20:52:16 följande:
    Synd att många landsting inte tillåter sätesförlossningar då ;P

Min mamma kom i säte! Vägde 2985 och 49 lång. Min dotter låg i sätes- och fotbjudning och snittades ut då hon var redigt fastkilad. Vägde 2980 och var 49 lång! Lite lustigt :P

Vet inte hur det e med sätesförlossningar i mitt landsting. Har aldrig varit aktuellt för mig iaf. Men en kompis har fått göra snitt med båda barnen för att de legat i säte. Komiskt med din mamma och dotter, är de lika varandra nu också? ;) Min dotter var nästan samma storlek som min man 4910 och 55 lång, mannen 4950 och 55 lång. Minns att vi skojade om att våran bebis kunde bli så stor som maken men jag trodde inte att det skulle bli så. ;)
  • mytol
    ThereseJohansson skrev 2013-01-20 21:55:19 följande:
    Vet inte om jag skrivit det i denna tråd innan men det lutar åt att våran lille kille kommer heta Vincent :) Vad köper ni för storlek på bebiskläderna?? Är rädd att köpa för litet/för stort...är ju första barnet för oss...får kanske köra på det säkra och köpa från storlek 50-62 :P

Min Vincent vägde 3295 g å var 51 cm lång å han hade storlek 50 i 2 månader. Alla hade sagt åt mig att inte köpa ett enda plagg i 50 men som tur var så lyssna ja inte å hade köpt en hel del i både 50 å 56 å ja fick köpa till mer i 50 efter födseln. Kommer nog inte köpa så jättemkt i 50 denna gång iom att det vi har sparat krympt lite efter allt tvättande så de vi redan har i 56 lär nog vara som 50.
  • Solrosen82
    Caliphora skrev 2013-01-20 21:14:49 följande:
    Moderkakan släppte inte för mig heller - synd att mitt sjukhus här i England tycker att operation är för dyrt och läkaren rev ut den istället. Hej, Livmodersinfektion!

En av tjejerna som hade samma BF med min första fick snitt när hennes pojke bestämde sig för att sparka igenom livmodertappen vid 34 veckor. 

Ibland har man inget val, liksom. 

De rev ut den på mig också, ingen trevlig upplevelse. Fick åka tillbaka några dagar senare för att de inte fått ut allt. Klarade mig från skrapning iaf. Nä det e klart, ibland har man inget val och då är ju huvudsaken att bebis och mamman mår bra. :)

Var det du som skulle flytta tillbaka till Sverige?
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~