Inlägg från: AlexandraViberg |Visa alla inlägg
  • AlexandraViberg

~* Juni Bebisar 2013 *~

Min vill inte ta handen så han håller sig och klagar ibland på att pungen gör ont nu :P

• AlexandraViberg

Känner bebisen varje dag jag med, om inte sparkar så som regnskogen säger, rörelser bara. Att den trycker ryggen eller benet osv mot magen liksom. Kommer nog bli orolig den dagen det blir lite trängre för den och man inte känner lika mycket små rörelser! Men den dagen, den sorgen :P
    Super mys iallafall och lugnar ett orolig hjärta lite. :)

Har filmat sparkar på magen i ett par veckor, men moderkaka fram och andra barnet, inte så mycket vaddering på magen och jag tror att hon trivs framme i livmodern mer än bak. :)

The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
  • AlexandraViberg

Tror att de drar sig undan om de blir lite skygga, dvs lite längre in i magen. Min slutar alltid att röra sig när vi är bland folk och det blir högre/ovana ljud och samtalsljudnivåer.

Hela helgen när vi hade besök så rörde hon sig bara när vi låg och skulle sova sen idag när vi var på Barnens Hus med 100 pers till i en kö så var hon lugn, men så fort vi kom ut i bilen så rörde hon sig igen.
    Lyser jag på magen med telefonlampan så slutar hon också :P

Så han gillar nog vibrationerna om han börjar vifta i magen ;D

• AlexandraViberg
    Natan skrev 2013-01-31 00:11:03 följande:
    Ja det verkar som att hon också reagerar på vibrationerna :)

Så fort min man ska känna när hon sparkar slutar hon när hans hand nuddar magen hahaha ett litet busfrö i magen tror jag allt :)
    Hahaha samma här, bara då och då hon fortsätter men tror det är då hon inte känner någon skillnad på min och hans hand, annars slutar hon på en gång :P
  • AlexandraViberg
    Natan skrev 2013-01-31 00:16:39 följande:
    Alexandra: hahaha :) riktiga små busfrön!
    Verkligen! :D
  • AlexandraViberg

Angående bakåtlutad livmoder.. Min är väldigt bakåtlutad, så bakåtlutad att gynekologerna och fertilitetsläkaren har fått tagit ett tag på sig att hitta den! Haha! Men den tippade fram av tyngden som bakåtlutade brukar göra och då tror jag att min denna gång tippade fram helt, till framåtlutad istället för till "normal" läge. För jag fick en synlig mage från en natt till en annan där i v.16 ungefär.
    Tydligen är det vanligt att de gör så och jag klagar ju inte, för jag har ju känt rörelser sen dess också och de syns på magen och magen är mer putig utåt än på bredden och det var likadant med dottern.
    Alla trodde jag väntade en pojke för att min mage var mer utåt än bred! :D

Min dotter låg i sätes- och fotbjudning, återstå att se om det blir samma denna gång och om det då är relaterat till livmodern eller om det är mitt bäcken. :)

• AlexandraViberg
    Zora skrev 2013-01-31 15:22:39 följande:
    Någon mer som märkt av att urinen luktar annorlunda? Inte för att jag brukar stoppa näsan i toa, men ibland känner man ju sånt ändå. Luktar liksom sött på nåt sätt, typ bröd eller nåt. Funderar vad det kan bero på?
    Njaa? Bara att flytningarna luktar jäst och då trodde jag att jag fått tillbaka min bakteriella vaginos men förlossningsläkaren som var på besök på min fertilitetsklinik och som fick undersöka mig i v.13 sa att det inte var någon avvikande doft? Så man kanske ska lukta lite annorlunda som gravid? Jag tycker iallafall inte att det luktar gott! Haha :P
  • AlexandraViberg

Vi har alla stora saker utom babyskydd men vi behöver ett speciellt för att passa vagnen så vi håller utkik!

Sen är det enda vi saknar lite salvor och sen grejer till mig som amningsinlägg, mellanlägg (amningsnapp) och sånt där! :)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~