Inlägg från: AlexandraViberg |Visa alla inlägg
  • AlexandraViberg

~* Juni Bebisar 2013 *~

Vi tänkte börja köpa blöjor denna månad, men för att sprida ut kostnaden lite då vi vill ha mycket blöjor hemma så man inte behöver tänka på det på en gång :)

Jag blödde och sårade ett bra tag i början så mellanlägget var svin bra och då var det alltid lite mjölk mot bröstvårtan också medan hon åt och det hjälpte läkningen svin bra! Sen var jag lite rädd att sluta med det såklart, men till slut så vågade jag..

Mina började sådär för att jag när jag blev inlagd efter ks med infektionen så kunde jag inte hålla henne själv och då fick de lägga henne bäst det gick på mig så hon blev lite sne i hur hon låg och då blev det lite fel med greppet och det började bli sårigt :/

The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
  • AlexandraViberg

Vet inte? Blir ju inte riktigt samma press på dom, men har man dom i bröstmjölk slipper man nog i stor utsträckning sårigheter. Men kan ju vara värt att prova skrubba dom kanske? Lär ju inte göra saken sämre direkt!

• AlexandraViberg
    Solrosen82 skrev 2013-02-01 22:01:17 följande:

Det är väl värt ett försök iaf :) Såriga bröstvårtor e verkligen jobbigt...
    Missme83: Det låter som en bra idé att sprida ut kostnaderna. :)
    Jadu, jag blev som sagt svin rädd för att amma utan mellanlägget.. Tog månader innan jag vågade utan och då var det för att jag glömt det hemma när vi var ut :P
  • AlexandraViberg

MissMe: Ska vara vanligt har jag hört? För mig domnar bara hela höften och låret på den sida jag ligger och det är nog för mig.. Hoppas jag slipper myrorna.

Vet inte om det finns något speciellt man kan göra tyvärr :/

• AlexandraViberg

Vad skrubbar ni vårtorna med isåfall och när bör man börja? Går ofta runt i stickat och utan bh hemma för bhn är obehaglig! :P

• AlexandraViberg
    Kickilina skrev 2013-02-02 14:36:45 följande:
    Nagelborste (om man inte lider av ordentligt ömma pattar), annars funkar annan skrubborste. Det är inte fel att redan nu köra igång. Jag får panik utan bh! Det blir så tungt och hängigt Jag hade inte kunnat leva på 70-talet!
    Hahaha nä alltså jag tar av den sent på kvällen när jag försöker sitta bekvämt men den känns i vägen på olika sätt. Skulle aldrig kunna gå runt utan hela dagarna! :P

Låter lite obehagligt att skrubba men kanske är värt i slutänden ^^
  • AlexandraViberg

Gravid strumpbyxor är guld tycker jag med! Har många längre tröjor som går ner över halva låret och då är det finare med strumpbyxor än leggings tycker jag. Blir så mycket i samma tyg annars!

• AlexandraViberg
    Pernilla74 skrev 2013-02-05 15:35:58 följande:
    Hur ofta får ni gå till barnmorskan ? Jag var där i vecka 17 och har inte tid förrän vecka 25 eller 26 nånting nästa gång...Kommer inte ihåg att det var så sällan man gick dit...
    Har inte varit där sen v.10, ska dit i v.25 igen och sen är det tätare efter det.
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~