• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Hannathu
    cj2 skrev 2013-01-24 13:03:46 följande:
    Ja föder man vaginalt får man väl ta platsbrist med i beräkningen. Men jag föder barn med planerade kejsarsnitt. Så jag kan välja och vraka! :)
    Tror att de anvisar planerade snitt här med. För att jämna ut belastningen emellan klinikerna
  • Madelen21

caroliin: vad för typ av emmaljunga syskonvagn har du och vilken årsmodell?? hur lång är ditt barn som åker i den nu, tänkte på 4åringen? min son som blir 3 i sommar är 90 nu (mätt efter vår mätsticka hemma)
    vill ju gärna ha emmaljunga.. har du m fast lr svängbara hjul? 

• cj2
    Hannathu skrev 2013-01-24 13:15:20 följande:
    Tror att de anvisar planerade snitt här med. För att jämna ut belastningen emellan klinikerna
    jaha kanske olika då.. vi har ju vårdval här.. vi får välja själva vilken vårdcentral mödra vårdcentral baranvårdcentral och vilket sjukhus vi vill tillhöra.
  • Hannathu

vårdcentral, barnavård, mödravård tandläkare mm får vi välja men just förlossning verkar de vara lite kinkiga med. Annars skulle väl alla hamna på det mysiga stället och bara de som måste på det andra

• Madelen21

Är d någon mer än jag som drabbats av grym trötthet? Jag fick det idag... Har bakat 3 plåtar me bullar å ätit lunch å mitt upp i allt blev ja så jäkla trött... å är fortfarande... är i v 20 idag och ska till bm på koll 12 februari... undra om det kan ha nåt m järnet å göra...

ska slappa en stund å kika runt på syskonvagnar mm  :) 

• cj2
    Madelen21 skrev 2013-01-24 13:39:10 följande:
    Är d någon mer än jag som drabbats av grym trötthet? Jag fick det idag... Har bakat 3 plåtar me bullar å ätit lunch å mitt upp i allt blev ja så jäkla trött... å är fortfarande... är i v 20 idag och ska till bm på koll 12 februari... undra om det kan ha nåt m järnet å göra...

ska slappa en stund å kika runt på syskonvagnar mm  :) 
    är också grymt trött. men har ju som sagt 6 i järnvärde..
  • Madelen21

cj2: ok vad ska det ligga på ungefär? 
    Ja jag vet inte va ja har iomed att ja inte har nån tid hos bm förens 12 februari...
    men ja nåt är d för såhär trött har ja inte varit sen i början av graviditeten... 

• cj2
    Madelen21 skrev 2013-01-24 13:45:17 följande:
    cj2: ok vad ska det ligga på ungefär? 
    Ja jag vet inte va ja har iomed att ja inte har nån tid hos bm förens 12 februari...
    men ja nåt är d för såhär trött har ja inte varit sen i början av graviditeten... 
    min bm sa att ligger man på över 60 slipper man äta järntabletter. ska väl ligga på 100 vad jag förstått men 135 är tydligen helt okej det med!
  • Madelen21

cj2

Ojj då har du ju jättelågt... Me mitt första barn så åt ja jordgubbar som en tok d va mitt begär den sommaren å slapp äta järntabletter bm sa att jordgubbar innehålller mkt järn
    me andra barnet fick ja lov å äta järn men fick fruktansvärt ont i magen av dom så åt inte så länge...
    får se denna gång. 

• Caroliin

Madelen21: vi har en emmaljunga cangaroo från 2009. Min son på 4år vet jag inte exakt men runt 105cm och uppåt :)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~