• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Madelen21

caroliin: jaha... men den måste ju bäbisen sitta framåtvänd ganska tidigt ju... Det vill inte jag...

• sofie och laura

Har ingen aning vad d blir för vagn framöver har inte den blekaste. Funderar på en Uj duo då minsta storebror blir 3 år.
    Vad tror ni behövs d syskonvagn eller inte

• Madelen21

sofie och laura : för min del behövs syskonvagn då jag inte har körkort och vi går mkt och jag vet sen min älsta som nu är 5 var 3 då lillebror föddes att vi använde den rätt väl... för å begära att en 3 åring ska stå på ståbräda långa promenader d känns inte rätt... inte för mig... 

• fivestepsback

Hej hej! Dyker in här som jag gör ungefär 1 gång/mån. Läser ofta i tråden dock :) idag var vi på RUL och allt såg fantastiskt bra ut! Och vi väntar en liten pojke :) har en 19 mån tjej redan som jag tror kommer bli en underbar storasyster :)

Vi funderar också på vilken syskonvagn vi ska köpa, tycker att emmaljungas monkey är för trång i sittdelen så den har vi valt bort nu..ska åka och klämma och känna lite mer på de andra olika alternativen lite längre fram, ingen stress :)

Lägger in bild från rul ikväll eller imorgon :)

• Sagolina

Jag har varit mera trött från och till de senaste två veckorna. Järnvärdet är bra för min del (135), så tror nog tröttheten bara beror på allting som händer i kroppen. Och så har jag flunssa som hela tiden ligger under ytan och inte riktigt vill bryta ut...

Min trötthet har hjälpts av att jag försöker ta det lugnt då jag är trött, kanske sova en stund på dagen, äta med jämna mellanrum och inte glömma bort att dricka ordentligt! 

• Caroliin

Madelen21 : ja måste den, nu har vi lånat vagnen och därför blev det den ju. Men har haft en framåtvänd när jag hade syskonvagn till mina barn och det va inget jag hängde upp mig på, lillebror fick så mycket trygghet av att sitta bredvid storebror att det inte spela någon roll. Han tyckte bara det va roligt.

På singel vagnen har jag alltid haft barnen vänd mot mig tills de blivit större.

Men hade jag varit dig hade jag inte lagt för mycket pengar på en syskonvagn. Min äldsta son va 3år och 3 månader när lillebror kom och ville typ aldrig åka vagn längre, endast några få gånger när vi gick långt. Men nu har vi ju nära till dagis, allt annat så va kanske därför. Vi gjorde av med den ganska snabbt.

• sofie och laura
    Madelen21 skrev 2013-01-24 15:10:06 följande:
    sofie och laura : för min del behövs syskonvagn då jag inte har körkort och vi går mkt och jag vet sen min älsta som nu är 5 var 3 då lillebror föddes att vi använde den rätt väl... för å begära att en 3 åring ska stå på ståbräda långa promenader d känns inte rätt... inte för mig... 

Har dock inte heller körkort blir väl en syskonvagn för oss ... har ju en som ff behöver sova om dagarna !!!! 
    vill dock ha barnen på plats så att säga !

Trilskas med en liten emellan raderna inte lätt när man vill göra saker man inte får av sin mamma  haahahhahahaaa  
    Laura 06, Leonardo 07, Alvin 10, Bf bebis i juni
  • CamillaLukasLudwigMagnus
    Caroliin skrev 2013-01-24 14:01:13 följande:
    Madelen21: vi har en emmaljunga cangaroo från 2009. Min son på 4år vet jag inte exakt men runt 105cm och uppåt :)

Har också denna vagn, blev kär i den! Va skeptiskt till vagn med trehjul först, men då vi fann denna 11 på blocket, slog vi till. Dom hade bara använt vagnen inomhus. Dock nackdel med att vända så tidigt,men för vi hade syskonvagnen till bröderna så låg lillebror som nyfödd framåt & han har klarats finfina, sex år i år. Vart på Ul idag, behöver dock komma tillbaka v30 för att se så moderakan flyttat sig uppåt & det får vi innerligt hoppas, fick för mig att annars blir det snitt & då får dom hade17 söva mig.
  • Tristar

sammandragningar i går hmm inge trevligt i vecka 19.. någon mer som känt av det??

• Solrosen82
    cj2 skrev 2013-01-24 13:46:20 följande:
    min bm sa att ligger man på över 60 slipper man äta järntabletter. ska väl ligga på 100 vad jag förstått men 135 är tydligen helt okej det med!

Allvarligt? Jag hade 115 när jag var till Bm igår och hon sa att gränsen är 116, så jag måste ta järntabletter. Har nog aldrig hört nån som haft så lågt som 60. Måste googla lite för är gränsen 60 hos dig så kan det väl inte vara så noga att jag äter tabletter.
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~