• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • sofie och laura

Hej tjejer !
    Blev inlagda idag och väntar på ronden och de återstår att se vad doktorerna säger. Har ingen aning vad som sker i pojkens kropp.

Jag känner inga sparkar utan på magen orolig för jag känner bara kuckel i magen eller fladder ð??³ tänker ju på att de e ju fyran man väntar borde ju känna något

• Kickilina
    AlexandraViberg skrev 2013-01-28 01:29:39 följande:
    Kickilina: de håller i sig rätt länge och kommer ju främst när jag vilar. Hur snabbt bör de försvinna om man bara ligger i soffan och får dom? Denna jag har nu har varit i hittills 2 min. Gör inte ont men är obehagligt eftersom det spänner som fan.

Regelbundna vet jag inte. Inte kollat.

Lindamj: såg mina på magen i v.17! Har moderkakan bak så tror det bidrar. :)
    Fast andra barnet här, 6 år sedan jag var gravid.. Första hade jag moderkaka i framvägg så kände inget på super länge! Närmre v.30 än 20.
    Ang. sammandragningarna så skall de inte komma såsom 3 på 10 min, eller liknande, alltså ett regelbundet mönster, de skall heller inte öka i intensitet. Dina verkar heller inte göra ont utan mer obehagskänsla. De man även kan prova (eftersom dina dyker upp vid vila) är att byta aktivitet. Får du sammandragningarna vid vila så rör på dig och tvärtom. Så tror det är sk. Braxton-Hicks kontraktioner, alltså livmodern som övar inför det som komma skall. Sen säger forskare olika om dessa påverkar livmodershalsen eller ej. Som omföderska börjar ofta livmodershalsen förkortas i slutet av graviditeten och man börjar öppna sig, ev är det förvärkarna som gör detta.
  • natlup

Idag var det dags för rul. Allt gick super bra. Väntar en liten pojke:D jag är i v19+0 dock så måste vi göra ett ul i v32 för att se så att hans njurbecken inte e svullna. Pojkar har oftast lite svullna njurbecken å där av har löper de större risk för urinvägsinfektion. Så det ska kollas upp i v32:)

Bf 23 juni :D

• sofie och laura

Cindy03: tack det är bra får se hur proverna ser ut idag dock måste jag erkänna att man vissnar här grrrrrrr sjukhus

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~