• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • ToTo10

När det nu talats lite om sex... :P
    Vi får inte ha sex pga komplikationerna i vår graviditet, vilket jag tycker är ganska jobbigt (tror jag tycker det är jobbigare än min sambo), men det är ju som det är... Vill ju inte göra något som riskerar att skada mina barn såklart!
    Men... Någon som vet om det är själva samlaget som är farligt, eller om det är orgasmen? Tänkte som så... Det finns ju andra sätt att ha sex på, än genom samlag... :P

• MissMe83

Solrosen: är det tuggtabletter? Tar galive när det är jätte jobbigt men kräks nästan för det är så äckligt.

ToTo: hur är det med dig och barnen? Tänker ofta på dig.

När det gäller sex så finns det som du skrev mängder av saker man kan göra fråga läkaren vad det är som är förbjudet.

Hemma hos oss är det total torka. Först var det mannen som inte vågade och hade lust fram till v 15, nu är det jag som är fullständigt ointresserad! Hur ska detta gå? Total sex torka hela graviditeten? Vi försökte en gång för nån vecka sedan, det gick inte alls hur onormala är vi?

• MissMe83

Johanna: åh vad skoj vi tycker den verkar helt suverän . Mannen har dock ångrat sig om färgen, nu ska drt bli en valnöts brun istället

• ToTo10
    MissMe83 skrev 2013-01-29 21:36:30 följande:
    Solrosen: är det tuggtabletter? Tar galive när det är jätte jobbigt men kräks nästan för det är så äckligt.

ToTo: hur är det med dig och barnen? Tänker ofta på dig.

När det gäller sex så finns det som du skrev mängder av saker man kan göra fråga läkaren vad det är som är förbjudet.

Hemma hos oss är det total torka. Först var det mannen som inte vågade och hade lust fram till v 15, nu är det jag som är fullständigt ointresserad! Hur ska detta gå? Total sex torka hela graviditeten? Vi försökte en gång för nån vecka sedan, det gick inte alls hur onormala är vi?
    Vi har rul på måndag, så hoppas vi få lite mer svar då :)

Tja, kanske hade varit annorlunda för oss oxå om man hade fått ha sex, allt man inte får vill man göra vet du ;P 
  • Ung Mamma 91

Hejsan tjejer, 

Har suttit flera dagar nu och undrat hur det går för den  som skulle få tvillingar men den ena tvillingens fostervatten hade gått ur och så Rynkar på näsan känner mig jättedum som frågar men jag undrar så. Skäms

• Carrossk

Ser att det är fler som inte har sug efter sex. Känns så konstigt att inte ha någon lust alls. Med sonen ville jag ha sex varje dag o gärna flera gånger. Nu har vi haft det 3 gånger sen plusset. Känner mig så taskig mot mannen men vill inte ha någon närhet alls :(.

Mytol: Åhh har du Darja. Kommet ihåg henne när vi gjorde ul med sonen. Gud sån härlig människa, man njöt hela tiden. Mysigare människa får man ju leta länge efter. Såg även att min förlossnings BM nu är mammaledig så lite besviken på att man inte kommer ha chansen att få henne denna gång.

• Solrosen82
    ToTo10 skrev 2013-01-29 21:19:58 följande:
    När det nu talats lite om sex... :P

Vi får inte ha sex pga komplikationerna i vår graviditet, vilket jag tycker är ganska jobbigt (tror jag tycker det är jobbigare än min sambo), men det är ju som det är... Vill ju inte göra något som riskerar att skada mina barn såklart!

Men... Någon som vet om det är själva samlaget som är farligt, eller om det är orgasmen? Tänkte som så... Det finns ju andra sätt att ha sex på, än genom samlag... :P

Jag vet inte riktigt om det är att nånting är och stöter mot livmodertappen, spermat eller orgasmen som är farligt. Själv brukar jag få sammandragningar vid orgasm när jag e gravid. Hittills har det dock bara hänt en gång men med de andra barnen var det knappt skönt på slutet av graviditeten för att jag fick sammandragningar. ;)

Missme83: Det är vanliga kapslar som du tar en gång om dagen. Jättesmidigt :) Tuggtabletter e ingen höjdare!
  • Ung Mamma 91
    Carrossk skrev 2013-01-29 22:42:52 följande:
    Ser att det är fler som inte har sug efter sex. Känns så konstigt att inte ha någon lust alls. Med sonen ville jag ha sex varje dag o gärna flera gånger. Nu har vi haft det 3 gånger sen plusset. Känner mig så taskig mot mannen men vill inte ha någon närhet alls :(.

Mytol: Åhh har du Darja. Kommet ihåg henne när vi gjorde ul med sonen. Gud sån härlig människa, man njöt hela tiden. Mysigare människa får man ju leta länge efter. Såg även att min förlossnings BM nu är mammaledig så lite besviken på att man inte kommer ha chansen att få henne denna gång.
    Känner mig också riktig taskig mot min :( Har me bara haft det 3 gr. Värdelöst.... *räknar dagarna*
  • Carrossk

Ung mamma 91: visst är det jobbigt. Sen vet jag att sambon inte bryr sig så mycket. Försöker prata om det så ofta jag kan att jag upplever det som ett problem. Men han säger att det är något vi helt enkelt får ta när min lust faller på. Idag när jag kom hem så hade han faktiskt köpt rosor åt mig bara för att han tycker att jag är en bra mamma. Han är bara för härligt :).

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~