• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Sömntutan

Jag får också väldiga sammandragningar vid orgasm. Kanske inte så mycket än, men det kär komma. Hade så under mina tidigare grav. och har helt klart känt av tendenser nu med. Här blir det inte sex så ofta heller. Men bättre nån gång än inget alls. Visst tycker man lite synd om sin andre hälft, men å andra sidan kan han ju ta Lena Handen till hjälp om det skulle krisa ;).

• ToTo10
    Ung Mamma 91 skrev 2013-01-29 22:25:58 följande:
    Hejsan tjejer,  Har suttit flera dagar nu och undrat hur det går för den  som skulle få tvillingar men den ena tvillingens fostervatten hade gått ur och så  känner mig jättedum som frågar men jag undrar så. 

Va gulligt av dig! :) Vi vet tyvärr inget mer, tycker dock att jag läckt mer vatten än jag brukar igår och idag :/ vi har rul på måndag så vi hoppas på att få lite mera svar då! :)
  • KarinF

Intressant det där med sexlusten och hur den varierar mellan olika personer. Jag har inte lust särskilt ofta när jag inte är gravid, men nu är det helt galet! Vill precis hela tiden! Mycket mer nu än när jag var gravid med sonen. Men nu är det ju två där inne, kanske blir högre hormonhalter då som gör att man blir sugen. Så här vill jag ha det för jämnan (min man också kan jag tillägga)

• MissMe83

Solrosen: då ska jag köpa det idag, min halsbränna har varit fördjävlig hela natten inget har hjälpt

• mytol
    Carrossk skrev 2013-01-29 22:42:52 följande:
    Ser att det är fler som inte har sug efter sex. Känns så konstigt att inte ha någon lust alls. Med sonen ville jag ha sex varje dag o gärna flera gånger. Nu har vi haft det 3 gånger sen plusset. Känner mig så taskig mot mannen men vill inte ha någon närhet alls :(.

Mytol: Åhh har du Darja. Kommet ihåg henne när vi gjorde ul med sonen. Gud sån härlig människa, man njöt hela tiden. Mysigare människa får man ju leta länge efter. Såg även att min förlossnings BM nu är mammaledig så lite besviken på att man inte kommer ha chansen att få henne denna gång.
    Vem hade du som förlossnings bm?

Darja är heeeeelt underbar. Alla borde vara som hon .
    Numera finns det faktiskt ingen bm som jag kommer tacka nej till. Det fanns en till för några år sen men hon har fått sluta nu, till slut
  • Baby Lei
    Madelen21 skrev 2013-01-29 12:47:18 följande:
    Här kommer lite information om det är nån som funderar på att köpa en vagn  av detta märke....

Bugaboo International BV återkallar två av sina barnvagnsmodeller, eftersom en knapp på bärhandtaget riskerar att lossna. Om ett barn ligger i bärdelen när knappen och bärhandtaget lossnar riskerar barnet att falla ur bärdelen och få allvarliga skador.

Återkallelsen rör modellerna Bugaboo Donkey och Bugaboo Cameleon, med undantag för Bugaboo Cameleon3. 

Ägare av berörda modeller uppmanas att registrera sitt köp på företagets hemsida och få ett nytt bärhandtag skickat till sig inom två veckor, uppger Konsumentverket.

Tack! Jag ska kolla upp min syrras vagn som jag ska ta över. Det är en Cameleon.
    natlup skrev 2013-01-29 11:14:02 följande:
    Ni som haft rul å väntar pojke. Har era pojkar haft lite förstora njurbecken ?
    Nej, det var ingenting hon sa något om.
    Var det därför du skulle på ett till ultraljud?  Sa de att det var vanligt och vad kunde det ge för konsekvenser?

• Baby Lei

Ser att ni pratar om era sexliv. Själv fick jag UVI igår.. inte så kul.. så jag kan ju rekommendera er att vara extra noga med att gå och kissa efter ni har legat.. Extra viktigt nu när blåsan är lite tilltryckt som det är. 
    Efter 2 liter tranbärsjucie och första två tabletterna på en penicillinkur så mår jag mycket bättre idag.
    Det tråkiga är att jag missasde min första gravidyoga igårkväll. Det gick bara inte. Mådde så dåligt och sprang på toa var femte minut för att få ut en liiiiten droppe.. ja, ni som har haft det vet hur det är. Vidrigt.!

• Carrossk

Mytol: vad skönt att alla BM är bra :). Det är lugnande att höra ;). Linda heter hon, halvlångt mörkt hår, runt 30 år. Hon var så himla bra. Jag låg ju inne en hel helg för igångsättning och hon var den som var med i början samt slutet av förlossningen. Den första som höll i sonen vid kejsarsnitt förutom förlösande läkare. Då han inte grät eller liknande när han kom ut så pratade hon högt med lugn röst med honom för att vi skulle veta att han mådde bra. Samtidigt som hon bar ut honom till barnläkaren. Detta lugnade ner både mig och sambon att få höra henne säga hej till honom. Sen kom hon upp på en ledig dag på BB bara för att kolla hur jag och sonen mådde. Inte alla som skulle ta sig den tiden. Sånt glömmer man aldrig :D

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~