Kickilina skrev 2013-02-07 15:02:21 följande:
Ha ha...ja, jag känner igen det där! Fick ta bussen de sista två hållplatserna för jag kunde inte ta ett steg till idag
Du gör helt rätt tycker jag! Om inte annat, så för miljön
Jag kombar med nytt och begagnat men till största delen är det begagnat. Köper på Tradera. Handlar inte om att man är fattig eller snål utan för mig handlar det om att jag hellre lägger pengar på annat! Småkids växer så fort och mycket i storlekarna upp till 80 är superfint begagnat. Sen köper jag hellre småfolk begagnat än h&m nytt! Men tycker det är saftigt att lägga 200 spänn på en body! Second is the best way!
Haha ja herregud och maken kom med förslaget att GÅ och handla (15 min till affären) och det gav jag mig på när jag mådde som mest illa, slutade med att jag såg prismor överallt och höll på att svimma :P
Tror inte det skulle hända nu men jag känner att det nog är en för lång promenad trots allt! :P
Håller med om kläderna med, jag köper mycket från pop och villervalla begagnat, men även annat, de har kläderna så liten tid, köper hellre fina inrednings saker till barnrummet och sånt. :)