Inlägg från: AlexandraViberg |Visa alla inlägg
  • AlexandraViberg

~* Juni Bebisar 2013 *~

Etangen: Jag får sammandragningar även när jag inte gör något! Ska vara helt ofarligt men för att vara på den säkra sidan ska jag be BM kolla om min livmodertapp är påverkad av det eftersom jag har lite större risk för förtidig förlossning.

men som sagt det sägs ju vara vanligt och ofarligt, speciellt om man har varit gravid tidigare! :)

Är i v.22 och det började i v.17 ungefär!

The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
  • AlexandraViberg

Ja jag gick till stan (5 min gång) och köpte presenter till dottern som fyller år på tisdag och på vägen hem så tog vi vägen med en uppförsbacken! Höll fan på riktigt på att dö! Haha, fick ont i ljumsken och flåsade som en annan flodhäst! Vart tog tjejen i såna där tighta träningsbyxor som sprang massa med laget och spelade innebandy 5 ggr i veckan VÄGEN??? Hon dog hon, tror jag allt!
    Ska börja i september igen förmodligen.. Det känns inte som så nu :P

• AlexandraViberg

Jag har köpt majoriteten begagnat! Inte för att vi inte har råd men för att de växer som ogräs!! Sen har vi ju köpt lite nytt med som vi sett och gillat! Det är så billigt begagnat att det nästan blivit ett beroende! Fick två bodys och en klänning i posten idag. De två bodysen hade jag exakt likadana i exakt samma storlek.. Tror jag spårat ur så ska ta det lugnt nu :P

• AlexandraViberg
    Kickilina skrev 2013-02-07 15:02:21 följande:
    Ha ha...ja, jag känner igen det där! Fick ta bussen de sista två hållplatserna för jag kunde inte ta ett steg till idag

Du gör helt rätt tycker jag! Om inte annat, så för miljön
    Jag kombar med nytt och begagnat men till största delen är det begagnat. Köper på Tradera. Handlar inte om att man är fattig eller snål utan för mig handlar det om att jag hellre lägger pengar på annat! Småkids växer så fort och mycket i storlekarna upp till 80 är superfint begagnat. Sen köper jag hellre småfolk begagnat än h&m nytt! Men tycker det är saftigt att lägga 200 spänn på en body! Second is the best way!

Haha ja herregud och maken kom med förslaget att GÅ och handla (15 min till affären) och det gav jag mig på när jag mådde som mest illa, slutade med att jag såg prismor överallt och höll på att svimma :P
    Tror inte det skulle hända nu men jag känner att det nog är en för lång promenad trots allt! :P

Håller med om kläderna med, jag köper mycket från pop och villervalla begagnat, men även annat, de har kläderna så liten tid, köper hellre fina inrednings saker till barnrummet och sånt. :)
  • AlexandraViberg

Sonaten: sen har samhällets ändrats, folk köper mer kläder till sina barn. Lite shoppaholic aktigt! Så det som säljs begagnat nu är lite mer modernt ändå ;)

Men förstår att du kände så när du var liten! :/

• AlexandraViberg

Herregud! Min man sa att han aldrig skulle prata med personen igen, knappt efter en ursäkt! Förstår att du förstått att HON gjorde fel och att det inte finns något egentligt värde i vad ni köper för vagn och kläder utan att kunna ge kärlek, ett hem och möjligen mat såklart är det viktiga. Jag känner snarare att det kanske är hon som är dåligt (inget illa om någon får för sig att ta åt sig) som värderar föräldraskap i materiella ting.. Vi köpte ny vagn, den var nedsatt till 2999 från dryga 6000, hade aldrig köpt den annars.. Sen är en stor majoritet av kläderna begagnade.. De ska ju ändå kräkas och bajsa ner dom i princip!

Tummen upp åt alla som köper begagnat säger jag! (Ny vagn luktar btw precis som ny bil, fast i HELA lägenheten)

• AlexandraViberg

Jag undrar vad hon gör med kläderna när bebisen växt ur dom, säljer hon dom och ser ner på dom som kommer och köper det eller? :D

• AlexandraViberg
    MissMe83 skrev 2013-02-07 21:14:44 följande:
    Regnskogen: kram på dig å din man! Självklart kommer ni vara världsbäst på att ge kärlek och värme till ert barn. Med er begagnade vagn och fina begagnade kläder . Du anar inte vad mycket kläder jag köpt på tradera och varje gång dom dimper ner i lådan blir jag lika förundrad varje gång över att jag fått en tröja i fantastiskt skick för tio spänn , å vet du!? Jag känner mig då som en sjuhelvettes smart och bra blivande mamma
    Den där så kallade vännen tycker jag du ska hålla på avstånd så kan hon gå runt i sin ensamhet å tro hon är en bra morsa för hon köper nytt till sin lilla unge.
    Haha, jag brukar också känna mig smart och bra när det kommer kläder i toppskick för en billig peng, men så någon gång har jag fått hem något med någon jätte fläck någon inte berättat om och känner mig inte lika smart :P
  • AlexandraViberg
    MissMe83 skrev 2013-02-07 21:32:19 följande:
    Alexandra: då är det inte du som e korkad det är den som säljer det i det skicket! Dom får ju uselt omdöme. Jag känner mig bara smart jag
    Haha ja, fast detta var på en köp och sälj sida, så finns inget sånt omdöme men man kan ju klaga till personen och admins, men jag lyckades beställa hem en vit body och en randig i storlek 50 och jag hade redan exakt likadana sådana i storlek 50.. Så jag la ner dom i lådan och sen tänkte jag "Äsch vafan, hon hinner inte ha alla dom, jag säljer dubbletterna" och skulle ta upp dom och sälja och då såg jag att ena vita var gulaktig uppe på axlarna och vid kragen.. Och jag vet ju inte VEM av säljarna jag köpte dessa av som sålde mig den fula, så kan inte klaga :P

Pucko.. Haha! Men men, handlade ju inte om många kronor men ändå!
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~