• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • MissMe83

Helt sinnessjukt. Har legat sedan 23 å försökt sova, klockan är nu 04.30 har fortfarande inte fått en blund! Vad är det för fel på mig? Är totalt slut men sover gör jag inte

• Pernilla74

God morgon ! Jag har också haft en skit natt pga att en brandvarnare har talat om att batteriet är slut, minst hundra ggr känns det som. Men min man som är tillräckligt lång för att kunna åtgärda saken har sovit som en gris... Jag har en liten undran... Har lite dåligt samvete för att jag dricker starkt nezkaffe två gånger om dagen för att sätta fart på magen.... Tror ni detta är dåligt för bebisen ?

• Solrosen82
    Pernilla74 skrev 2013-02-21 08:26:17 följande:
    God morgon ! Jag har också haft en skit natt pga att en brandvarnare har talat om att batteriet är slut, minst hundra ggr känns det som. Men min man som är tillräckligt lång för att kunna åtgärda saken har sovit som en gris... Jag har en liten undran... Har lite dåligt samvete för att jag dricker starkt nezkaffe två gånger om dagen för att sätta fart på magen.... Tror ni detta är dåligt för bebisen ?

Min man hade fått en knuff i sidan om vi haft det problemet ;) jag tror inte det är någon fara för bebis att du dricker kaffet, det e väl bara bra att du får igång magen. :)

Är det nån mer än jag som tycker att det är jobbigt med alla drömmar? Känns som att jag inte sover lika bra när jag drömmer så mkt...
  • ThereseJohansson

Slutet av v26 och lill killen har kommit på att liksom svepa sig fram i magen...visst sparkar han då och då också men detta är det nya...som jag längtar efter han :)

• Aries81
    MissMe83 skrev 2013-02-20 20:49:28 följande:
    Aries: fy vad hemskt för er! Vågar inte tänka på hur det känns.
    Vet dom vad som hände med er lilla kille?

Ja det har varit ett tufft år men på något konstigt sett så går man vidare och mår ganska bra ändå sen går det ju giivetvis upp och ner men det gör det ju för alla! Vattnet gick när jag var i v 20, han kämpade på bra där inne i magen i 5 veckor och ju längre tiden gick ju större chans att han skulle överleva. Men en dag så slutade hjärtat slå, man vet inte varför men jag antar att det blev för stora påfrestningar med så lite fostervatten. Prognosen var dålig så vi var förberedda på att det inte skulle gå bra. Men hoppet är det sista som överger en. 

Nu tar jag nya tag och försöker glädja mig åt den här graviditeten, får bra stöd från specMVC och alla andra runtomkring oss.   
  • Hannathu
    Aries81 skrev 2013-02-21 11:42:23 följande:

Ja det har varit ett tufft år men på något konstigt sett så går man vidare och mår ganska bra ändå sen går det ju giivetvis upp och ner men det gör det ju för alla! Vattnet gick när jag var i v 20, han kämpade på bra där inne i magen i 5 veckor och ju längre tiden gick ju större chans att han skulle överleva. Men en dag så slutade hjärtat slå, man vet inte varför men jag antar att det blev för stora påfrestningar med så lite fostervatten. Prognosen var dålig så vi var förberedda på att det inte skulle gå bra. Men hoppet är det sista som överger en. 

Nu tar jag nya tag och försöker glädja mig åt den här graviditeten, får bra stöd från specMVC och alla andra runtomkring oss.   

Usch vilken fruktansvärd upplevelse. Har ni fått reda på någon orsak eller var det bara slumpen?

Förstår att det kan vara svårt att glädja sig innan bebisen är ute och mår bra, men det är ju ändå dit vi ska eller hur? *positivt tänkande*
  • Aries81

Japp det är dit vi ska!!! Har varit sjukskriven på heltid nu några veckor pga alla negativa tankar och oro osv men nu känner jag att jag är på rätt väg! Allt ska gå bra :) Det ironiska i det hela är att jag började må riktigt dåligt runt jul och då  skickades en remiss till psykolog. Remissen har valsat runt och jag har inte fått tid förrän nästa vecka men nu mår jag ju bättre! men ska gå dit ändå tänkte jag. Nej har inte fått någon orsak, slumpen som gjorde att det hände.. själv har jag ju såklart alla möjliga teorier men det finns ju ingen evidens för dessa så då är det inte så ;)

• Hannathu

Teorier kan man ha hur många som helst känns det som

Har visserligen bara haft tidiga missfall, men många, så oron gnager varje dag. Däremot verkar det som en av mina teorier faktiskt stämt, för när jag fick progesteron första 16 veckorna så blev det min son och med denna graviditeten var det samma sak, progesteron i ganska hög dos och länge.

• Maravilhosa
    Aries81 skrev 2013-02-21 11:42:23 följande:

Beklagar även jag... :(
    Hoppas du trots allt kan glädjas åt denna gravideten, även om jag kan tänka mig att oro finns. Bra att du, ni har stöd att få! :)

och just det... välkommen till tråden! jag är ingen storskrivare, men jag kikar in då och då :)  
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~