• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • MissMe83

Men lägsta nivå vill jag inte använda alls förens det är dag för inskolning på dagis. Man kan inte välja i betjäningen vilka dagar man tar av, det gör den själv.
    Är helt gråt färdig här nu. Äntligen fattade jag det tyckte jag men så funkar det inte ändå

• Valborgs
    MissMe83 skrev 2013-02-20 16:15:44 följande:
    Men lägsta nivå vill jag inte använda alls förens det är dag för inskolning på dagis. Man kan inte välja i betjäningen vilka dagar man tar av, det gör den själv.
    Är helt gråt färdig här nu. Äntligen fattade jag det tyckte jag men så funkar det inte ändå
    Testa att minska ner på 5 dagar så borde det funka..*kram*
  • Hannathu
    MissMe83 skrev 2013-02-20 16:15:44 följande:

Gör du på riktigt eller i den där testvarianten? för testgrejen verkar inte funka som den ska alltid.

har ni möjlighet så spara en del av de vanliga dagarna och plocka enstaka lägstanivådagar för det kan vara lite trevligt att ha SGIdagar att ta av när dagis är stängt över sommaren tex
  • Kickilina

Regnskogen:
    Har denna graviditet införskaffat en tempurmadrass, oh la la vilken skillnad för sömnen. Inget höftont och kan ligga halvt på magen fortfarande.
    En rekommendation är att ha en amningskudde runt magen och en kudde mellan benen...

Meow:
    Vad du var shoppingsugen då
    En bok jag kan rekommendera som jag gjort tidigare i denna tråd är Susanna Helis bok "Föda utan rädsla"
    www.adlibris.com/se/product.aspx

• MissMe83

Har pratat med fk igen. Den första tanten har varit helt ute å cyklat. Så nu har jag räknat om, fram till feb 2014 kan jag va ledig . Sen tar jag en månad sem så blir jag hemma 9 månader. Jäkla försäkringskassan!!

• Solrosen82

Min man har jobbat i möbelbranschen och har berättat att det är väldigt många som sover i skitsängar. Vi köpte en riktigt bra säng så jag tvivlar starkt på att jag kommer ha några problem att sova där trots foglossning. Sover jag i en dålig säng så får jag ont i höften även då jag inte har foglossning. Sängarna de har på BB är katastrof! Därför hoppas jag att vi får åka hem efter 6 tim så att jag slipper sova i en sån säng :)

• Baby Lei
    Aries81 skrev 2013-02-20 15:47:04 följande:
    Hoppar in här jag också... har läst i tråden men aldrig skrivit förr... Apropå det här med foglossning så har jag varit sjukskriven på 50% sedan v 6, Jag var gravid förra året och kände då av fogarna från v. 15. Tyvärr dog vår son i magen i v 25. Så nu vid nästa graviditet kände jag av fogarna redan innan jag plussade... hade väl inte läkt ihop ordentligt antar jag. Jag sover med kudde mellan benen annars får jag jätteont i höften, ett tips till er andra som har ont (om ni nu inte redan som jag boar in hela mig i kuddar). Jag har hört olika bud om det där att sova på vänster sida. De läkare jag pratade med då menade på att det inte spelade så stor roll hur man sov så länge det var bekvämt. Jag ligger i den ställning som känns skön, växlar ganska ofta under natten pga fogarna men domnar ofta i vänsterbenet när jag ligger på vänster sida.   

Välkommen hit! Vilken fruktansvärd förlust du varit med om. Jag kan inte föreställa mig hur det skulle kännas att förlora mitt barn nu i v.25. Har du kunnat/vågat glädja dig åt den här graviditeten eller blir skuggan för mörk av det dom hände sist? Hoppas att du ska trivas här! Vi har högt i tak och blandar triviala och livsviktiga ämnen hejvilt. :)
  • Aries81
    Baby Lei skrev 2013-02-20 18:43:19 följande:

Välkommen hit! Vilken fruktansvärd förlust du varit med om. Jag kan inte föreställa mig hur det skulle kännas att förlora mitt barn nu i v.25. Har du kunnat/vågat glädja dig åt den här graviditeten eller blir skuggan för mörk av det dom hände sist? Hoppas att du ska trivas här! Vi har högt i tak och blandar triviala och livsviktiga ämnen hejvilt. :)

Tack! Jag börjar kunna glädja mig mer och mer nu, är i v. 24 och snart förbi tiden som var så jobbig förra grav. Jag kom på nu att det var kanske dumt av mig att berätta min historia just här, hoppas att jag inte skapat mer oro för er nu än vad man har ändå som gravid.... Ber om ursäkt i sådana fall!  
  • Happymom

Aries81,
    det är väl klart att man måste kunna prata om sådant som är jobbigt också. Så himla tråkigt att det hände just er Men grattis till det nya efterlängtade livet

• MissMe83

Aries: fy vad hemskt för er! Vågar inte tänka på hur det känns.
    Vet dom vad som hände med er lilla kille?

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~