• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Aries81
    Hannathu skrev 2013-02-21 13:04:15 följande:
    Teorier kan man ha hur många som helst känns det som

Har visserligen bara haft tidiga missfall, men många, så oron gnager varje dag. Däremot verkar det som en av mina teorier faktiskt stämt, för när jag fick progesteron första 16 veckorna så blev det min son och med denna graviditeten var det samma sak, progesteron i ganska hög dos och länge.

Jag tar också progesteron en gång per dag men började inte förrän v 16, vanligt utomlands att ge det för att förhindra för tidig förlossning. Inte så vanligt i Sverige dock vad jag förstår. Jag längtar tills jag slipper dom, ingen höjdare att ta dom men det är ju såklart värt det om, eller när,  allt går bra Glad
  • Hannathu
    Aries81 skrev 2013-02-21 14:45:54 följande:

Jag tar också progesteron en gång per dag men började inte förrän v 16, vanligt utomlands att ge det för att förhindra för tidig förlossning. Inte så vanligt i Sverige dock vad jag förstår. Jag längtar tills jag slipper dom, ingen höjdare att ta dom men det är ju såklart värt det om, eller när,  allt går bra Glad

Det pågår en ny studie på det nu - så förhoppningsvis blir det vanligare med progesteron
  • Zora

Blä.. Jag har fått halsbränna trodde det var en engångs företeelse för någon vecka sedan, men nu har jag det nästan varje eftermiddag.. Finns det nåt man kan göra för att bli av med det eller lindra det? Inser att jag aldrig haft halsbränna förut, trodde det var typ som sura uppstötningar men det är det ju inte..

• Sagolina
    Zora skrev 2013-02-21 18:51:29 följande:
    Blä.. Jag har fått halsbränna trodde det var en engångs företeelse för någon vecka sedan, men nu har jag det nästan varje eftermiddag.. Finns det nåt man kan göra för att bli av med det eller lindra det? Inser att jag aldrig haft halsbränna förut, trodde det var typ som sura uppstötningar men det är det ju inte..

En kompis som hade halsbränna under graviditeten (spec. på nätterna  när hon låg ner) fick tipset att alltid äta en portion mannagrynsgröt på kvällen. För henne hjälpte det, ingen aning varför dock?
    Annars finns det väl olika receptfria mediciner mot halsbränna har jag för mig?
  • Zora
    Sagolina skrev 2013-02-21 18:59:06 följande:
    En kompis som hade halsbränna under graviditeten (spec. på nätterna  när hon låg ner) fick tipset att alltid äta en portion mannagrynsgröt på kvällen. För henne hjälpte det, ingen aning varför dock? Annars finns det väl olika receptfria mediciner mot halsbränna har jag för mig?

Kanske ska göra ett apoteksbesök och se vad som finns, annars kanske gröt funkar. Måste ju bli lite som ett lock liksom.
  • sofie och laura

HEEEEEJ

Har inte skrivit här  inne på ett tag så nu tröttar jag ut er.

Var hos tandläkaren med pojken idag och fick vidare remiss, efter det satt han och jag o njöt på en sådan god restaurang i i sthlm vi åt o åt gott gott..
    Handlade kläder till min större son byxa o tröjja, diadem till dottern och en eloid- details filt till bebisen helvit i sammet =),
    Sedan har den mindre sonen slutat med napp så det SKÅLAR JAG FÖRSkål HIPP HIPP alvin =)

sedan har jag inte gjort så mycket  njutit av att flickan sparkar där inne... Nu tjejjer hjälp mig med namn
    som passar in med Laura leo Alvin och (flicknamn)          

• Sagolina
    Zora skrev 2013-02-21 19:20:56 följande:

Kanske ska göra ett apoteksbesök och se vad som finns, annars kanske gröt funkar. Måste ju bli lite som ett lock liksom.

Jepp, gäller säkert att testa sig fram! Det som är räddningen för en fungerar inte alls för någon annan...
  • cj2
    sofie och laura skrev 2013-02-21 20:07:21 följande:
    HEEEEEJ

Har inte skrivit här  inne på ett tag så nu tröttar jag ut er.

Var hos tandläkaren med pojken idag och fick vidare remiss, efter det satt han och jag o njöt på en sådan god restaurang i i sthlm vi åt o åt gott gott..
    Handlade kläder till min större son byxa o tröjja, diadem till dottern och en eloid- details filt till bebisen helvit i sammet =),
    Sedan har den mindre sonen slutat med napp så det SKÅLAR JAG FÖRSkål HIPP HIPP alvin =)

sedan har jag inte gjort så mycket  njutit av att flickan sparkar där inne... Nu tjejjer hjälp mig med namn
    som passar in med Laura leo Alvin och (flicknamn)          
    Leonie!!!
  • regnskogen

Missme83 - jag hade en period för inte så längesen där jag absolut inte kunde sova. Jag kunde sova ca 3 timmar per natt men ändå orka. Men en dag så vände det och jag var skittrött redan klockan fyra på eftermiddagen och jag somnade bums på soffan och vaknade inte förrän klockan nio nästa morgon, riktigt pigg och utvilad.

Hoppas du kan få sova ordentligt snart! :)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~