• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Madelen21

hållt på å röjt i dotterns rum ( grerjjer överallt) fy fick så ont  i magen mellan varven... ush måste vila vila... känner mig toa nödig men kan inte... tog en järntablett idag, fan ja skulle inte ha gjort det.. .för ush  ja tror det är de ja har fått ont av :(

ska till bm på fredag å jag hoppas att blodvärdet är bra så att jag slipper ta de här jävla järnet... ush för det är int roligt :( 

• Baby Lei
    Meoow skrev 2013-02-20 14:03:26 följande:
    Köpte två förlossnings-böcker häromdagen också, någon som läst någon av dessa? Eller som har fler boktips att komma med? :)

Att möta förlossningssmärtan fick jag av min barnmorska, hon rekommenderade att man hoppar över avsnittet med paret där barnet dör om man är känslig.. (jag hoppade över det). Men jag tyckte att många av berättelserna var ganska hemska :/

Sen har jag beställt "Föda utan rädsla" av  Susanna Heli som Kickeliina här inne rekommenderade. Jag har inte hunnit läsa den ännu. Men den ska vara jättebra.
  • Baby Lei
    Meoow skrev 2013-02-20 13:57:01 följande:
    Baby Lei - Har också flera par av h&m's mammaleggings och visst är de ursköna. :)
    Har dock bara ett par som gått sönder (sömmarna mellan benen eller hur man ska säga där tydligen alla mina byxor tycks fallera förr eller senare), och jag antar att de är de första som jag köpte ganska tidigt i graviditeten så de har ju hållit ganska länge iaf tycker jag.. :)

Tycker du ska reklamera så får du ju ett par nya utan snack (Även om de inte ska gå sönder alls såklart!) !

Ja, jag kanske ska pallra mig förbi HM och reklamera. Det är i grenen sömmen har släppt på mina också. Tjusigt värre :)
  • Baby Lei

Har ni börjat tänka på hur ni sover ännu?
    Var inne och kollade läget i maj-tråden och där verkar alla anstränga sig för att sova på vänster sida nu.
    Min barnmorska har inte sagt något om det men alla verkar ju i alla fall överens om att blodflödet till bebisen ökar då.
    Jag sover oftast på sidan, men vänder på mig lite då och då under natten. 

De hade en länk om det i majgruppen:
    http://www.unt.se/uppsala/battre-for-gravid-att-sova-pa-vanster-sida-1373837.aspx

• Sagolina

Jag sover så som jag får bekvämt. Oftast på någondera sida, men någon gång under natten ligger jag nog på rygg och ibland ligger jag tom. på mage. Har ingen stor mage ännu, så fungerar attligga på mage bara jag har en dyna under höften och en under bröstet. Älskar att sova på mage och innan graviditeten sov jag så varje natt!

• Valborgs

Svårt att bara ligga på en sida.. Ryggen är väl inte heller bra? Jag rör mig mycket, speciellt nu när jag har ont i höfterna av alla ställningar, vaknar ofta av att det gör ont att vända mig oxå.

Magen börjar bli obekvämt här med :(

• Aries81

Hoppar in här jag också... har läst i tråden men aldrig skrivit förr... Apropå det här med foglossning så har jag varit sjukskriven på 50% sedan v 6, Jag var gravid förra året och kände då av fogarna från v. 15. Tyvärr dog vår son i magen i v 25. Så nu vid nästa graviditet kände jag av fogarna redan innan jag plussade... hade väl inte läkt ihop ordentligt antar jag. Jag sover med kudde mellan benen annars får jag jätteont i höften, ett tips till er andra som har ont (om ni nu inte redan som jag boar in hela mig i kuddar).

Jag har hört olika bud om det där att sova på vänster sida. De läkare jag pratade med då menade på att det inte spelade så stor roll hur man sov så länge det var bekvämt. Jag ligger i den ställning som känns skön, växlar ganska ofta under natten pga fogarna men domnar ofta i vänsterbenet när jag ligger på vänster sida.   

• MissMe83

Försöker planera min föräldra ledighet! Jag får krupp!!! När jag pratadeed handläggaren sa hon att jag kan få 200 dagar alltså 9 månader ledigt och så får min man 195. Båda med 5 dagar i veckan. Men när jag lägger in det får jag till svar att jag planerat för många dagar!!! WHAT?! Har gjort som handläggaren sa. Vi vill splitta ledigheten 50/50 så långt det går. Vad är det som blir fel?
    Någon som kan detta??

• Hannathu

Du har inte valt rätt när det gäller SGI resp lägstanivådagar kanske?

Man måste lägga ett visst antal SGIdagar innan man får använda lägstanivå oxå, minns inte hur mkt

• Valborgs
    MissMe83 skrev 2013-02-20 16:07:25 följande:
    Försöker planera min föräldra ledighet! Jag får krupp!!! När jag pratadeed handläggaren sa hon att jag kan få 200 dagar alltså 9 månader ledigt och så får min man 195. Båda med 5 dagar i veckan. Men när jag lägger in det får jag till svar att jag planerat för många dagar!!! WHAT?! Har gjort som handläggaren sa. Vi vill splitta ledigheten 50/50 så långt det går. Vad är det som blir fel?
    Någon som kan detta??
    Man har ju 480 dagar totalt, varav 90 dagar är lägsta nivå och 390 dagar är med SGI, så om du lagt in 395 dagar med SGI blir det ju för många dagar.
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~