• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Solrosen82
    hea skrev 2013-02-28 20:01:16 följande:
    Jag har börjat kolla på graviditetsförsäkringar och barnförsäkringar. Vad har era barn eller var har ni tänkt teckna?

Är det någon som har erfarenhet av något försäkringsbolag som fungerat bra?

Bra fråga! Det här funderar jag också på :)

Måste beklaga mig lite... :( Luften gick ur mig idag på jobbet då jag fick höra att ett par som är ganska offentliga i vårat lilla samhälle har fått en dotter som ska heta det jag har som favoritnamn. Vi umgås inte med dom överhuvudtaget, men om vi får en dotter och ger henne samma namn så kommer nog många tro att vi snott det av dem. :( jag känner mig rent av nere av detta... Så irriterande!!!
  • MissMe83

Wow vad häftigt det var att se honom idag! Han är så himla fin! Pappas klot runda huvud, min uppnäsa men boxar näsa! Hmm var har den kommit ifrån? Skumt.
    Men såååå fin!

• Carrossk

Idag köpte vi syskonvagn :), babytravel Dublin. Hade fått ett pris på 5000 kr men det vart 500 kr billigare när vi väl betalade :D. Trevligt med såna överraskningar, sms:ade direkt till syrran om vagnen så även de skaffade sig en.

• Sagolina

Tydligen en sån morgon då jag inte kan sova... Vaknade lite före 5 (finsk tid), så har nu legat på soffan för att inte störa sambon. Lill*n i magen har i alla fall hållit mig sällskap och busat på lite:) 

Tror jag ska överraska min sambo med att fixa god frukost åt oss tills klockan ringer 7. Sällan man har tid med mysfrukost på vardagsmornar! 

• mytol
    hea skrev 2013-02-28 20:01:16 följande:
    Jag har börjat kolla på graviditetsförsäkringar och barnförsäkringar. Vad har era barn eller var har ni tänkt teckna?
     Är det någon som har erfarenhet av något försäkringsbolag som fungerat bra?
    Jag hade trygg hansas förra gången så den har sonen som försäkring nu, Denna gången tog jag trygg hansas gravid extra. Inget negativt att säga om dem. Vincent har varit inlagd under en period i sitt liv å de var inga problem å få ut pengar på det. supersmidigt.
  • ThereseJohansson

Vi har trygg Hansa gravid extra och sen kommer han fortsätta vara försäkrad där...

• Solrosen82
    MissMe83 skrev 2013-02-28 20:59:46 följande:
    Wow vad häftigt det var att se honom idag! Han är så himla fin! Pappas klot runda huvud, min uppnäsa men boxar näsa! Hmm var har den kommit ifrån? Skumt.

Men såååå fin!

Åh va roligt att se bebis på det sättet. Låg han stilla? Såg det trångt ut? :)
  • Tvåönskarblifler

Vi har försäkring via Länsförsäkringar, den som kostar. Fungerade bra i somras då vi behövde ersättning, fick bara hem ett papper att fylla i kontonummer på och sen ordnade de med läkarintyg själva via kvinnokliniken så vi slapp göra något. Några dagar senare var pengarna inne på kontot. Tror det är ett av dem billigare också.

• Madelen21

nån mer än jag som är sådär sjukt trött?? idag känner jag att jag vill bara sova...  men det går inte :( har ju 2 barn å ta hand om och roa... men jag måste nog lägga mig å vila en stund... är så trött så jag kan somna snart...

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~