• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Madelen21

Hej tjejjer

Ja nu tycker jag det är skönt med fredag å hela familjen hemma. jag var sjukt trött i morse och trodde denna dag skulle bli lååååång... men det vände efter panodil i morse för ja hade såååå ont i huvudet å så...
    Men jag har fått sjukt mkt gjort idag... ändrat om i vårt vardagsrum.. vi hade ett barbord som bara blev till att lägga skräp på... det togs bort ( ett sånt man sätter fast i väggen) och istället satte jag dit vårt gamla köksbord ( har ett nytt i köket) vårt gamla är mer som matsalsbord. Blev mkt bättre, mer sittplatser om man blir många någon gång, tex vid kalas eller liknande. Nu håller jag på å städar av ett skåp som också är en sån där prylsamlare... dvs man lägger upp massa saker ovanpå skåpet... haha.. gud... skönt å rensa å kasta massa skit...

sen hörde min brors tjej av sig och undra om vi är hemma, dom ska komma förbi sen med en present till bäbisen :) ja blev alles tårögd när ja läste smset att vi ska få en present till bäbisen :)
    Nu väntar jag bara på sambon och  vår dotter ska komma hem, dom har varit hos tandläkaren och lite andra bestyr. vi ska baka pizza till middag, mm smaskens :) sen blir det fredagsmys sen!!

namn ja...  ja det är inte lätt
    jag har flera stycken som jag är ganska fast vid:

Elias
    Liam
    Melwin
    Lukas
    Axel
    Edvin

men min favorit är Elias :) men sambon han är lite tveksam :) men vi har ju iaf 15 veckor på oss att fundera ja + /- 2 veckor... shit det låter ju så kort tid.. 15 veckor... jösses det är ju bara 3½ månad.... shit!! veckorna går så jäkla fort :) Men nu är jag verkligen inne i min boa period... håller på å plockar å grejjar nästintill varenda dag.. såå jäkla skönt!! :)

• monika84
    Madelen21 skrev 2013-03-01 15:55:43 följande:
    Hej tjejjer

Ja nu tycker jag det är skönt med fredag å hela familjen hemma. jag var sjukt trött i morse och trodde denna dag skulle bli lååååång... men det vände efter panodil i morse för ja hade såååå ont i huvudet å så...
    Men jag har fått sjukt mkt gjort idag... ändrat om i vårt vardagsrum.. vi hade ett barbord som bara blev till att lägga skräp på... det togs bort ( ett sånt man sätter fast i väggen) och istället satte jag dit vårt gamla köksbord ( har ett nytt i köket) vårt gamla är mer som matsalsbord. Blev mkt bättre, mer sittplatser om man blir många någon gång, tex vid kalas eller liknande. Nu håller jag på å städar av ett skåp som också är en sån där prylsamlare... dvs man lägger upp massa saker ovanpå skåpet... haha.. gud... skönt å rensa å kasta massa skit...

sen hörde min brors tjej av sig och undra om vi är hemma, dom ska komma förbi sen med en present till bäbisen :) ja blev alles tårögd när ja läste smset att vi ska få en present till bäbisen :)
    Nu väntar jag bara på sambon och  vår dotter ska komma hem, dom har varit hos tandläkaren och lite andra bestyr. vi ska baka pizza till middag, mm smaskens :) sen blir det fredagsmys sen!!

namn ja...  ja det är inte lätt
    jag har flera stycken som jag är ganska fast vid:

Elias
    Liam
    Melwin
    Lukas
    Axel
    Edvin

men min favorit är Elias :) men sambon han är lite tveksam :) men vi har ju iaf 15 veckor på oss att fundera ja + /- 2 veckor... shit det låter ju så kort tid.. 15 veckor... jösses det är ju bara 3½ månad.... shit!! veckorna går så jäkla fort :) Men nu är jag verkligen inne i min boa period... håller på å plockar å grejjar nästintill varenda dag.. såå jäkla skönt!! :)
    Jag har 3 månader från och med idag 1 Juni är min bf beräknad. Så vi funderar lite på namn Elias är sjukt fin men annars är Liam väldigt fint. Vi har lite svårt med att välja namn. 
  • hea
    Madelen21 skrev 2013-03-01 08:45:35 följande:
    nån mer än jag som är sådär sjukt trött?? idag känner jag att jag vill bara sova...  men det går inte :( har ju 2 barn å ta hand om och roa... men jag måste nog lägga mig å vila en stund... är så trött så jag kan somna snart...

Jag har blivit så oerhört trött, efter jobbet äter jag lite snabbt och sedan ramlar jag ner i soffan, börjar vakna till vid 19 tiden, känner mig helt klubbad.

Tack för tipsen om försäkringar, har tänkt ta en plusförsäkring som jag sedan kan kan ändra till barnförsäkring. Sökte på Google och hittade en jämförelse på försäkringar, skall gå igenom 23 sidor och se om jag blir klokare.
  • MissMe83

Kicklina: en fråga till dig. Hur mycket sammandragningar är egentligen ok att ha? Har haft jätte många och långa sammandragningar sedan 17 tiden. Det ger sig inte när jag vilar. Gör inte ont direkt men börjar bli ansträngande. Svidande känsla ner mot bäckenet

• Kickilina
    MissMe83 skrev 2013-03-01 19:02:10 följande:
    Kicklina: en fråga till dig. Hur mycket sammandragningar är egentligen ok att ha? Har haft jätte många och långa sammandragningar sedan 17 tiden. Det ger sig inte när jag vilar. Gör inte ont direkt men börjar bli ansträngande. Svidande känsla ner mot bäckenet
    Regeln för att det skall vara "ofarliga" sammandragningar är att de skall 1) Gå över om du byter aktivitet. Rör du dig så lägg dig ner och vila, vilar du så upp och rör dig. 2) Sammandragningarna skall inte vara regelbundna, typ 3 på 10 min osv. 3) De skall inte bli mer och mer intensiva ju mer tiden går 4) De inte vara smärtsamma.
  • MissMe83

Kicklina: och om de uppfyller några av dessa kriterier?? Magen blir ännu hårdare om jag rör mig ,så ligger nu bara raklång i soffan vad ska jag göra? Hur lång tid bör jag ge det??

• Tvåönskarblifler

hea: Kom på en annan grej ang försäkringar. En del tycker att det är smidigt att ha via ett företag som har ett kontor där man bor, så man kan prata med handläggaren öga mot öga. Kanske underlättar ibland, men jag vet inte, en smaksak :) slippa telefonköer etc. Bara ett tips!

• Solrosen82
    MissMe83 skrev 2013-03-01 09:55:01 följande:
    Solrosen: han låg hyfsat still, pillade med händerna mycket i ansiktet så vi fick vara tålmodiga näsan såg jätte konstig ut. Hoppas verkligen den rättar till sig ha ha

Det är säkert ingen fara med näsan ;) låter jobbigt med sammandragningarna du har, har de gett med sig?

Vi har haft kalas hela dagen så nu är jag lagom mör. ;) Imorgon har dottern kalas för kompisarna. Är glad att hon inte fyller i maj för det tar på krafterna att ha kalas.
  • sofie och laura

Heeeej alla fina..
    Skönt med helg.
    Madelene21: kul att angelsoundet var lyckat❤ vad fick ni i present ??
    Missme83: hoppas att sammandragningen går över kanske tecken på Uvi?

Själv har jag haft sjuka barn hemma idag med avve har lunginflammation och går på antibiotika, Leo börjar med sin skällhosta, uschhhh så trött på det ju.
    Shoppade loss iaf ett leopard tights och mössa till det minns inte om jag skrivit det innan minnet e kort som gravid

• Madelen21

sofie och laura: ja jag har lyssnat på bäbis flera ggr, lite svårt å hitta först men sen så  hörde jag den galopperande hästen :) vi fick en haklapp som det står kladdig på :) lär ju dröja innan den blir använd :) hehe

skäll hosta, är det krupp??? mina barn brukar ha det innan förkylning bryter ut. 

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~