• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Sagolina

Föresten, finns det någon som har kolla på ungefär hur mycket graviditeten väger här runt v25-26? Baby, moderkaka, fostervatten, ökad blodmängd mm. Började fundera på det idag och hittar inte riktigt någon info om sådant?

• Meoow

Kolla om du får min länk att fungera sagolina :) sitter med mobilen just nu och det funkar visst inte för mig :/

• Baby Lei
    Kickilina skrev 2013-02-28 13:10:23 följande:
    Räknade idag ut att om jag blir beviljad havandeskapspenning så har jag endast 16 nätter kvar att jobba, tjoho!!! Det känns ju överkomligt!

Var på barnmorskebesök idag i v 25
    SF-mått: 23 cm (mitt på kurvan)
    Hb: 140!!! (Vad hände där??)
    Vikt: 70 (tjoho!)
    Bltr. 105/58
    Blodsocker var u.a.

Hur orkar ni städa?! Jag bara kräks när jag tänker på det. Städar numer bara tillsammans med maken, vi tar en våning var. Att laga middag och passa upp kidsen tar all min energi - ge mig lite av er energi!!!!

Någon mer än mig som kommit in i shoppinghysteri!? Jag som skulle ta det lugnt denna månaden har redan!? hunnit slösa bort 8000:-....på vad?!
    16 nätter - åh vad skönt! Klart att du måste bli beviljad havandeskapspenning! Eller har du kollegor som inte fått det? Det verkar ju helt solklart att du måste få det kan jag tycka.
    jag har också börjat shoppa, men har inte gått bananas ännu.. men snart så ;)

Var på samtal om snitt idag och fick beskedet att om jag vill ha snitt så kommer jag få det. Ingen tvingas föda vaginalt som inte vill det. Det gör mig så mycket lugnare och bra mycket mer motiverad att gå i samtal osv. Nu kan jag släppa skräcken och vet att jag har fram till mitten av maj på mig att bestämma mig.

• Sagolina
    Meoow skrev 2013-02-28 13:38:54 följande:
    Kolla om du får min länk att fungera sagolina :) sitter med mobilen just nu och det funkar visst inte för mig :/
     Den fungerade! Tack:)

Nu kan jag motivera varför jag behöver choklad ikväll! Är så sjukt sugen på choklad! Eller ännu hellre Ben&Jerry chocolate fudge brownie!
     Enligt sidan "borde" jag väga 7kg mera än jag gör nu:P Är ju dock överviktig sen tidigare, så hoppas på en lite mindre uppgång än sidan räknade med! Men kul att ha en liten riktlinje på var jag skulle kunna ligga :) Nu gäller det bara att övertyga min sambo om att jag nog behöver få lite choklad idag, annars kan jag ju tyna bortFlört
  • Baby Lei
    Meoow skrev 2013-02-28 13:35:05 följande:
    www.niomanader.se/raknautvikt.asp

Jag får resultatet att jag borde gå upp 22(!) kg oavsett om jag är 140 eller 180 lång.. något blir fel.
    Det spelar ingen roll om jag väger 30 eller 130 kg heller tydligen. Funkar kalkylatorn för er?
    Får ni också 22 kg vad ni än skriver?  
  • Sagolina
    Baby Lei skrev 2013-02-28 14:30:39 följande:

Jag får resultatet att jag borde gå upp 22(!) kg oavsett om jag är 140 eller 180 lång.. något blir fel.
    Det spelar ingen roll om jag väger 30 eller 130 kg heller tydligen. Funkar kalkylatorn för er?
    Får ni också 22 kg vad ni än skriver?  

Fungerade för mig! Fick att jag borde gå upp 10kg då jag lade in vikten vid inskrivningen, som jag nu ligger c.2kg under. 11kg när jag lade in nuvarande vikt.

Kolla att du kom ihåg punkten i din längd! Tror det är där problemet ligger! 
  • Baby Lei
    Sagolina skrev 2013-02-28 14:34:53 följande:

Fungerade för mig! Fick att jag borde gå upp 10kg då jag lade in vikten vid inskrivningen, som jag nu ligger c.2kg under. 11kg när jag lade in nuvarande vikt.

Kolla att du kom ihåg punkten i din längd! Tror det är där problemet ligger! 

Aaah! Ja, nu funkar det! Härligt då har jag ett par kilo till godo då :) Jag ska gå upp 14 kg om det här stämmer.

• Madelen21

roligt å kolla me vikt ja ska gå upp 15 kg och har gått upp  8 än så länge... men ja tror ja går upp mer än så.

• Sagolina

Tycker det är jättekul att se hur mycket som anses passa just mig att gå upp i vikt.:) Ligger som sagt ännu under inskrivningsvikten, så kanske jag kommer hålla mig till ungefär 10kg upp. Gissar på att jag kommer lagra vätska när bf närmar sig nämligen.

Sen skall man ju ta sådant här med en nypa salt och inte stirra sig blind på siffrorna. Ser det mera som underhållning:P 

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~