hurskadetgå skrev 2013-03-10 10:49:00 följande:
Läser i tråden att många har gammal traditionell syn på föräldrarollen, lite trist tycker jag att inte flera män vill vara hemma med sina barn och knyta an ordentligt. Här ska vi vara hemma med f-dagar ungefär 10 månader var, i sommar blir det till en början gemensam ledighet (med semester också), även nästa sommar ska vi försöka ha längre ledighet tillsammans (med semester). Dagisstart planeras preliminärt jan 2015.
Hugo är fint namn, sedan gillar jag Elias.
För oss har det blivit naturligt att jag är hemma första året då jag ammar den tiden. Sen tar gubben över. Tycker verkligen att, för de som har möjlighet, låta båda parterna få känna på livet hemma, om inte för anknytningen till barnets skull, så för att få en inblick i hemmalivet. Sen tycker jag att det inte behöver handla om just barnets första år. I debatten ibland kommer det fram röster där kvinnan ex. väljer bort amning eftersom det gör det svårare att få det hela jämställt, vilket är helt galet enl. mig. Det går att knyta an till ett barn som är över ett år också. Eller 1,5 år. Eller 2....