• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • mytol
    Meoow skrev 2013-03-07 22:35:39 följande:
    Hmmm det här med försäkringskassan igen... :P

Tänkte ansöka om graviditetspenning och såg att det bara gick att göra fram till 11 dagar före BF-datum. Vad är det tänkt att man ska göra de sista 11 dagarna då? Måste man ta FP-dagar då?
    ja, tyvärr.....
  • sofie och laura

Madelene21: kanske fått skörare blodkärl ?? Gud vad konstigt så t där är kroppen förändras radikalt.....

Igår beställde jag ett sånt fint smycke till handen bild kommer upp inom kort läängtar

• Madelen21

sofie och laura: ja jag tror nog det, fast jag tror också att det kan ha nåt å göra med att jag använt nezeril ganska länge när ja varit förkyld men ja vet inte....

• louise1983

Håller med er till fullo. För mig är medicinen en hjälp upp ur det mörkaste för att sedan ens klara av och på ett bra sätt ta till sig terapi!
    Det som jag tycker är tråkigt är när läkare ordinerar medicin till personer och där det aldrig är frågan om att kombinera det med samtalsterapi.

• Suey

Solrosen82, jag tänkte precis som du för några år sedan :) men skriver som många andra gjort, de antidepressiva har verkligen gett mig en skjuts i rätt riktning och att orka ta tag i ångesten mm när det utan medicin är helt omöjligt. Jag har gått i terapi sen typ 10 år tillbaka och det är guld värt. Men sen jag fick medicin så kan jag se klarare.

Det enda de gör är ju att höja serotoninnivån i hjärnan genom att vidga blodkärlen, vilka i en depression/ångestattack drar ihop sig och gör systemet "trögare". Så har jag fått det förklarat för mig iaf :) det är inget magiskt hokus pokus hur som helst och ska inte vara beroendeframkallande, poängen är ju att man eg ska klara sig utan dem :) men är man som en hormondränkt katt som man är nu så är det skönt att ha lite hjälp.

Ska hur som helst sänka min dos till 25 mg i april för att undvika en utsättningseffekt hos bebis.

• Madelen21

kickilina: snart möts vi :) jag har 103 idag så snart så :) helt sjukt ja fattar inte vart tiden tagit vägen... tre månader kvar shit det är ju ingenting... men jag har börjat få jobbiga mardrömmar, ush... sovit hela natten inatt men legat å känt efter om jag känner bäbis i magen men inte känt så mkt... men han sover väl när mamma sover :) för nu på morgonen så har jag känt igen...

föresten kickilina: häromdagen typ förrgår så kolla vi på bolibompa ja å barna på morron å då var dagens namn vide :) fast vet inte om de var bolibompa namnsdag men iaf :)

Nu ska jag börja å torka ut mitt skafferi och sen är det bara kastrullskåpet och kylskåpet kvar sen har köket fått sig en rejäl omgång :) vitt är jäkla otålig färg... lortigt på en gång... så när vi byter kök, jag vill inte ha vitt.... fast det är jäkla snyggt... men man måste ju hålla efter å torka var å varannan minut ju... 

• ThereseJohansson

För mig har 70% av graviditeten gått och endast 84dagar kvar...som vi längtar efter våran lilla Vincent...

Han har ändrat sitt rörelsemönster lite och liksom börjat svepa där inne...

• Rosa fjäril

Måste fråga....skrev ju i början men sen bara läst!

Jo frågan är: ibland känns det som jag har ett blåmärke i magen kan det vara så?!

• Carrossk

Rosa fjäril: har känt samma sak ibland. Speciellt under revbenen på högersida. Läste att det var helt normalt att ha någon öm punkt. Vet inte varför tyvärr om det är att bebisen ligger och trycker på någon nerv eller något.

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~