• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Solrosen82
    louise1983 skrev 2013-03-08 07:20:55 följande:
    Håller med er till fullo. För mig är medicinen en hjälp upp ur det mörkaste för att sedan ens klara av och på ett bra sätt ta till sig terapi!

Det som jag tycker är tråkigt är när läkare ordinerar medicin till personer och där det aldrig är frågan om att kombinera det med samtalsterapi.

Det e lite din linje jag är inne på, att det är tråkigt när det bara skrivs ut medicin och aldrig är tal om terapi. :)
  • Solrosen82
    MissMe83 skrev 2013-03-08 15:46:29 följande:
    En fråga av ren nyfikenhet. Stämmer detta med vad det blir för kön på bebisen beroende på när kring ägglossning man har sex?

Vi hade mys den 20 september och min ägglossning skedde den 21, 22 september. Enligt skrönorna skulle jag då egentligen väntat en flicka då? Har en kille i magen. 

Alltså skall det bli en flcika med sex någon dag innan ägglossning, men en pojke på ägglossningsdagen.

Har det stämt för er?¨

För mig gör det uppenbarligen inte det.     

Jag tror att det stämmer lite, men jag har hört om de som försökt sig på den metoden för att få ett visst kön utan att lyckas. ;)
  • MissMe83

Solrosen: ja för man vet ju att pojk spermier är snabbare och flick spermier lever längre. Intressant att höra hur det stämmer för folk

• Solrosen82

Missme83: Det är den enda teorin jag tror på om man vill försöka påverka könet. En kollega till mig berättade att några av hennes och hennes sambos vänner(grabbar) hade nån teori om att grabbar tillverkas i typ bastun och när tjejen rider eller blir tagen bakifrån. Flickor blev till när man körde den romantiska stilen. Skrattade när hon berättade om hur grabbarna resonerat om saken...  

• Kickilina
    MissMe83 skrev 2013-03-08 21:18:06 följande:
    Solrosen: ja för man vet ju att pojk spermier är snabbare och flick spermier lever längre. Intressant att höra hur det stämmer för folk
    Stämmer för mig och jag tror absolut att sannolikheten för en pojk är högre om man prickar exakt ägglossning. Och högre sannolikhet för tjej om man endast har sex flera dagar innan ägglossning och inget mer...Skitintressant är det i alla fall
  • monika84

Kanske inget med magen och göra men visst känner man sig så mycket bättre när det är fin väder ute. Den bild på mig som min underbara man tog i måndags.

• Happymom

Förra gången delade jag och sambon i princip på fl.Kände att jag gick tillbaka för fort. Hade inte slutat amma och hade fortfarande sviter från förlossningen (jag borde egentligen blivit sjukskriven, eftersom jag var mycket sjuk efteråt, med hög feber och inte alls klarade mig själv, men av någon anledning missade dom det), så det blev väldigt tufft. Den här gången kommer jag vara hemma 1 år, men försöka spara så många dagar vi har råd med, sen får vi ta det lite som det kommer. Hemma ska han ju vara, men kanske räcker med somrarna några år framöver

• hea
    mrshope skrev 2013-03-07 21:12:21 följande:
    Din läkare har då fel....
    Kan du be att få en remiss till någon annan med mer kunskap, psykiatriker kanske? 
    Jag skulle inte klarat av det på bara samtal, man gör inte det när man är så ångestladdad...

Känner du att du skulle behöva medicin? 
    Hur jag mår går väldigt upp och ner, i december mådde jag riktigt dåligt, nu mår jag bättre. Men jag har blivit så trött och utmattad, orkar inget och då kommer ångesten tillbaka. Jag vill ju inte äta läkemedel, men jag orkar inte må dåligt i tre månader till.

Träffa nya läkare varje gång jag besöker vårdcentralen och ha en BM som ser ut som en bulldogg i ansiktet när jag säger att jag inte mår bra och bara hänvisar till vårdcentralen . Sist bad hon mig njuta av min graviditet, jo, jo, tänk om jag kunde det, det är ju det jag önskar mest av allt. Psykologen har lyssnat på mig och det har varit skönt, men det har ju inte lett till att jag mår bra eller till att jag förstår varför jag mår som jag mår.

Jag är ju orolig för mitt barn, det kan ju inte må bra av att jag är deppig men inte heller av tabletter.

• Baby Lei

Hej tjejer! Jag har knappt haft tid att titta in här på sistone, men nu har jag läst ikapp lite. Jag blir så imponerad över er som både vågar och orkar söka hjälp när ni mår dåligt! Det måste vara så jobbigt att behöva vara stark och ta tag i det när man mår dåligt. Jag har flera vänner som mått dåligt under graviditeten och/eller efter förlossningen. Visst känns det som att fler och fler pratar om det! En stor eloge till er och hoppas att det vänder snart!

• Baby Lei

Kom på att jag har en praktisk fråga.. Ni som har koll på det här med föräldrapenning... Om jag och min kille vill vara hemma i ett år var, hur många dagar per vecka ska vi ta ut då?

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~