• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • sofie och laura

Vi har inte hunnit resonera det där om föräldrarledighet eftersom min man arbetar en vecka sedan ledig den andra veckan.
    Han kommer ta ut sina 5 veckors semester även han + 10 dagar pappa ledighet så han blirju hemma till en början ... Och eftersom man har ju det så lättvindigt skall han fortsätta vara pappa ledig till en början ...

Idag kommer min säng kl 11 så det blir lite pysslande idag =) ...     Jag har ju en baby korg som fick mig att känna en aning osäker eftersom mina små andra e ju nyfikna kanske tar tag i korgen för att kika så kanske det välter, så en spjälsäng blir nog bättre....

• Madelen21

hur har ni det med namn? funderat på det eller bestämt nåt än?
    mina förslag  är dessa, känner att jag lär prata m sambon lite om dessa namn för att sålla ut dom som inte är bra nog :)
    jag har några jag gillar mer än andra av dessa, får se va min sambo säger :)
    mina barn nu heter agnes och theo

Hugo Måns Elias Axel Ville Viggo Filip Tim Anton Wiggo Lukas Linus Edvin Liam
  • Madelen21

ssömntutan: ja hugo är fint :) min son heter d i andra namn och de kommer efter min mammas morfar :)

• MissMe83

Då gick det inte att undvika längre! Nu är kryckan framme kan inte ta mig upp efter att ha satt mig ner annars. Benet viker sig under mig när jag går helt plötsligt! GNÄLL!!

• Kickilina
    mytol skrev 2013-03-10 02:11:43 följande:

Jag jobbar som personlig assistent och går hem på graviditetspenning den 12 april, 60 dagar innan bf. Jag har ca 40-45 lyft per arbetspass om dagarna och min brukare väger 35 kg. Sen är det mkt annat oxå som aktiviteter och sjukgymnastik som inte är helt riskfritt. Jag jobbar nu bara natt å då kommer jag ner på ca 15 lyft per arbetspass men det räcker. Jag hoppas att jag ska stå ut å jobba nu dom sista 4,5 veckorna. Hemma använder jag mig av kryckorna mestadels för foglossningen men på jobbet funkar dom inte å ha så jag försöker härda ut men det straffar sig ju tyvärr.

Min sambo kommer skriva över de flesta av hans dagar till mig då han har jättesvårt att vara hemma från sitt jobb och så förlorar han så himla mkt på att vara föräldraledig samt att han har så mkt komp, flextid och sparad semester så att han skulle kunna vara hemma ett halvår på om han tog ut det så han kommer nog aldrig hinna ta ut mer än sina 60 dagar. Han har inte tagit ut en enda dag på sonen som är 4 år så han har ju dom 60 kvar oxå.

Den här sommaren kommer sambon ta ut sina 5 veckor semester (kors i taket) + sina 10 dagar föräldradagar å kanske ytterliggare en vecka till så att han blir ledig 8 veckor. Jag kommer att börja jobba som tidigast i början av september 2014, lite beroende på hur denna bebis utvecklas å hur det känns att skola in den på dagis. Sonen var dagisredo vid 1 års ålder men började vid 1 år å 4 månader. Dom sista 4 månaderna var ingen dans på rosor. Han började gå vid 10 månader så han plöjde järnet hemma å var inte still en sekund å hade ingen ro i kroppen alls. Spenderade mestadels tiden på öppna förskolor för att han skulle få stimulans å då trivdes han som bäst.  

Min man var inte hemma med vårt första barn, just pga att vi trodde att vi skulle förlora massa pengar på det. Däremot med 2:an var han hemma 6 månader medan jag jobbade heltid. Vi har aldrig haft så mycket pengar som vi hade då Vet inte om det beror på vilket avtal som finns på ens jobb. Han tog ut fem dgr i veckan och fick de första 5 månader 10% av sin inkomst, vi fick ut ca 10 000 mer per månad!
  • Kickilina
    Madelen21 skrev 2013-03-10 07:49:18 följande:
    hur har ni det med namn? funderat på det eller bestämt nåt än?
    mina förslag  är dessa, känner att jag lär prata m sambon lite om dessa namn för att sålla ut dom som inte är bra nog :)
    jag har några jag gillar mer än andra av dessa, får se va min sambo säger :)
    mina barn nu heter agnes och theo
      Hugo Måns Elias Axel Ville Viggo Filip Tim Anton Wiggo Lukas Linus Edvin Liam
    Viggo och Ville gillar jag mest!!
  • Madelen21

kickilina: okej, ja det är svårt!!

men idag har jag 101 dagar till bf :) så snart 2 siffrigt å i morron ska jag till ortopedtekniska å få hjälp med stödstrumpor. 

• sofie och laura
    Madelen21 skrev 2013-03-10 10:10:53 följande:
    kickilina: okej, ja det är svårt!!

men idag har jag 101 dagar till bf :) så snart 2 siffrigt å i morron ska jag till ortopedtekniska å få hjälp med stödstrumpor. 

wiho 101 dgr kvar gud så kul tiden går fort jag e sj där snart =)
    Kickilina skrev 2013-03-10 09:47:55 följande:
    Viggo och Ville gillar jag mest!!
    håller med det e så fint =)
    edvin e fint också i Madelen 21 val av de andra syskonens namn ! 
  • hurskadetgå

Läser i tråden att många har gammal traditionell syn på föräldrarollen, lite trist tycker jag att inte flera män vill vara hemma med sina barn och knyta an ordentligt. Här ska vi vara hemma med f-dagar ungefär 10 månader var, i sommar blir det till en början gemensam ledighet (med semester också), även nästa sommar ska vi försöka ha längre ledighet tillsammans (med semester). Dagisstart planeras preliminärt jan 2015.

Hugo är fint namn, sedan gillar jag Elias. 

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~