• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Sonaten
    Tvåönskarblifler skrev 2013-03-07 10:40:35 följande:
    Sonaten: Jag är väldigt varm om fötterna, så jag kan inte ha bomull. Har köpt i nylon från Apoteket och de funkar kanon! Kliar inget och då använder jag varje dag. De är ju som strumpbyxor bara så jag kan till och med ha ett par tunna strumpor på utan att det blir för varmt. Svullnar inte så mycket än, men vill verkligen göra allt för att undvika åderbråck :)
    Tack för tipsen om stödstrumpor! Kanske dags att pröva några andra typer.

• Sonaten
    sofie och laura skrev 2013-03-07 11:06:12 följande:
    Sonaten: jag måste inhandla det vad gav du för dem på Apoteket
    Köpte vid förra graviditeten, fyra år sedan. Har dessutom ärvt min svärmors när hon gick bort. Så nu har jag flera par, men alla kliar hemskt! Man kan nog hitta priser på apoteket.se eller andra apotekskedjor.

• Sagolina

Hjälp! +2,5kg på två veckor! Måst få slut på godisätandet och börja röra mig mera! Känns som om jag tappat kontrollen över mitt ätande de senaste veckorna... Vill ha allt och i mängder!
    Hoppas på att inte gå upp mera än 6-8kg från vikten innan graviditeten, då jag har mycket övervikt, men just nu verkar det ju lite omöjligt! v27+0 idag, så fortsätter uppgången såhär vill jag inte ens tänka på var det slutar! 

• Madelen21

sagolina: skönt å höra att man inte är ensam om godisätandet :) i helgen har jag å mina barn varit på kalas å ätit tårta, något min bäbis i magen verkligen älskar, sen har det blivit mängder med glass ockå hela helgen :) men är man gravid så är man å cravings har man :)  jag har även fått sånt sug efter jordnötter :)  i eftermiddag ska jag till ortoped tekniska i falun som ska hjälpa mig med mina åderbråck å få nå special stöd strumpor eftersom jag har hela benet ända upp till underlivet :/

• ThereseJohansson

Idag fyller våran underbara hund 9år...vi sa till henne att hoppa upp i sängen imorsse (hon ligger typ aldrig då hon har mycket päls och blir snabbt varm, kommer bara då vi säger till henne att hoppa upp) och hon mös och blev kliad av oss...så började lilleman i min mage att sparka så då flyttade hon sig..helt övertygad att hon känner honom :)

• regnskogen

Blivit dunderförkyld, och har troligtvis depression. Dock inte så allvarligt så jag måste äta mediciner.

Min depression beror mycket på min oro inför framtiden, lägenhet och pengar. Så jag ska få prata med en psykolog och se om jag blir bättre. Puss

• Premismamma

Nu börjar det bli jobbigt. 
    Höfterna värker och jag har svårt att gå. Har höftbälte och funderar på att ta fram kryckorna. 

Bebis rör sig mycket och det känns ju bra.

Nu ska jag i väg till mvc på koll.

• MissMe83

Premismamma: då har vi det lika. Jag går numera med en krycka. Mitt vänster ben viker sig unde mig utan förvarning ibland och höfterna gör så ont att jag bara vill gråta.

• Madelen21

ja har jävligt ont i höger ben men kan iaf gå än så länge, sitter vid höften, fast för nån v sen ramla jag på natten å slog i mitt ben i ett bord :( så har en rejäl blåtira oxå...  jag städar idag och ska iväg på em till ortoped tekniska å hoppas på proffsig hjälp där.

• Baby Lei
    Caroliin skrev 2013-03-09 10:39:43 följande:
    Baby lei :

Ni har vars 240dagar, tillsammans 480dagar.

Ta 480/24 (2år) = 20 ( dagar i månaden)

Tack!
    Myrizz skrev 2013-03-09 11:51:34 följande:

Beror ju också på hur många dagar ni vill ha kvar de resterande 5-6 åren!
    Så finns många sätt att räkna på. :) 
    Ahh.. just det.. man kanske vill spara dagar till senare också. Det har jag inte ens tänkt på.
    Kickilina skrev 2013-03-09 22:18:13 följande:
    Barnets första år behöver du egentligen inte ta ut någonting (men det behöver de flesta i och för sig för att klara sig) men efter att barnet fyllt ett år måste du eller din partner ta ut 5 dgr/vecka...för att inte falla ner i ditt SGI.
    Det här är ju superkrångligt! Jag kommer behöva hjälp att räkna på det här..
    Kontentan är alltså att om vi vill "bränna alla dagar" på två år så tar vi ut fem dagar per vecka.
    .

Om vi har råd att inte ta ut någonting det första året, då räcker alltså dagarna för två år till om vi nu vill behålla vårt SGI, (och det vill vi!)   ?? Stämmer det??   

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~